• Egyéb

Az új Civic sportos, friss és egyedi megjelenése

  • Drasztikus változások a Civic-dizájnban

  • Alacsonyabb, szélesebb és hosszabb az elődmodellnél, ugyanakkor letisztult profil és magabiztos, erőteljes kisugárzás különbözteti meg riválisaitól

  • A kategória legalacsonyabb légellenállása

A jó kiállású, tettre kész benyomást keltő karosszéria aerodinamikai szempontból is kimagaslóan fejlett, olyannyira, hogy a Civic-család történetében teljesen új korszak vette kezdetét. A letisztult, elnyújtott farrészről felismerhető sziluett és a friss, egyedi formaterv erőteljes, sportos, jellegzetesen hondás karaktert kölcsönöz az új nemzedéknek, ugyanakkor a markáns vonalak a kompaktszegmens legáramvonalasabb kocsitestét ölelik körbe, melynek alacsony légellenállásához a teljes alsó burkolat is hozzájárul.

Az atletikus alkat egyebek mellett az alacsony és széles kialakításnak, illetve az ebből fakadó szélesebb nyomtávnak köszönhető. Az új ötajtós Civic 30 mm-rel szélesebb, 136 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel alacsonyabb, mint a korábbi modellváltozat, míg az elődjénél szintén 20 mm-rel alacsonyabb négyajtós kivitel esetén 46 mm-rel nőtt a szélesség és 74-gyel a hosszúság. Ezek a nagyvonalú méretek még egyedibbé és sportosabbá teszik az összhatást, egyszersmind a menetdinamikára és az utastér helykínálatára is jótékony hatással vannak.

A nagyobb, szélesebb kerekek, illetve abroncsok révén az új Civic magabiztos, kiváló útfekvésű autó benyomását kelti, míg a nagy tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint az elnyújtott kabin dinamikusabbá varázsolja a formatervet.

Azt szerettük volna, hogy az új Civic eredeti személyiség legyen, olyan autó, aminek karizmája van – árulta el Mitsuru Kariya vezetőmérnök, a nemzetközi Civic-projekt irányítója. – Ehhez nem elég egy stílusos kasztni, az atletikus alkathoz kimagasló menetdinamikának és fejlett hajtásláncnak kell társulnia – tette hozzá.

A sportos, kifinomult dizájnt és a céltudatos kisugárzást többek között olyan részletmegoldásokkal sikerült elérni, mint a markáns légbeömlő. Az eredmény nem más, mint a Honda „családias arcának” agresszív, kortárs interpretációja, melynek egyik fő alkotóeleme a jellegzetes fényszórópár.

A modern első lámpatestek felső éle a motorháztető peremével egy vonalban találkozik a hűtőráccsal, ez a vonal fut végig a szélekig, még szélesebbnek, illetve „aszfaltközelibbnek” láttatva a típust. A vékony, modern első lámpatestekben – modellváltozattól függően – nagy erejű fénydiódák (LED-ek) vagy vetítőlencsés halogénizzók gondoskodnak a kiváló látási viszonyokról. Maga a fénydiódás nappali menetfény minden modellnél szériafelszereltség, ami igen jó hír a vásárlóknak, a lámpatest külső élén végigszaladó LED-sor ugyanis még karakteresebbé és modernebbé teszi a Civic orr-részét.

A kocsitest letisztult, elnyújtott kontúrjához markáns övvonal társul, ami az első sárvédőtől egészen a jellegzetes C-oszlopig szalad hátra, miközben kettészeli az első és hátsó ajtó kilincsének mélyedését. A négyajtós esetében még nagyobb az esztétikai jelentőségük, hiszen egészen a csomagtartófedél élére helyezett szélterelőig érnek.

Ezzel szemben a másodlagos, alsó vonal az első kerék mögül indul, és az ajtók alján húzódik egészen a hátsó kerékjáratokig, még inkább hangsúlyozva a modell dinamikus mivoltát.

Az erősen lejtő, cápauszony jellegű antennával megspékelt tető a C-oszlopokban ér véget, így jellegzetes vonalai egészen a hátsó sarkokig nyomon követhetők. Ezt fejelik meg a hatcbackekre jellemző „csúcsok”, amelyek a C-oszlopból emelkednek, és a – lebegő hatást keltő – tetőszpoilerrel találkoznak a hátsó szélvédő felső sarkainál. A harmadik féklámpát a másodlagos, alsó csomagtérajtó-szpoilerbe integrálták a mérnökök, ezzel is fokozva a menetbiztonságot. A négyajtós verziónál még egy jellegzetes vonalat húztak a formatervezők, ez a háromszögletű oldalablak sarkától indul hátra, és sejtelmesen beleveszik a lágyan ívelt C-oszlopba. Lendületét a csomagtérfedél élére illesztett, diszkrét szpoiler viszi tovább, álomszép megjelenéssel ruházva fel az egyedi farrészt.

Mindezt megkoronázandó a hátsó lökhárító határozott élei és süllyesztett levegőzőnyílásai már-már drámai hatást keltenek, Mindez letisztult, lendületes és egyedi összhatást kelt, ebben rejlik az új Civic páratlan vonzereje.

Az új Civichez hétféle fényezés közül választhatnak a vásárlók: Rallye Red, Lunar Silver (metál), Polished Metal Blue (metál), Brilliant Sporty Blue (metál), White Orchid (gyöngyházmetál), Crystal Black (gyöngyházmetál) és Sonic Grey (gyöngyházmetál).

A 1.6 i-DTEC erőforrás S, Comfort, Elegance és Executive felszereltségi szinten lesz elérhető. Az Comfort kivitel 16”-os, könnyűfém felnikkel érkezik a szalonokba, míg az Elegance és Executive változathoz 17”-os könnyűfém felnik járnak alapfelszereltségként. Az Elegance felszereltségi szint sajátossága többek között az integrált első ködlámpa és a karosszéria színére fényezett külső tükör, míg az Executive modellt a teljesen LED-es fényszórók teszik különlegessé.

A kategória legalacsonyabb légellenállása

A Civic fejlesztőcsapata a kategória legáramvonalasabb karosszériáját kívánta megalkotni, az alacsony légellenállás és a nagy sebességű stabilitás kellemes egyvelegét biztosítva a vásárlóknak. Ennek érdekében rendkívül nagy hangsúlyt fektettek a légáramlás szabályozására, úgy az autó körül, mint alatta.

Az ötajtós Civic CdA-értéke (a légellenállási együttható (Cd) és a felület területének (A) kombinációja) – a Honda saját mérései alapján – három százalékkal javult az elődhöz mérten, így a kategória egyik legjobbja.

Az első és hátsó lökhárító, valamint az A-oszlop kialakítása minimalizája a légörvényeket, a hűtőrács pedig a lehető legtöbb levegőt irányítja a hűtőradiátorra, illetve a motortérre. A motor és a beltér alatt elhelyezett borítóelemeknek köszönhetően szinte teljesen sík az autó alja, míg a függőleges légterelőlapkák az abroncsok körüli optimális légáramlásról gondoskodnak. Ezek a megoldások hatékonyabbá tették a légáramlást és mérsékelték a légellenállást, akárcsak a speciális felnik, amelyek további négy százalékkal redukálták a légellenállást az előző Civichez viszonyítva.

Szintén az alacsony légellenállást szolgálják a rövid túlnyúlások, akárcsak a préselt, áramvonalas kipufogódobok. Mivel ez utóbbiak szinte alig gátolják a levegőáramlást, ezeken a részeken a padlólemez alsó borítását is elhagyhatták a mérnökök.

A légellenállás mérsékléséhez a karosszériával egy síkban rögzített szélvédők és oldalablakok is nagyban hozzájárulnak, csak úgy, mint a rendkívül vékony karosszériahézagok.

Végül, de korántsem utolsó sorban az ötödik ajtón elhelyezett, alsó légterelő szerepét kell kiemelnünk, ez irányítja a légáramlást az ötajtós Civic hátsó részén. Szélességét és magasságát azt szem előtt tartva határozták meg, hogy a lehető legkisebb turbulencia alakuljon ki a kocsi mögött, ezzel is javítja a Civic aerodinamikai hatékonyságát.