Az új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan biztonsága

Innovatív biztonsági megoldások

A CMF moduláris platform és az innovatív elektronikus kialakítás révén a vadonatúj Sanderot, Sandero Stepwayt és a Logant a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel (ADAS) és biztonsági funkciókkal látták el.

Fokozott passzív biztonság

A vadonatúj Sandero, a Sandero Stepway és a Logan az első Dacia modellek, amelyek kiaknázzák a CMF moduláris platform előnyeit. Kiemelkedő szilárdságot és merevséget nyújt, ütközés esetén pedig fokozza a védelmet. A vázat megerősítették a motortérben (vadonatúj karok és tartók az alsó szegmensben) és az utastérben. Az új ajtónyomás-érzékelők és gyorsulásmérő képes észlelni az oldalsó ütközést, lehetővé téve az új függöny- és oldallégzsákok gyors nyílását, védve a hasat, a mellkast és a fejet.

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan a következő alapfelszereltségeket tartalmazza: hat légzsák, biztonsági övek överőhatárolóval, valamint övelőfeszítőkkel elöl és hátul, illetve E-Call vészhívó rendszer (SOS gomb az utastéri lámpa mellett).

Az új első ülések felépítését továbbfejlesztették, és a jobb védelem érdekében az ostorcsapás-sérülést gátló fejtámlákat szereltek fel.

Hatékonyabb aktív biztonság

Láthatóság

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan modellek automatikusan felkapcsolódó fényszórókkal, és felszereltségi szinttől függően automatikus ablaktörlővel rendelkeznek. A LED tompított fényszórók javítják a láthatóságot, 37% -kal (110 m) növelik a fénysugár hosszát, míg 9% -kal (24 m) a szélességét a korábbi Sandero változat halogén tompított fényszóróihoz képest.

Vezetéstámogató rendszerek (ADAS)

A sebességkorlátozón, az alapfelszereltség ESP legújabb változatán és a kormánykerékre tett sebességtartó kapcsolón kívül (felszereltségi szinttől függően) az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereket kínálja:

  • Aktív vészfékező rendszer: ez 7 és 170 km/h között aktív. A jármű elején elhelyezett radar azonosítja az előtte (megállva vagy mozgásban lévő) lévő autó távolságát. Az érzékelő hanggal és vizuálisan figyelmeztet, ha fennáll az ütközés veszélye az elöl haladó járművel, mielőtt:

– növeli a fékerőt, amikor a vezető már fékezett, de még mindig fennáll az ütközés veszélye;

– a fékrendszert automatikusan aktiválja vagy erőteljesebben fékez, ha ezt a vezető nem eléggé, vagy nem elég gyorsan teszi.

  • Holttérfigyelő: ez 30 km/h és 140 km/h között aktív, és sávváltás közben figyelmezteti a vezetőt az ütközés kockázatára. A négy érzékelőből álló ultrahangos rendszer (kettő hátul, kettő elől) érzékel minden mozgó tárgyat a vezető holtterében, beleértve az autókat és a motorkerékpárokat is. Amikor a radarok észlelnek egy járművet a holttérben, a megfelelő visszapillantó tükrön elhelyezett LED villogni kezd.
  • Parkoló asszisztens: ez a rendszer elől és hátul négy radart, egy tolatókamerát és dinamikus segédvonalakat tartalmaz, valamint hallható és vizuális figyelmeztetésekkel segíti a manőverezést.
  • Emelkedőn elindulást segítő rendszer : ez megakadályozza a jármű visszagurulását, amikor a vezető felemeli a lábát a fékpedálról, két másodpercig fenntartja a fékezést, amig a gázpedálra lép, amikor elindul fölfelé az emelkedőn.