Az új Honda CBR650R felfüggesztése

 

  • 41 mm csúszószár-átmérőjű, fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (SFF-BP)
  • Négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek és úszóágyazású tárcsák
  • 120/70-ZR17-es első és 180/55-ZR17-es hátsó abroncs

Az acélból készülő, gyémánt alakú hídváz elliptikus oldalelemekből épül fel, melyben a lengővilla befogatási pontja préseléssel nyerte el végső formáját, a váz anyagtulajdonságai pedig részegységenként eltérőek. Míg a váznyak környékén kifejezetten merev a szerkezet, az oldalelemek valamelyest rugalmasak, ezáltal egyszerre garantált a kiváló útfekvés, a precíz irányíthatóság és a közvetlen visszajelzés. A villaszög 25,5°, az utánfutás 101 mm, és jól eltalált a tengelytáv is: 1450 mm, míg a saját tömeg 208 kg.

Kétségtelen, hogy a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-BP fordított villa jelenti a legfontosabb újítást a modellen. Már csak azért is különleges a nagy dugattyús teleszkóppár, mert a szerényebb tömeget, a hatékonyabb működést, a kiváló menetkomfortot és a sokoldalúságot szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik pedig a csillapításért. Hátul találjuk a 10 fokozatban állítható, előfeszítésű, egycsöves központi rugóstagot – az alapmodellen piros színű – mely nyomásos öntéssel készült és stíluselemnek is kiváló, alumínium lengővillához kapcsolódik.

A fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, tudniillik elöl négydugattyús, radiálisan rögzített nyergek és 310 mm-es, hullámos peremű, úszóágyazású tárcsák dolgoznak, miközben hátul egydugattyús nyerget és 240 mm-es tárcsát találunk. A kétcsatornás blokkolásgátló természetesen az alapfelszereltség része, akárcsak az öntött alumíniumfelni-garnitúra, melyet 120/70 ZR17, illetve 180/55 ZR17 méretű abroncsokkal szereltek fel a hondások.