Az új HR-V kommunikációs rendszere és biztonsága

Honda HR-V e:HEV 2021

Fejlett, intuitív kommunikációs rendszer

A vadonatúj HR-V utasai integrált mobilkommunikációs eszközökkel tarthatják a kapcsolatot a külvilággal. A játszi könnyedséggel használható, 9″-os képátlójú LCD-érintőképernyőt és a menürendszert úgy tervezeték, hogy csak minimális időre vonja el a vezető figyelmét, így kényelmesebben és biztonságosabban elérhetők a különféle funkciók és beállítások, melyek teljesen testre szabhatók. A kezelőfelület (HMI) nagyot fejlődött a korábbi modelléhez viszonyítva, gyorsabban vált az alkalmazások között, és azonnal reagál az utasításokra. A pilóta amúgy maga döntheti el, hogy mennyi vezetést segítő információ jelenjen meg a 7″-os, folyadékkristályos TFT-kijelzőn, ezzel is csökkentve a figyelmet elvonó adatok számát.

Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Android Auto és Apple CarPlay alkalmazást. Előbbi csak vezetékkel, utóbbi Bluetooth-szal és WiFi-vel is csatlakoztatható, a teljes rendszer képes frissíteni magát és alkalmazásait internetelérés esetén.

Magasabb szintű menetbiztonság

A vadonatúj HR-V-hez – a modell történetében először – alapáron jár a Honda SENSING™ csomag, mely a Honda legmodernebb, sok tekintetben kategóriaelső menetbiztonsági eszközeit tartalmazza. A jelentősen továbbfejlesztett rendszert szélesebb látószögű, nagyobb felbontású, egylencsés kamerával és nagy sebességű képfeldolgozó processzorral tették hatékonyabbá, elhagyva a korábbi kamera és szenzorok kombinációját. Kifinomultabb vált a gyalogossal történő ütközés esélyét csökkentő kormányzási rendszer éjszakai működése is, a Ráfutásos Ütközést Elkerülő Rendszer (CMBS) pedig pontosabban ismeri fel a HR-V előtt áthaladó járműveket (pl. autó, motorkerékpár és kerékpár), tehát mindig a kellő pillanatban fékez.

Szintén új az Adaptív Sebességrögzítő (ACC), ami a sávváltásoknál és az előzéseknél egyaránt csökkenti a balesetek kockázatát. A rendszer a kormánykerék szögállását, az autóra ható nehézségi erőt és a – korábbinál számottevően jobb minőségű – kamerafelvételeket egyaránt figyelembe veszi, így a HR-V e:HEV gyorsítását hamarabb elkezdheti, biztonságosan és gördülékenyen, ha valaki kihúzódik a jármű előtt. Az ACC immáron kis sebességnél is használható, és automatikusan fékez, hogy az előre beállított tempóval gurulhasson le az autó a meredek lejtőkön.

Az ezentúl szériatartozékként4 kínált Holttérfigyelő Rendszer radarokkal pásztázza a jármű környezetét, és azonnal jelzi, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken. Eddig nagyjából 3 méter volt a rendszer hatótávolsága, most már 25 méterről is képes „megérezni a veszélyt”.

A keresztirányú forgalmat – bal és jobb oldalra helyezett radarokkal – figyelő Kitolatást Segítő Rendszer ugyancsak hatékonyabb lett, s természetesen továbbra is vizuális és hangjelekkel figyelmeztet a veszélyekre.

A lejtmenet-szabályozó most először érhető el az európai HR-V-hez, melynek aktiválásához legalább 3 km/órával kell haladnia a kocsinak. Ez a technika nagyobb tapadást és precízebb irányítást szavatol csúszós, meredek lejtőkön, így jelentősen fokozza a vezető magabiztosságát például a kocsibeállókon és a lejtős, havas utakon.

Az új HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen. A vásárlók a www.honda.hu/hr-v-hybrid-hirlevel címen jelezhetik érdeklődésüket iránta.