Az új Hyundai Santa Fe hajtásláncai, funkciói

  • A júniusban bemutatott új Santa Fe robusztus, mégis kifinomult új formaterve mellé új, prémium technológiákat és ultramodern biztonsági funkciókat vonultat fel
  • Az új platform számottevő előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség, a takarékosság és a biztonság terén
  • A modell bevezetésekor két új hajtáslánccal: az 1,6 literes ‘Smartstream’ T-GDi hibriddel, valamint a 2,2 literes ‘Smartstream’ dízelmotorral lesz elérhető
  • 2021 elejétől rendelhető az 1,6 literes ‘Smartstream’ T-GDi plug-in hibrid hajtáslánc

A Hyundai Motor ismertette az új Santa Fe hajtáslánc-kínálatának és új platformjának a részleteit, valamint a modell funkcióit és szolgáltatásait.

„Az új Santa Fe fontos mérföldkőnek számít a Hyundai életében. Az új platformra épülő, új erőátviteli rendszereket alkalmazó, új technológiákkal felszerelt modell minden eddiginél tisztább üzemű, dinamikusabban vezethető és takarékosabb.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékfejlesztésért felelős részlegének alelnök-igazgatója. „Az új Santa Fe bevezetésével a Hyundai összes szabadidőjárműve elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal, a 48 voltos mild hibrid megoldásoktól egészen az üzemanyag-celláig.”

Új, villamosított hajtáslánc-választék

Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell Európában, amely megkapja az új ‘Smartstream’ hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokat.

Az új 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ hajtáslánc

Az új Santa Fe piaci bevezetéstől kezdve kapható hibrid kivitelének hajtásláncát az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) ‘Smartstream’ belső égésű erőforrás és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotor alkotja. A rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. A kombinált rendszerteljesítmény 230 LE, a maximális forgatónyomaték 350 Nm; a hajtáslánc csekély károsanyag-kibocsátás mellett kínál kompromisszumoktól mentes vezetési élményt.

A 2021 elején érkező plug-in hibrid kivitel ugyanezt az 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ benzinmotort alkalmazza, de villanymotorja 66,9 kW teljesítményű, a lítium-ion polimer akkumulátor kapacitása pedig 13,8 kWh. Ez a változat kizárólag összkerékhajtással rendelhető. A rendszerteljesítmény 265 LE. A kombinált forgatónyomaték 350 Nm.

A hibrid és a plug-in hibrid hajtáslánchoz egyaránt új fejlesztésű, hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) társul. Elődjéhez képest a 6AT egység hatékonyabb erőátvitelt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az új 1,6 literes T-GDi ‘Smartstream’ motor elsőként alkalmazza a Hyundai újonnan kifejlesztett folyamatosan változó szelepvezérlési (CVVD) technológiáját. A motor üzemanyag-fogyasztását kisnyomású kipufogógáz-visszavezetés (LP EGR) teszi még kedvezőbbé. A CVVD technológia a menetviszonyok függvényében módosítja a szelep nyitási és zárási időtartamát: ez egyszerre szavatol nagyobb teljesítményt, valamint kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.

Az LP EGR rendszer az elégett gázok egy részét visszavezeti az égéstérbe. Ez hűti a keveréket, és csökkenti a nitrogén-oxidok kibocsátását. Az 1.6 T-GDi egy olyan alacsony nyomású rendszerrel is rendelkezik, amely a kipufogógázt nem a szívórendszerbe, hanem a turbófeltöltő kompresszora elé vezeti át. Ezzel nagy terhelésen javítható a rendszer hatásfoka.

A CVVD és LP EGR technológiákról itt olvashat részletesen.

Új dízelmotor nyolcfokozatú, nedves duplakuplungos sebességváltóval

A hibrid hajtáslánc alternatívájaként az ügyfelek az új 2,2 literes ‘Smartstream’ dízelmotort is választhatják, amelyet továbbfejlesztettek, így még takarékosabb, egyben még erőteljesebb lett.

Új 2,2 literes ‘Smartstream’ dízelmotor

Az előző, acélblokkos erőforrással szemben az új generáció blokkja már alumíniumból készült, így 19,5 kg-mal könnyebb. A motor számos komponensét (pl. vezérműtengely) továbbfejlesztették, a belső súrlódás csökkenéséből adódóan kedvezőbb lett a motor üzemanyag-fogyasztása. Az új motor a korábbi 2000 helyett 2200 baros befecskendező rendszert alkalmaz, ami nagyobb motorteljesítményt tesz lehetővé. A négyhengeres dízelmotor legnagyobb teljesítménye 202 lóerő, a maximális forgatónyomaték 440 Nm. Az erőforrás két- és összkerékhajtással is rendelhető.

Az új motorhoz frissen fejlesztett, nyolcfokozatú, nedves duplakuplungos (8DCT) sebességváltó csatlakozik. Ez a hagyományos automata váltók finom kapcsolását a száraz duplakuplungos váltóknál is takarékosabb üzemmel társítja. Az új egység nyomatéktűrése 58 százalékkal nőtt a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóhoz képest, köszönhetően a tengelykapcsolók optimalizált hűtésének, amiről külön elektromos olajszivattyú gondoskodik. A kiváló hatásfokú hidraulikus vezérlőrendszer csak igény esetén működő elektromos olajszivattyúból, valamint gyűjtőtartályból áll. Az üzemanyag-fogyasztás 3 százalékkal csökkent, köszönhetően a kisebb mértékű teljesítményvesztésnek, valamint a hidraulikus rendszer jobb hatásfokának (nyolcfokozatú automata sebességváltókhoz viszonyítva.) Az új 8DCT emellett dinamikusabb vezetési élményt is kínál: gyorsítási képessége akár 9 százalékkal javult (a hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt modellekhez képest.*)

Új nyolcfokozatú DCT


Új platform a jobb menetteljesítményekért és a fokozott biztonságért

Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon, illetve az első olyan Hyundai szabadidőjármű világszerte, amely az autógyártó vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül. Az új platform számottevő előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség, a takarékosság és a biztonság terén.

A többcsatornás levegőbevezetésnek köszönhetően javult a kerekek körüli levegőáramlás. Ezen túlmenően az új platform hatékony fenékburkolatának köszönhetően számottevően csökkentek a jármű alatt képződő aerodinamikai erőhatások. A jármű stabilitását tovább javítja, hogy a platformon alacsonyabban helyezkednek el a nehéz komponensek: így csökken a tömeg, és mélyebbre került a tömegközéppont. A modell aerodinamikai jellemzői is javultak: a légellenállás csökkentése kiváló üzemanyag-fogyasztást, teljesítmény-kifejtést és menetdinamikát eredményez.

A kormánykarok rögzített pontjait az első kerekek középpontjához közelebb helyezték el, ami dinamikusabb irányíthatóságot eredményez. Ami pedig a zaj- és rezgéscsillapítást illeti, a rezonancia szempontjából érzékeny pontokon megerősített hangelnyelő struktúrákat helyeztek el.

Az új platformból adódó, modern fejlesztések az ütközésvédelem terén is számottevő előrelépést tettek lehetővé. Az erőhatásokat több csatornán elvezető szerkezetnek, a forrón sajtolt elemeknek, valamint az ultranagy szakítószilárdságú acéllemez alkalmazásának köszönhetően a platform hatékonyabban képes elnyeli az ütközés energiáját, miközben az utascella a lehető legcsekélyebb mértékben deformálódik.

Még tágasabb belső tér

A Santa Fe mindig is kiemelkedően kényelmesnek és tágasnak számított. Az új modellben a módosított padlólemeznek köszönhetően még több férőhely várja az utasokat, még az új, villamosított hajtásláncokkal szerelt kivitelekben is. A modell hosszabb, szélesebb és magasabb közvetlen elődjénél.