Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE egy új korszak hajnala (.2)

[Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE Limousine und T-Modell | Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,9 l/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 156 g/km | Stromverbrauch kombiniert: 11,7 kW/100 km]* Exterieur: Hightechsilber und Graphitgrau magno; Interieur: schwarz mit gelben Nähten und Titangrau mit roten Nähten.;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,9 l/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 156 g/km | Stromverbrauch kombiniert: 11,7 kW/100 km* [Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE Sedan and Estate| fuel consumption combined: 6,9 l/100 km | CO₂-emissions combined: 156 g/km | electric energy consumption combined: 11,7 kW/100 km]* exterior: hightech silver and graphitgrey magno; interior: black with yellow stitching and titanium grey with red stitching;Fuel consumption combined: 6,9 l/100 km | CO₂-emissions combined: 156 g/km | electric energy consumption combined: 11,7 kW/100 km*

AMG Performance kormánykerék ikerküllős kivitelben
Az alapfelszereltségű AMG Performance kormánykerék jellegzetes, kétküllős kialakításával és zökkenőmentesen integrált vezérlőgombjaival szintén kézzelfogható és látható hozzáadott értéket kínál. A kerek AMG kormánykerék gombjai ragyogó kijelzőkkel és tökéletes forgatás-nyomkodási logikájukkal nyűgöznek le. Ez lehetővé teszi a fontos vezetési funkciók és az összes vezetési mód vezérlését anélkül, hogy a vezetőnek le kellene vennie a kezét a kormányról. Újdonságként lehetőség van a hibrid hajtás regenerációs fokozatainak kiválasztására a kormány gombjaival.

Az AMG-specifikus E PERFORMANCE hibrid hajtás: belső égésű motor elöl, villanymotor hátul
Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE-ban a 2,0 literes négyhengeres turbómotor állandó gerjesztésű szinkron villanymotorral, Affalterbachban kifejlesztett nagy teljesítményű akkumulátorral és teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtással párosul. Az 500 kW (680 LE) rendszerteljesítmény és az 1020 Nm-es maximális rendszernyomaték lenyűgöző menetteljesítményt tesz lehetővé: a limuzin és a kombi 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A gyorsítás csak elektronikusan szabályozott 280 km/h-nál ér véget (kombinál 270 km/h, mindkét esetben opcionális AMG vezetői csomaggal).

A 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotor a hátsó tengelyen kapott helyet, ahol egy elektromosan kapcsolható kétfokozatú sebességváltóval és az elektronikusan vezérelt, korlátozott kifutású hátsó differenciálművel egy kompakt elektromos hajtásegységben (EDU) van beépítve. A szakértők ezt az elrendezést P3 hibridnek nevezik. A könnyű, nagy teljesítményű akkumulátor szintén a hátsó tengely felett található. Ennek a kompakt kialakításnak számos előnye van:

  • Az elektromos motor közvetlenül a hátsó tengelyre hat, így az erejét közvetlenül meghajtásra tudja alakítani – ez az extra lendület indul el, gyorsításkor vagy előzéskor.
  • Az elektromotor sajátos kialakítása azt jelenti, hogy teljesítménye azonnal beindul teljes nyomatéknál, ami különösen agilis indítást tesz lehetővé.
  • Ráadásul a vezető azonnal érezhető teljesítménynövekedést tapasztal az integrált, elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású hátsó differenciálműnek köszönhetően: a hibrid modell rendkívül mozgékonyan gyorsul ki a kanyarokból.
  • Ha a hátsó tengelynél csúszás lép fel, a villanymotor hajtóereje is átkerül az első kerekekre, a nagyobb tapadás érdekében. A teljesen változtatható összkerékhajtás mechanikus csatlakozása ezt egy kardántengely és az első kerekek hajtótengelyei révén teszi lehetővé.
  • A hátsó tengelyen történő elhelyezés javítja a súlyelosztást, valamint a tengelyterhelés eloszlását a járműben, és így a meggyőző kezelhetőség alapját képezi.
  • Az AMG koncepció nagyon magas rekuperációs hatékonyságot kínál, mivel a rendszer csak minimális mechanikai és hidraulikus veszteséget enged meg a motorból és a sebességváltóból.
  • A hátsó tengelyen található automatizált kétfokozatú sebességváltó speciálisan kalibrált áttétellel biztosítja a nagy keréknyomaték közötti eloszlást az agilis induláshoz a biztonságos folyamatos teljesítményig nagyobb sebességeknél. Egy elektromos hajtómű legkésőbb 140 km/h körül kapcsolja be a második fokozatot, ami megfelel az elektromotor 13 500 ford./perc körüli maximális fordulatszámának.
  • A kiegészítő villanymotornak köszönhető teljesítménynövekedéssel a fejlesztőcsapat párhuzamosan a teljes jármű hatékonyságát is javítani tudta – és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást és fogyasztást is elérni.

GYERE ÉS HALLGASS SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ PODCASTOKAT ITT ÉS ITT!

A Forma-1 ihlette, Affalterbachban fejlesztették ki: az AMG nagy teljesítményű akkumulátor
A villamosítási stratégia meghatározásakor kezdettől fogva világos volt, hogy minden lényeges komponenst Affalterbachban fejlesztenek. Ezek közé tartozik az AMG nagy teljesítményű akkumulátor (HPB). A lítium-ion energiatároló rendszer fejlesztését a Mercedes-AMG Petronas F1 Team Forma-1 hibrid versenyautóiban már bevált technológiák ihlették. A fejlesztés során élénk szakmai tudáscsere zajlott a brixworthi High Performance Powertrains (HPP) Forma-1-es motorműhely és az affalterbachi Mercedes-AMG között. A nagy teljesítményű AMG akkumulátor a gyakran egymás után előhívható nagy teljesítményt a kis tömeggel kombinálja, hogy növelje a jármű általános teljesítményét. Ehhez járul még a gyors energiafelvétel és a nagy teljesítménysűrűség. Ez azt jelenti, hogy például dombos terepen, lendületes vezetés közben a vezetők azonnal kihasználhatják a teljes erőpotenciált emelkedőn, miközben lefelé haladva erős a regenerálódás.

70 kW folyamatos teljesítmény és 150 kW csúcsteljesítmény
A C 63 S E PERFORMANCE nagy teljesítményű akkumulátora 6,1 kWh kapacitást, 70 kW folyamatos teljesítményt és 150 kW csúcsteljesítményt kínál tíz másodpercig. Az alacsony, mindössze 89 kilogrammos tömeg lehetővé teszi a nagyon magas, 1,7 kW/kg teljesítménysűrűséget. Összehasonlításképpen: a hagyományos akkumulátorok a cellák közvetlen hűtése nélkül elérik ennek az értéknek körülbelül a felét. A töltés a 3,7 kW-os beépített váltóáramú töltőn keresztül, töltőállomáson, fali dobozon vagy háztartási aljzaton keresztül történik. Az akkumulátort gyors teljesítmény-leadásra és fogyasztásra tervezték, nem pedig a lehető leghosszabb hatótávra. Mindazonáltal a 13 kilométeres elektromos hatótávolság praktikus működési sugarat tesz lehetővé, például a csendes és károsanyag-kibocsátásmentes közlekedéshez lakott területről a város szélére vagy az autópályára.

Az innováció folyamatos ösztönzése: az akkumulátorcellák közvetlen hűtése
Az AMG 400 V-os akkumulátor nagy teljesítményének alapja az innovatív közvetlen hűtési rendszer: első ízben az elektromosan nem vezető folyadékon alapuló, csúcstechnológiás hűtőfolyadék körbefolyik mind az 560 cellát, és külön-külön hűti azokat. Minden akkumulátornak meghatározott hőmérsékletre van szüksége az optimális energiaellátáshoz. Ha az akkumulátor túl hideg vagy túl meleg lesz, időnként észrevehetően elveszíti az energiát, vagy szabályozni kell, hogy elkerülje a túlmelegedés miatti károsodást. Az akkumulátor állandó hőmérséklete ezért döntően befolyásolja annak teljesítményét, élettartamát és biztonságát. A hagyományos hűtőrendszerek, amelyek csak levegővel, vagy a teljes akkumulátorcsomagot közvetve vízzel hűtik, gyorsan elérik korlátaikat – különösen, mivel a követelmények folyamatosan nőnek az egyre növekvő energiasűrűségű cellák miatt. Ha a hőkezelés nem tölti be optimálisan funkcióját, az akkumulátor idő előtti elöregedésének veszélye áll fenn.

A közvetlen hűtéshez az AMG szakembereinek új, mindössze milliméter vékonyságú hűtőmodulokat kellett kifejleszteniük. Körülbelül 14 liter hűtőfolyadék kering felülről lefelé a teljes akkumulátoron keresztül minden cellán keresztül egy speciálisan kifejlesztett, nagy teljesítményű elektromos szivattyú segítségével, amely szintén az akkumulátorhoz közvetlenül csatlakoztatott olaj/víz hőcserélőn keresztül áramlik. Ez a hőt a jármű két alacsony hőmérsékletű (LT) körének egyikébe vezeti, majd onnan az autó elején lévő LT radiátorba, ahol a külső levegőbe kerül. A rendszert úgy tervezték, hogy egyenletes hőeloszlást biztosítson az akkumulátorban.

Az eredmény az, hogy az akkumulátor mindig egy állandó, átlagosan 45 Celsius fokos optimális üzemi hőmérsékleti ablakon belül van, függetlenül attól, hogy milyen gyakran töltik vagy merítik. Könnyen előfordulhat, hogy nagy sebességgel haladva túllépik az átlaghőmérsékletet. A védelmi mechanizmusok ezért úgy vannak kialakítva, hogy az akkumulátor maximális teljesítményét érje el, és a hőmérsékletet ezt követően a közvetlen hűtés csökkenti. A hagyományos hűtőrendszerek ezt nem tudják megbirkózni, az akkumulátor pedig már nem tudja teljes mértékben kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Nem ez a helyzet az AMG nagyteljesítményű akkumulátorral: az energiatároló rendszer megőrzi nagy teljesítményét még a versenypályán hibrid üzemmódban megtett gyors körök során is, ahol gyakoriak a gyorsítások (lemerült az akkumulátor) és a lassítások (az akkumulátor fel van töltve). kapacitás.

Csak a hatékony közvetlen hűtés teszi lehetővé nagyon nagy teljesítménysűrűségű cellák használatát. Ennek az egyedi megoldásnak köszönhetően az akkumulátorrendszer különösen könnyű és kompakt. A kis tömeg az anyagtakarékos gyűjtősín-koncepciónak és az alumíniumház könnyű, mégis erős ütközési szerkezetének is köszönhető. Ez biztosítja a legmagasabb szintű biztonságot.

Folyt. köv.!