Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE egy új korszak hajnala (3.)

Működési stratégia: elektromos áram mindig rendelkezésre áll
Az alapvető működési stratégia a Mercedes-AMG Petronas Forma-1-es versenyautó hibrid erőforrásából származik. Akárcsak az autóversenyzés első osztályában, a maximális meghajtás mindig elérhető, ha a pilóta kickdown-nal kívánja – például kanyarokból történő erőteljes kigyorsításhoz vagy előzéskor. Az elektromos energia mindig előhívható és gyakran újratermelhető a magas regenerációs teljesítmény és az igény szerinti újratöltés révén. Az autó sajátos akkumulátor-koncepciója optimális kompromisszumot tesz lehetővé a maximális menetdinamika és a kortárs hatékonyság között. Minden komponens tökéletesen összehangolt: a teljesítménynövekedés közvetlenül tapasztalható.

Nyolc AMG meghajtó program
A nyolc AMG DYNAMIC SELECT „Elektromos”, „Komfort”, „Akkumulátortartás”, „Sport”, „Sport+”, „RACE”, „Slippery” és „Individual” vezetési mód pontosan az új hajtástechnológiához van szabva, és így kínál a vezetési élmények széles skálája – a hatékonytól a dinamikusig. A vezetési módok olyan fontos paramétereket állítanak be, mint a hajtásrendszer és a sebességváltó reakciója, a kormányzási jellemzők, a felfüggesztés csillapítása vagy a hang. A villanymotor megnövelt teljesítménye a kiválasztott hajtásprogramtól is függ. Kiválasztható a középkonzol kijelzőjén vagy az AMG kormánykerék gombjaival. Egy dolog azonban minden programban ugyanaz: a 150 kW-os lökettel rendelkező villanymotor csúcsteljesítménye a kick-down funkción keresztül bármikor előhívható. A haptikus gázpedál kézzelfogható nyomáspontot biztosít, amelyet a vezető lábának le kell győznie.

A Performance hibrid rendszerint csendesen (“Silent Mode”) indul a “Comfort” hajtásprogramban, amikor az elektromos motort bekapcsolják. A műszercsoportban a „Kész” ikon jelzi, hogy a jármű készen áll a vezetésre. Ezenkívül az AMG-re jellemző erőteljes, hangzatos indítási hang hallatszik a belső térben a jármű hangszóróin keresztül, akusztikus visszajelzésként, amely jelzi az indulásra készséget. Az AMG Performance hibrid mozgásba hozásához csak enyhe nyomásra van szükség a gázpedálra.

  • “Elektromos” vezetési program: a hangsúly az elektromos vezetési élményen van. A teljesen elektromos hajtás álló helyzetből 125 km/h-ig lehetséges, mindig kikapcsolt belső égésű motor mellett. Az AMG Performance 4MATIC+ alkatrészeihez való mechanikus csatlakozás azt jelenti, hogy az összkerékhajtás mindig rendelkezésre áll: ha a hátsó kerekeken hirtelen túl nagy a csúszás, a villanymotor teljesítménye a kardántengelyen és a hajtótengelyeken keresztül az első kerekekre is átkerül. Ha az akkumulátor lemerült, vagy a vezető több energiát kér, az intelligens vezérlőrendszer automatikusan “Comfort” vezetési módba kapcsol, és a belső égésű motor beindul, hogy meghajtást biztosítson.
  • “Komfort” hajtásprogram: az indítás a legtöbb esetben elektromos üzemmódban történik. A belsőégésű motor és a villanymotor a helyzetnek megfelelően működik – elektromos hajtással alacsony sebességgel, például lakott területeken vagy a belvárosban, és hibrid hajtású belsőégésű motorral és villanymotorral vidéken és autópályán. Az elektromos motor hajtóereje maximum 25 százalék körüli. Összességében az eredmény harmonikus és fogyasztás-optimalizált vezetési benyomást kelt, ami részben az AMG SPEEDSHIFT MCT-9G sebességváltó korai magasabb fokozatba kapcsolásának köszönhető. A felfüggesztést és a kormányzást úgy alakították ki, hogy a kényelemre helyezzék a hangsúlyt. A kormányzás fókuszában az energiahatékonyság áll, így csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Megmarad az AMG jellegzetes sportossága és mozgékonysága.
  • “Akkumulátortartás” hajtásprogram: a “Komfort” hajtásprogramhoz hasonlóan a belső égésű motor és a villanymotor az adott helyzettől függően 25 százalék körüli maximális lökettel jár. A legnagyobb különbség az, hogy a működési stratégia állandóan tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát. Például, ha az akkumulátor töltöttsége 75 százalék, akkor az „Akkumulátortartás”-ban ebben a tartományban marad. A villanymotor használata ekkor korlátozott és alacsony energiafogyasztásra optimalizálva, amit például visszanyeréssel kompenzálnak. Előny a járművezetők számára: egyszerűen a hajtásprogram megváltoztatásával eldönthetik, hogy mikor használják ki újra az akkumulátor töltöttségét.
  • “Sport” hajtásprogram: indítás belsőégésű motorral és villanymotorral, valamint a két hajtás szituációs kölcsönhatása. Az elektromos motor több, akár 65 százalékos löketet is lehetővé tesz. Sportos vezetési benyomást kelt az agilisabb gázreakciónak, rövidebb váltási időknek és korábbi visszakapcsolásoknak köszönhetően. Dinamikusabb felfüggesztés és kormányzás.
    “Sport+” hajtásprogram: indítás belsőégésű motorral és villanymotorral, valamint a két hajtás szituációs kölcsönhatása. Még nagyobb, akár 80 százalékos boot teljesítmény. Rendkívül sportos karakter a még agilisabb fojtószelep-reakciónak és a nagyobb váltásoknál a célzott nyomaték-beavatkozásnak köszönhetően a hengerlekapcsolással az optimális váltási idők érdekében. Megnövelt alapjárati fordulatszám a gyorsabb indítás érdekében. Még dinamikusabb beállítás a felfüggesztéshez, a kormányzáshoz és a hajtáslánchoz.
  • “RACE” hajtásprogram: rendkívül dinamikus vezetéshez zárt versenypályákon. Ebben a módban az összes paraméter a maximális teljesítmény érdekében van konfigurálva. Kezdve belsőégésű motorral és villanymotorral, valamint a két hajtás szituációs kölcsönhatásával. Az elektromos motor teljesítménynövelése akár 80%. Erős akkumulátortöltés alacsony energiaigény mellett a maximális elektromos rendelkezésre állás érdekében. Ezenkívül a “Boost Mode” a bal oldali kormánygombbal is előhívható. Az energiatartalékok kímélése érdekében az emelési teljesítményt ezután legfeljebb 30 százalékra korlátozzák. Ezeket aztán kifejezetten a versenypályán lehet használni a spontán energiaigényre a kick-down és a 100 százalékos teljesítménynövelés révén – például gyorsítási manőverhez vagy kanyarokból történő erőteljes kigyorsításhoz.
  • „Slippery” hajtásprogram: csúszós útviszonyokra optimalizálva, csökkentett teljesítménnyel és lapos nyomatékgörbével. A csak elektromos vezetés és a regeneráció beállítása ki van kapcsolva.
  • “Egyedi” hajtásprogram: a hajtás, a sebességváltó, az AMG DYNAMICS, a felfüggesztés, a kormányzás és a kipufogórendszer egyéni testreszabása.

Új hangélmény minden vezetési körülmény között: elektromos, hibrid és belső égésű motor
Teljesen elektromos hajtással a törvényileg előírt Acoustic Vehicle Alerting System figyelmezteti a környezetet a Performance hibrid közeledtére. Speciálisan megkomponált, alacsony frekvenciájú és sebességmodulált AMG-hangot bocsátanak ki az elülső hangszórón és a hátul két hangszóróval ellátott soundbaron keresztül. A hang a belső térben is visszafogottan hallható, akusztikus visszajelzésként az utasok számára. Az Európai Unióban a rendszer 20 km/h-ig, az USA-ban kb. 30 km/h. Ezután az elektromos hajtás jele harmonikusan elhalványul. Aki akarja, nagyobb sebességtartományban is megtapasztalhatja az elektromos vezetési hangot. Mindössze annyit kell tenniük, hogy kiválasztják a hangot a kormánykeréken található megfelelő gombbal (a frekvenciahullám szimbólummal azonosítható).

Ezenkívül az AMG fejlesztői fejlettebb hangélményt kínálnak ügyfeleinek. Ebből a célból rögzítik a belsőégésű motor tényleges hangját a kipufogórendszerben lévő nyomásérzékelőn keresztül, és tovább gazdagítják, mielőtt a szórakoztató hangrendszeren keresztül a belső térbe kibocsátják, így lehetővé válik a tipikus AMG hang első megtapasztalása. kéz. Ezenkívül a hangjelzést a külső hangszórók modulálják. Mindezt az adott piacokon érvényes törvényi előírások keretein belül. Az intenzitás a kiválasztott meghajtóprogramtól függ. Ez azonban egyénileg is beállítható a középkonzolon lévő kijelzőn vagy a kormánygombon keresztül. Egy dolog minden helyzetben ugyanaz marad: a Performance hibrid minden körülmények között azonnal felismerhető AMG-ként a hangjáról.

A teljesítmény hibrid hajtás az ESP helyett egy kerék tapadását tudja szabályozni
A hibrid hajtás a dinamikus irányíthatóság szempontjából is előnyös. Az ESP® fékezési beavatkozása helyett az elektromos motor a tapadást is szabályozni tudja, amint egy kerék túl nagy csúszást jelez. Ennek érdekében az intelligens vezérlőrendszer csökkenti az elektromotor hajtónyomatékát, amely a korlátozott csúszású hátsó differenciálművön keresztül jut át ​​a kerékre. Az eredmény az, hogy az ESP®-nek egyáltalán nem, vagy csak később kell beavatkoznia. Előny: a belsőégésű motor így nagyobb nyomatékkal üzemeltethető, ami utólag javítja a mozgékonyságot és növeli a hatékonyságot. Ezen kívül a fékezés során egyébként “megsemmisült” teljesítmény felhasználható az akkumulátor töltésére.

A regeneráció négy fokozatban választható
Mivel a nagy teljesítményű akkumulátor a közvetlen hűtésnek köszönhetően mindig az optimális, 45 fok körüli hőmérsékleti ablakban van, a regeneráció is optimalizálható – általában az akkumulátor nagy regenerációs teljesítmény mellett erősen felmelegszik, így az energiavisszanyerést korlátozni kell.

A felépülés akkor kezdődik, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, azaz túlfutás üzemmódban a fékpedál megérintése nélkül. Ez feltölti az akkumulátort, és erős fékezőnyomatékot hoz létre – a kerékfékek kevésbé kopnak, vagy a regenerációs szinttől és a forgalmi helyzettől függően egyáltalán nem kell őket működtetni. A gyógyulás másik előnye: a jármű nem gyorsul fel meredek lejtőkön. A rendszer tehát motorfékként működik, de energiát is táplál az akkumulátorba.

A vezető négy különböző regenerációs fokozatot választhat a jobb oldali AMG kormánygombbal. Ez a “Slippery” kivételével minden vezetési programra vonatkozik, és az energia-visszanyerés a vezetési módtól függően eltérően van beállítva.

  • 1. szint: A jármű a hagyományos, belső égésű motoros, kézi sebességváltós modellekhez hasonlóan viselkedik, ahol a tengelykapcsoló ki van kapcsolva, és a gázpedál elengedésekor a legkisebb ellenállással gördül tovább. A regenerációs szint nagyon alacsony, és csak a jármű áramellátásának fenntartására szolgál. Kikapcsolt belső égésű motor mellett a hajtáslánc súrlódási veszteségei minimálisra csökkennek.
  • 2. szint: Ez az alapbeállítás, amelynél a felépülés már észrevehető a vezető számára, és megközelítőleg megfelel a hagyományos belsőégésű motor lassulásának, amikor a tengelykapcsoló be van kapcsolva.
  • 3. szint: Erősebb felépülés, a fékpedált alig kell használni a forgalomban való mozgás során.
  • 4 szint: Maximális energiavisszanyerés, lehetővé téve az úgynevezett “egypedálos” vezetést, mint egy teljesen elektromos autóban. A vezetési állapottól függően több mint 100 kW teljesítményt lehet visszavezetni az akkumulátorba.
  • A RACE hajtásprogram különlegessége: a versenypályán a pilóta minden fékezésből a lehető legtöbb időt akarja kicsikarni. A “RACE” vezetési programban a regeneráció automatikusan 1-es szintre van állítva, hogy a lehető legjobban reprodukálható legyen a jármű viselkedése a határokon.

GYERE ÉS HALLGASS SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ PODCASTOKAT ITT ÉS ITT!

Folyt. köv.!