Az új Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE egy új korszak hajnala

[Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE Limousine und T-Modell | Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,9 l/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 156 g/km | Stromverbrauch kombiniert: 11,7 kW/100 km]* Exterieur: Hightechsilber und Graphitgrau magno; Interieur: schwarz mit gelben Nähten und Titangrau mit roten Nähten.;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,9 l/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 156 g/km | Stromverbrauch kombiniert: 11,7 kW/100 km* [Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE Sedan and Estate| fuel consumption combined: 6,9 l/100 km | CO₂-emissions combined: 156 g/km | electric energy consumption combined: 11,7 kW/100 km]* exterior: hightech silver and graphitgrey magno; interior: black with yellow stitching and titanium grey with red stitching;Fuel consumption combined: 6,9 l/100 km | CO₂-emissions combined: 156 g/km | electric energy consumption combined: 11,7 kW/100 km*

AMG 2,0 literes motor elektromos rásegítésű kipufogógáz-turbófeltöltővel
Az AMG 2,0 literes négyhengeres motorját teljes egészében a cég affalterbachi központjában fejlesztették ki. Tapasztalt technikusok kézzel épített minőségben gyártják az “Egy ember, egy motor” elv szerint. Ennek során a Mercedes-AMG ötvözi magasan képzett munkatársainak mesterségbeli tudását az Ipar 4.0 legmodernebb gyártási módszereivel és a magas fokú digitalizálással.

A belső elnevezésű M139l motor (hosszirányú beépítés esetén l) a világ első olyan sorozatgyártású motorja, amelyet elektromos kipufogógáz-turbófeltöltővel töltenek fel. Ez az innovatív rendszer közvetlenül abból a technológiából származik, amelyet a Mercedes-AMG Petronas F1 Team már évek óta olyan sikeresen alkalmaz a motorsport első osztályában. A turbófeltöltés új formája különösen spontán reakciót garantál a teljes fordulatszám-tartományban. Ez még dinamikusabb vezetési élményhez vezet, ugyanakkor növeli a hatékonyságot. A C 43 4MATIC és SL 43 testvéreihez képest azonban a C 63 S turbófeltöltője lényegesen nagyobb. Ez nagyobb légáramlást és ezáltal nagyobb teljesítményt tesz lehetővé. Ezenkívül az integrált villanymotort a 400 voltos nagyfeszültségű rendszer hajtja meg (48 volt a 43 modellben).

GYERE ÉS HALLGASS SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ PODCASTOKAT ITT ÉS ITT!

Az elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő működési elve részletesen
Egy körülbelül négy centiméter vékony villanymotor közvetlenül a turbófeltöltő tengelyére van beépítve a kipufogóoldali turbinakerék és a szívóoldali kompresszorkerék közé. Elektronikusan vezérelve ez közvetlenül meghajtja a turbófeltöltő tengelyét, és így felgyorsítja a kompresszor kerekét, mielőtt a kipufogógáz áramlása a hagyományos módon átvenné a hajtást.

Ez jelentősen javítja a reakciót közvetlenül az alapjáraton és a teljes fordulatszám-tartományban. A belső égésű motor még spontánabban reagál a gázpedál bevitelére, miközben a teljes vezetési érzés lényegesen dinamikusabb. Ráadásul a turbófeltöltő villamosítása nagyobb nyomatékot tesz lehetővé alacsony fordulatszámon. Ez növeli az agilitást és optimalizálja a gyorsulást álló helyzetből. Még akkor is, ha a vezető leveszi a lábát a gázpedálról vagy fékez, a technológia folyamatosan képes fenntartani a töltőnyomást. Ez biztosítja a folyamatos közvetlen reakciót.

A 400 voltos fedélzeti elektromos rendszerrel meghajtott elektromos kipufogógáz-turbófeltöltő akár 150 000 ford./perc fordulatszámon is működik. A turbófeltöltő, a villanymotor és a teljesítményelektronika a belső égésű motor hűtőköréhez csatlakozik, hogy mindig ideális hőmérsékletű környezetet biztosítsanak.

Az M139 zárt fedélzetű kialakítása – motorsport kivitel – nagy merevséget és kis súlyt biztosít, és akár 160 bar égési csúcsnyomást tesz lehetővé. A hengerek körüli területek többnyire szilárdak, a fedőlemezen csak kisebb csatornák hatolnak át a hűtőfolyadék és a motorolaj számára. Egy másik kiemelkedő tulajdonsága a kétfokozatú benzinbefecskendezés. Az első szakaszban különösen gyors és precíz piezo befecskendezők juttatják az üzemanyagot az égésterekbe, akár 200 bar nyomással. A második fokozatban a szívócsonk befecskendezése mágnesszelepekkel történik, ami a motor nagy fajlagos teljesítményének eléréséhez szükséges.

A nagy teljesítményhez kifinomult hűtőrendszerre is szükség van, amely a hengerfejet és a forgattyúházat különböző hőmérsékleti szintekre tudja hűteni. Ez az intézkedés lehetővé teszi a hideg hengerfej fenntartását a maximális teljesítmény érdekében, hatékony gyújtási időzítés mellett, valamint meleg forgattyúházat a motor belső súrlódásának csökkentése érdekében. A hengerfejet mechanikus, nagy teljesítményű vízszivattyú hűti; a forgattyúházat egy második, elektromos meghajtású vízszivattyú hűti. Hidegindítás után ez a szivattyú passzív marad, amíg a motor fel nem melegszik. Működés közben a motorvezérlő egység szabályozza, így a forgattyúház mindig igény szerint hűt.

A legerősebb sorozatgyártású négyhengeres a világon
A C 63 S-ben a négyhengeres egység 350 kW (476 LE) teljesítményt fejleszt 6725 fordulat/perc mellett. Ezzel a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres motorja. Az 545 Nm maximális nyomaték 5250-5500 ford./percnél érhető el. A szíjhajtású indítógenerátor (RSG) egy alkatrészben egyesíti a generátort és az önindítót. Az RSG beindítja a belső égésű motort, és biztosítja a kiegészítő alkatrészek, például a légkondicionáló vagy a menetlámpák alapvető ellátását. Ez akkor is érvényes, ha a jármű közlekedési lámpánál áll, és a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje már nem elegendő a kisfeszültségű fedélzeti elektromos rendszer támogatásához. Az RSG be van építve a 400 voltos nagyfeszültségű hálózatba.

Az erőátvitel az AMG SPEEDSHIFT MCT 9G sebességváltón (MCT = Multi-Clutch Transmission) keresztül történik, amelyben a nedves indító tengelykapcsoló helyettesíti a nyomatékváltót. Csökkenti a súlyt, és alacsonyabb tehetetlenségének köszönhetően optimalizálja a gázpedál bevitelére adott reakciót, különösen spurtek és terhelésváltások során. Az igényesen kalibrált szoftver rendkívül rövid váltási időket, valamint szükség esetén gyors többszöri visszakapcsolást biztosít. Ezen kívül a „Sport” és „Sport+” vezetési módok közbenső fojtószelep funkciója érzelmileg különösen vonzó váltási élményt nyújt. Rendelkezik még a RACE START funkcióval, amely álló helyzetből biztosítja az optimális gyorsulást.

AMG RIDE CONTROL felfüggesztés adaptív csillapítási rendszerrel
Az alapfelszereltségű AMG RIDE CONTROL acélrugós felfüggesztés adaptív lengéscsillapító rendszerrel a markáns sportos, dinamikus irányíthatóságot ötvözi a márka egyik jellemzője, a hosszú távon nyújtott kényelemmel. Ennek alapját az első tengely, a rugóvezérlő karon speciálisan kifejlesztett kormánycsuklókkal és felfüggesztési csuklókkal, valamint a menetdinamikára tervezett elasztokinematikát is felvonultató hátsó tengely adja. Ennek alapján minden egyes keréknél a csillapítás folyamatosan az aktuális igényekhez igazodik – mindig figyelembe véve az előre kiválasztott felfüggesztési szintet, a vezetési stílust és az útfelület állapotát. A menetminőség és a kényelem javulása mellett ez mindenekelőtt a vezetésbiztonság növekedéséhez vezet. Az alkalmazott rendszer már bevált a GT3 ügyfélsportban és az AMG GT Black Series-ben. A kulcselemek a könnyű anyagokból készült lengéscsillapítók, amelyek lényegesen több hidraulikafolyadékot képesek mozgatni, mint a hagyományos rendszerek: a vékony dugattyú helyett egy lényegesen nagyobb tárcsa kiszorítja az olajat a lengéscsillapítóban. Mindegyik csappantyú két külső elektrohidraulikus szeleppel van felszerelve, amelyek egymástól függetlenül szabályozzák a húzást és a nyomást. Ennek során a rendszer vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli az üzemi adatokat, például a kormánykerék dőlésszögét, a jármű sebességét, a gyorsulást és a karosszéria mozgását. Ily módon a lengéscsillapítók vezérlése ezredmásodperceken belül a helyzetnek megfelelően történik. Az eredmény az, hogy még extrém vezetési manővereknél vagy rossz utakon is a kerekek mindig szilárdan a talajon vannak. Három különböző csillapítási térkép közül választhat (“Comfort”, “Sport” és “Sport+”).

Háromfokozatú AMG paraméteres kormányzás és alapkivitelű hátsó tengely kormányzás
A kormányzás elrendezése is hozzájárul a dinamika és a kényelem növeléséhez. A háromfokozatú AMG paraméteres kormányrendszer például változó kormánygeometriai áttétellel rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési programhoz. Nagy sebességnél a kormányrásegítés csökken; alacsony sebességnél folyamatosan növekszik. Ennek eredményeként alacsony sebességnél, valamint manőverezésnél és parkolásnál viszonylag kevés kormányerőre van szükség, miközben gyorsabb vezetésnél a lehető legjobb irányítást a jármű felett lehet megőrizni. A „Sport” és „Sport+” felfüggesztés beállításainál a vezető a kormányon keresztül is lényegesen több visszajelzést tapasztal a vezetési állapotról.

Az alapkivitelű hátsó tengely kormányzása legfeljebb 2,5 fokos kormányzási szöggel működik. Eddig a pontig a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányba forognak 100 km/h sebességig (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó). Ez a tengelytáv virtuális lerövidüléséhez vezet, ami viszont lényegesen mozgékonyabb befordulást, kisebb kormányerőkifejtést és jobb manőverezhetőséget eredményez. Például kanyarodáskor vagy parkoláskor a fordulókör érezhetően csökken. 100 km/h feletti sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) ezzel szemben a hátsó kerekek az első kerekekkel párhuzamosan fordulnak el – maximum 0,7 fokkal. A tengelytávnak ez a virtuális meghosszabbítása pozitív hatással van a vezetési stabilitásra, gyorsabb oldalirányú erőkifejtéshez vezet irányváltoztatáskor, és így a jármű közvetlenebb reakciójához vezet a kormányzási parancsokra. A hátsó tengely kormányzása a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT hajtásprogramtól függ.

Az integrált AMG DYNAMICS dinamikus vezérlőrendszer is az alapfelszereltség része. Befolyásolja az ESP® (elektronikus menetstabilizáló program), az összkerékhajtás és az elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású hátsó differenciálmű szabályozási stratégiáit. Ez növeli a mozgékonyságot anélkül, hogy veszélyeztetné a jármű stabilitását. Különösen figyelemre méltó: az AMG DYNAMICS határozza meg, hogyan reagáljon a jármű. A rendszer a rendelkezésre álló szenzorok segítségével többek között a sebességet, az oldalgyorsulást, a kormányzási szöget és az elfordulási sebességet határozza meg. Az intelligens pilótavezérlési elvnek köszönhetően a vezető lépései és az érzékelők adatai alapján előre megjósolható, hogy a vezető hogyan szeretné, hogy a jármű viselkedjen. A szabályozás a vezető dinamikus vezetési kompetenciájához igazodik – a rendszer észrevehető vagy zavaró beavatkozása nélkül. A vezető nagyon hiteles vezetési érzést kap, magas kanyardinamikával és optimális tapadást, valamint nagy stabilitást és kiszámítható irányíthatóságot. Még a tapasztalt sofőrök is optimális segítséget kapnak anélkül, hogy a rendszer pártfogását éreznék.

  • AMG DYNAMICS A “Basic” a “Comfort” és az “Electric” hajtásprogramokhoz van hozzárendelve. A dizájn nagyon stabil futást eredményez, magas lengési csillapítással.
  • Az „Advanced” funkció a „Sport” programban aktiválva van. A jármű semlegesen kiegyensúlyozott marad. A csökkentett lengéscsillapítás és a fokozott agilitás támogatja a dinamikus manővereket, például a kanyargós országutakon való vezetést.
  • A “Pro” (a “Professional” rövidítése) a “Sport+” program része. A “Pro”-ban a vezető még több segítséget kap a dinamikus vezetési manőverekhez, miközben az agilitás és az útról érkező visszajelzés kanyarodáskor tovább fokozódik.
  • A “Master” a “RACE” hajtásprogrammal párosul. A “Master” mód azoknak a vezetőknek szól, akik szeretnék megtapasztalni a dinamizmust és a vezetési élményt a körbezárt pályákon. A „Master” enyhén túlkormányzott járműegyensúlyt, közvetlenebb kormányzást és agilisabb befordulási viselkedést kínál. Ily módon a „Master” maximális mozgékonyságot biztosít, és optimálisan használja ki az „S” változatban rejlő dinamikai lehetőségeket. A „Master” mód aktiválásához a vezetőnek a középkonzolon lévő külön gombbal kell az ESP®-t ESP® SPORT kezelési módra vagy ESP® OFF-ra kapcsolnia.

Az „Individual” hajtásprogramban a vezetők maguk állíthatják be az AMG DYNAMICS „Basic”, „Advanced”, „Pro” és „Master” szintjeit.

Jó irányíthatóság és fakulásállóság: az AMG nagy teljesítményű kompozit fékrendszer
A fékek tekintetében sincsenek kompromisszumok: az extrém teljesítményadatoknak és az ehhez kapcsolódó teljesítménynek megfelelően az AMG nagy teljesítményű kompozit fékrendszer 6 dugattyús fix féknyergekkel elöl és 1 dugattyús úszónyergekkel hátul. alapkivitelben van felszerelve. A fékrendszer nagyon rövid féktávolságával, valamint nagy igénybevétel melletti maximális stabilitásával és fakulásállóságával nyűgöz le. Ezen túlmenően hosszú élettartammal és különösen gyors válaszadási képességgel rendelkezik. Ezenkívül a könnyű anyag további súlyt takarít meg, és csökkenti a rugózatlan tömegeket. A kényelmi szolgáltatások közé tartozik az emelkedőn való elindulás támogatása és az alapozás/száraz fékezés nedves körülmények között. Kikapcsolt gyújtásnál és álló járműnél a sebességváltó automatikusan a “P” parkolóállást választja. Eközben az elektromos rögzítőfék automatikusan kiold, amikor elhúzódik. Opcióként kerámia, nagy teljesítményű kompozit fékrendszer rendelhető.