Az új Mercedes-Benz B-osztály

Az új B-osztály egyértelműen kiemelkedik a tömegből. Az egyedülálló sportos arányok, a sokoldalú belső tér, a modern hajtástechnológiák és az MBUX legújabb generációja a Mercedes-Benz új Sports Tourert készen áll a mindennapi élet minden apró és nagy kalandjára.

Progresszív, magabiztos külső: Első pillantásra a frissített előlap vonzza a tekintetet. Az új tervezésű, opcionálisan elérhető LED-es fényszórók, a sportos lökhárító és a hűtőrács dinamikus lökést ad az új B-osztálynak a vizuálisan kompakt üvegházba való zökkenőmentes átmenetnek köszönhetően. A Sports Tourer egyebek mellett a külső süllyesztett keréktárcsákkal demonstrálja sportos megjelenését, négy további felnivel akár 19 hüvelykes méretig, beleértve az opcionális, magasfényű, feketére festett könnyűfém keréktárcsákat többküllős kivitelben és magasfényű felnikarima az AMG Line számára. A hátulnézet azonban dinamizmust és erőt is közvetít: az új, kétrészes hátsó lámpák már alapfelszereltségként LED-technológiát tartalmaznak, és erősítik a hátsó szélesség benyomását. Ezeket a hátsó ablak oldalára erősített aerospoilerek támasztják alá, amelyek javítják az aerodinamikát. Az új B-osztály tízféle tömör/fémes vagy speciális fényezéssel érhető el.

Belső tér a csúcstechnológia és a sportosság között: Az új B-osztály belseje praktikus és tágas. A vezetőoldali kivágást a kétképernyős kijelző (7 hüvelykes műszercsoport és 10,25 hüvelykes fejegység) uralja, amely az alapfelszereltség része. Az opcionális, két 10,25 hüvelykes kijelzővel rendelkező változatban egy széles képernyős megjelenés jön létre, amelyen keresztül az elem lebegni látszik. A Mercedes-Benzre oly jellemző három kör alakú, turbinás szellőzőnyílás tisztelgés a repülés világa előtt. Az újratervezett középkonzol a Black Panel megjelenésén keresztül az új B-osztály csúcstechnológiai törekvéseit közvetíti, míg a legújabb kormánykerékgeneráció új kormánya alapfelszereltségként nappabőrből készült. Az AMG felszereltségi változatában első ízben választható opcióként fűtött kormánykerék is.

A belső színek és anyagok vonzó választéka nagyfokú testreszabást tesz lehetővé. Az alapváltozatban az üléseket még tovább fejlesztették háromdimenziós dombornyomott ARTICO borításukkal és a legjobb ergonómiai kényelemmel. A „Progresszív” felszereltségi változat a Mercedesre jellemző exkluzivitást kínálja a fekete, fekete/macchiato és az új fekete/szürke színekben. Az ülések ebben az esetben is bővíthetők fekete vagy bahia barna bőrülésekre. Az új fejlesztésű, csillagmintás díszítőelem izgalmas színfoltot kölcsönöz a belső térnek. Az AMG Line az új B-osztály legsportosabb változata, fekete ARTICO/MICROCUT belsővel és piros kontrasztos varrással.

A Mercedes-Benz az Ambition 2039-ben azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2039-től új személygépkocsikból és kisteherautókból álló CO2-semleges flottát indít a teljes értékláncon és életcikluson keresztül. A cél az, hogy az évtized végére 2020-hoz képest legalább a felére csökkenjen az új járműpark személygépkocsira jutó CO2-kibocsátása a teljes életciklus során. Az egyik intézkedés az újrahasznosított anyagok használata. Emiatt az új B-osztály tervezésénél az összes felhasználandó anyag összetételét is átgondolták, és megvizsgálták a fenntarthatóbb alternatívák lehetőségeit. A kényelmi ülések középső részét szövetek díszítik, amelyek 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készültek. Az ARTICO/MICROCUT ülések esetében ez az arány 65 százalék az ülés felületében és 85 százalék az alatta lévő anyagban.

Jelentősen továbbfejlesztett felszereltség: A Mercedes-Benz ismét sokkal világosabbá tette a különféle felszereltségi csomagok logikáját, hogy leegyszerűsítse a sok egyedi opció időigényes kiválasztását. A vevők tényleges magatartása alapján a gyakran együtt vásárolt funkcionális jellemzők ezért ezentúl egy csoportba kerülnek. Ezen kívül további funkcionális opciók állnak rendelkezésre. Az olyan tervezési lehetőségeknél, mint a fényezés, a kárpitozás, a kárpit és a kerekek, az ügyfelek továbbra is egyedileg konfigurálhatják járműveiket, mint korábban.

Ez konkrétan azt jelenti, hogy még az új B-osztály alapváltozatát is jelentősen továbbfejlesztették: azonnali hatállyal a tolatókamera, a multimédiás kijelzők, az USB-csomag és a nappabőr kormánykerék került a csomagba. A Progressive felszereltségi változattól felfelé az alapfelszereltség része a LED-es fényszórók, a deréktámaszos ülés, a parkolócsomag, a tükörcsomag és az Easy Pack csomagtérajtó.

Infotainment és Assistance: A három megjelenítési stílust újratervezték a B-osztály MBUX legújabb generációjához: a Classic minden lényeges vezetői információt biztosít, a Sporty dinamikus fordulatszámmérővel nyűgöz le, a Discreet pedig a minimális tartalom megjelenítésére szolgál. Három üzemmóddal (Navigáció, Segítségnyújtás, Szolgáltatások) és hét színvilággal együtt ez holisztikus és esztétikus élményt hoz létre, amely az Ön kívánságai és helyzete szerint testreszabható. A központi kijelző minden korábbi funkciót kínál, mint a navigáció, média, telefon, jármű stb., és közvetlenül és kényelmesen kezelhető érintőképernyőként.

A telematikai rendszert felülvizsgálták, és új dizájnjával és jobb teljesítményével nyűgöz le. Egy másik újdonság az ujjlenyomat-érzékelő integrálása (várhatóan 2023 első negyedévétől lesz elérhető) a járművezető azonosítására és engedélyezésére. Természetesen adott az Apple Carplay vagy Android Auto Wireless segítségével az okostelefonokhoz való csatlakoztathatóság, a további csatlakoztathatóság érdekében pedig egy újabb USB-C portot adtak hozzá, és ismét megnőtt az USB töltési teljesítménye.

A Hey Mercedes hangasszisztens még inkább képes párbeszédre és tanulásra az új B-osztályban. Például bizonyos műveletek a “Hey Mercedes” aktiválási kifejezés nélkül is elindíthatók. Az MBUX hangos asszisztens a jármű funkcióit is elmagyarázza és segíti, például amikor az elsősegély-készletet keresi vagy az okostelefont csatlakoztatja a járműhöz.

Az új “Tourguide” audio útikalauz, amely a Mercedes me “MBUX Voice Assistant” része[1], még érdekesebbé és szórakoztatóbbá teszi a korábbi utazási információs funkciókat. A kezdetben kizárólag Németországban elérhető MBUX infotainment rendszer a „Hey Mercedes, start Tourguide” hangutasítás hatására kiterjedt információkat olvas fel a vezetési útvonal mentén található látnivalókról, és reagál a mintegy 3400 barna turisztikai információs táblára a német autópályák mentén, többek között. egyebek.

Az új B-osztály a biztonsági támogatás terén is frissítést kapott. A Driver Assistance Package frissítésével például a Lane Keeping Assist irányítása sokkal kényelmesebb az Active Steering Control használatával. Az opcionális Trailer Maneuvering Assist automatikusan szabályozza a vontatójármű kormányzási szögét, így az új B-osztállyal a hátramenet biztosabb és nyugodtabb folyamat.

Villamos hajtások mindenhol: Az új B-osztály benzinmotor-kínálatát is frissítették és folyamatosan villamosították. Egy további 48 voltos fedélzeti tápegység és 10 kW-os teljesítménynövelés különösen az indítási funkciókat támogatja. Az új B-osztály vásárlói számára az ékszíjhajtású indító-generátor (RSG) is észrevehetően javítja a kényelmet: csökkenti a zajokat és a vibrációt az indítási folyamatok során a hagyományos indítómotorokhoz képest, és lehetővé teszi a „vitorlázást” kikapcsolt belső égésű motorral egyenletes futás közben. . Ezenkívül az RSG a fékezési folyamatok során regenerálódik, és így táplálja a 12 voltos fedélzeti hálózatot, valamint a 48 voltos akkumulátort. Az így keletkezett energia a gyorsítási folyamatok során felhasználható a belső égésű motor támogatására.

Plug-in hibrid plusz erővel: Az új B-osztály plug-in hibridjei (Mercedes-Benz B 250 e, üzemanyag-fogyasztás kombinált, súlyozott (WLTP) 1,2-0,9 l/100 km, elektromos fogyasztás kombinált, súlyozott (WLTP) ) 17,4–15,4 kWh/100 km, kombinált CO2-kibocsátás, súlyozott (WLTP) 27–20 g/km)[2]. egy továbbfejlesztett nagyfeszültségű akkumulátor előnyeit. A töltési folyamatot is optimalizálták: a továbbfejlesztett akkumulátor a 3,7 kW-os szabvány mellett mostantól váltakozó árammal is tölthető, és akár 11 kW-ig is, a korábbi 7,4 kW helyett. Emellett az ügyfeleknek továbbra is lehetőségük van az akkumulátor egyenárammal és 22 kW-ig történő töltésére. A 10%-ról 80%-ra terjedő egyenáramú töltés körülbelül 25 percet vesz igénybe – egyszerű és egyszerű töltési élmény, különösen a mindennapi életben. Az új B-osztály villanymotorját is felülvizsgálták, és a frissítés után 80 kW teljesítményt ér el, ami 5 kW-os növekedést jelent.

Az egyes motorokhoz újonnan bevezetett ECO Score 3.0 a különböző vezetési fázisok differenciált értékelése révén az üzemanyag-takarékosabb vezetésre is ösztönzi a vezetőt.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!

[1] A Mercedes me connect szolgáltatások használatához létre kell hoznia egy Mercedes me azonosítót, és el kell fogadnia a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. A bemutatott szolgáltatások, elérhetőségük és funkcióik különösen a járműmodelltől, a gyártás évétől, a kiválasztott speciális felszereléstől és az országtól függenek.

[2] A feltüntetett számok a WLTP CO2-értékei, amelyeket a cikk szerint mértek. 2 Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az energiafogyasztás és a hatótáv a 2017/1151/EU bizottsági rendelet alapján került meghatározásra.

2 A megadott értékek a meghatározott “WLTP CO2 értékek a WLTP által meghatározottak szerint”. Művészet. 2 Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra. Az energiafogyasztás és a hatótáv a 2017/1151/EU bizottsági rendelet alapján került meghatározásra.

[3]A feltüntetett adatok a WLTP CO2-értékei, amelyeket a 1. cikk szerint mértek. 2 Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 3. sz. Az üzemanyag-fogyasztási adatok ezen adatok alapján kerültek kiszámításra.