Az új Passat Variant R-Line Edition világpremierje a Genfi Autószalonon

Sportos különleges modellváltozat

  • Kétezer példányra korlátozott darabszám: high-end felszereltséggel és csúcsmotorizáltsággal érkezik a Passat Variant R-Line Edition1)
  • Travel Assist már alapfelszerelésként: új vezetői segédrendszer teszi lehetővé egészen 210 kilométer/óráig a részlegesen automatizált vezetést


Elindult a visszaszámlálás a széleskörűen felfrissített Passat bemutatkozásáig – március 7-től a Genfi Autószalonon tárja a nagyközönség elé a Volkswagen eddig közel 30 millió példányban eladott, s most megújult “bestsellerét”. A márka egy éppoly exkluzív, mint sportos különleges modellváltozat világpremierjével ünnepli a bemutatót. A kétezer példányra korlátozott darabszámú Passat Variant R-Line Edition igény szerint 176 kW/240 LE (TDI) vagy 200 kW/272 LE (TSI) csúcs-erőforrással hajtja meg mind a négy kerekét (4MOTION). A Limited Edition modell előértékesítése májusban veszi kezdetét Európában.


Az új Passat Variant 4MOTION R-Line Edition egyedülálló specifikációban érkezik, a sokoldalú high-tech tehetség az új Holdkő-szürke színárnyalatot kapta, amellyel számos fekete eleme – mindenekelőtt fényes fekete teteje – alkot igényes kontrasztot. Hasonlóképpen feketék a tetősínek, a tetőlégterelő és a külső visszapillantó tükrök házai, míg az oldalablakok szegélye, a hátsó diffúzor, a fényszórókeret, illetve az összes díszléc fényes fekete bevonatot kap. Következetesen e színvilágba illeszkednek a LED-technikájú, sötétített hátsó lámpák és az ugyancsak feketére fényezett, 19 col peremátmérőjű “Pretoria” könnyűfém keréktárcsák.

A fekete szín dominál az utastérben is. A vezető és az első utas R-Line sportülésekben foglalhat helyet, az ülések középső sávját pedig nemes hatású nappa-, míg oldalpárnáikat Carbon-bőr borítja. A pedálok felülete szálcsiszolt nemesacél, s szintén nemesacélból készülnek az R-Line logóval díszített küszöblécek is. Az új hangulatvilágítás széles színskálát kínál.

Mindezeken túl a Limited Edition csaknem minden új technikát már alapkivitelben kínál. Ezek közé tartozik a digitális műszeregység (Digital Cockpit), az üvegfelületű, 9,2 col képátlójú monitorral és beépített SIM-kártyával (eSIM), valamint R-Line nyitóképernyővel működő Discover Pro navigációs rendszer. Az új, vezetéknélküli App-Connect rendszernek köszönhetően az iPhone-alkalmazások első ízben csatlakozhatnak az Apple CarPlay segítségével Bluetooth-kapcsolattal az autó infotainment-berendezésére.

További újdonság a Travel Assist technikája. E fejlett vezetői segédrendszerrel a Passat világszerte az első autók egyikeként közlekedhet egészen 210 kilométer/óráig részlegesen automatizált vezetéssel. A kormányzás, a fékezés és a gázadás feladatát ekkor egyaránt az autó veszi át, a vezetőnek elég csupán kezeit a kormánykeréken tartania. Utóbbit a márka első kapacitív – azaz már enyhe érintésre is reagáló -, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerekével érzékeli a Passat. A Travel Assist rendszerében az első kamera, a Front Assist környezetmegfigyelő rendszer, a parkolási asszisztens (Park Assist), a sávváltást segítő berendezés (Side Assist) és a követési távolság automatikus szabályzása (ACC) új, intelligens vezetői segédrendszerré áll össze.

A további szériafelszereltség része egyebek mellett az új IQ.LIGHT – LED-mátrixfényszórók, a környezet-megjelenítés (Area View) és az adaptív csillapítás-szabályzás (DCC) legújabb változata. A Volkswagen R GmbH által a bemutatóra kifejlesztett különleges modellváltozat sportos pozícionálását hangsúlyozza – akárcsak a Golf R2) és az új T-Roc R1) esetében – az ESC off funkció, amellyel versenypályán kikapcsolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer.

1) A gépkocsi jelenleg szériaközeli tanulmány.
2)
Golf R 4MOTION 2.0 TSI DSG (221 kW/300 LE) – üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km): városban 8,0 / városon kívül 6,4 / kombinált 7,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 158; gazdaságossági besorolás: D