Az új Peugeot Inception koncepció a CES-en jelent meg

A lélegzetelállító Peugeot Inception koncepció kiemeli a francia márka jövőképét a „Hypersquare” vezeték-irányítással és 497 mérföldes távolsággal

PEUGEOT PODCASTOK A BEGURULVA.HU ÉS A PODCARS.HU OLDALAKON!!!

A Peugeot Inception koncepcióját a Consumer Electronics Show 2023-ban mutatták be, a karcsú új szalon show-autóval, amely izgalmas jövőképet mutat a márka jövőjéről, és felvázolja a Stellantis szülő cég közelgő STLA Large platformjának kezdeti részleteit.

Ahogy a neve is sugallja, az STLA Large jelentős járműveket és a Peugeot’a jövőben feláll. Ennek eredményeként az Inception öt méter hosszú, az autó méretét “ szándékosan választották ki, hogy kiemelje ennek a manifesztnek a sok újítását. ” Az Inception célja, hogy 2025-től a termékcsalád legkompaktabb modelljeiig ösztönözze a jövőbeli termékeket.

Az Inception hosszú tengelytávja között egy 100 kW-os akkumulátor van, amely a francia márka szerint 800 km-es távolságban jó. Az akkumulátor egy pár kompakt elektromos motort szállít, amelyek az első tengelyre vannak felszerelve, a másik hátsó kerékhajtás esetén –, a teljes teljesítmény “ közel 670 lóerő ”, mondja Peugeot. Ez elég jó ahhoz, hogy az állítólagos 0-62 mph-os idő kevesebb, mint három másodperc legyen.

Az új platform 800 voltos technológiája ( az első a Peugeot számára EV) azt jelenti, hogy nem csak az Inception egyenes vonalú teljesítménye gyors, mivel a Peugeot állítása szerint 18 mérföld távolság hozzáadható egy perc alatt, mindössze 93 mérföld távolságban szivattyúzott vissza az akkumulátorba mindössze öt perc alatt az induktív vezeték nélküli töltési technológiának köszönhetően, bár a márka még nem vázolta a végleges maximális gyors töltési arányt.

Az Inception kialakítása átveszi a Peugeot tipikus stílusjelzéseit, és új korszakra fejleszti azokat, “ macskaállással ”, amely pár egyenes, három sávos fényszórók az elülső oldalon egy új, ürített rácsot alkotnak, amelyben az autó különféle érzékelői vannak elhelyezve, amelyek a vezető segítő rendszeréhez szükségesek. A hátsó lámpák hátulján hasonló elrendezés van, sima hátsó üvegpanelt keretezve.

A Peugeot szerint az Inception egyszerűbb és kifinomultabb tervezési nyelve az évtized közepétől kezdve széles körben bevezetésre kerül, tehát számíthat arra, hogy látja a koncepció éles keverékét, geometriai vonalak és lágyabb, izmosabb felületek útközben is a közeljövőben.

Nem valószínű, hogy az autó „intelligens üvegezését” bármilyen jövőbeli gyártási modellnél alkalmazzák, egészen ilyen formában. ( Az Inception 7,25 m2-es üvegből készül, amelyet építészetre terveztek, és jobb hő tulajdonságokkal rendelkezik, ennélfogva irizáló tükröződései ), de ez még nem ért véget az autó technológiájának.

Az Inception ajtaja vízszintes „tech bar” -kal rendelkezik, amely üzeneteket jeleníthet meg a környező környezet számára, például hello vagy viszlát gesztus, vagy az autó fennmaradó tartománya. A mesterséges intelligencia felismeri a közeledő vezetőt is az ülés helyzetének, hőmérsékletének, vezetési módjának és multimédiás preferenciáinak beállításához.

Az Inception belsejében található a Peugeot i-Cockpit legújabb generációja, egy kritikus új technológiával, Hypersquare néven. Ez a téglalap alakú kormánykerék négy sarkában digitális elektromos vezérlőkkel rendelkezik. Ezek az érintésérzékeny panelek azt jelentik, hogy a vezetőnek nem kell levennie a kezét a kormányról az autó fő funkcióinak ellenőrzése érdekében. A Peugeot célja, hogy 2026-tól bemutassa a Hypersquare-t gyártási modelljeihez.

Vezetékes vezetésű technika ( nincs mechanikus kapcsolat az Inception Hypersquare és az első kerekek között ) azt jelenti, hogy a márka képes volt új kabin-architektúrát kifejleszteni, a legújabb i-Cockpit beállítással, amely magában foglalja a Stellantis STLA Smart Cockpit szoftverplatformját, amely a hang-, gesztus- és érintőképernyőkre összpontosít. Az STLA Brain – A Stellantis igény szerinti szolgáltatási pillére – szintén szerepel.

A Hypersquare egy mögött felszerelt intelligens Halo Cluster képernyővel működik együtt; A 4. szintű autonóm vezetés a Stellantis STLA AutoDrive funkciójának részeként van telepítve, és amikor ezt bekapcsolják, a Hypersquare visszahúzódik a műszerfalba, és egy nagy panoráma képernyő emelkedik ki a padlóról, megváltoztatva a környezetet és a felhasználói élményt.

A Peugeot átgondolta a belsőépítészet megközelítését az Inception segítségével, a kabin elrendezése jelentősen eltér a konvenciótól. A szélesebb ülések, amelyek olyan technológiával rendelkeznek, amely alkalmazkodik az utasok test alakjához, állítólag nagyobb kényelmet nyújtanak, míg az alacsony vonalú műszerfal, a kezelőszervekkel lefelé helyezve, javítja az előre látható láthatóságot és a tér érzetét – állítja a márka.

Öntött textíliákat, nyers acélt, bársonyot és 3D-s nyomtatott anyagokat használtak az Inception díszítéséhez, textúrák keverékét hozva létre, a Peugeot tervező igazgatója, Matthias Hossann kommentálva:

“A Peugeot változik, de az Inception koncepció félreérthetetlenül Peugeot marad. Ez kifejezi a márka időtlen macska vonzerejét, és megmutatja, mennyire optimisták vagyunk az autó jövőjével és az általa nyújtott érzelmekkel kapcsolatban.

“ A világos és fényes Inception koncepció feltalálja a vezetés térbeli tapasztalatait, miközben szemlélteti a Peugeot szénlábnyomának 2030-ig több mint 50% -kal történő csökkentésének gondolatát. A márka átalakítása a holnap Peugeot tervezésének, gyártásának és életének minden aspektusát érinti. A formatervezés ezen átalakulás szerves része. ”

autoexpress