Az új Porsche 911 Dakar

A Porsche három új ‘ dekoratív csomagolást ’ mutatott be új 911-es Dakarjára – tisztelegve az autó 1970-es évek rally törzskönyve. A bolygó egyik legfélelmetesebb versenyének, az újnak nevezték el 911 Dakar egy kicsit lépés-változás az ikonikusok számára sportkocsi a terepjáró teljesítményre összpontosítva. 

Jelenleg a két legkelendőbb Porsche a modellek világszerte a Cayenne és Macan de még a cég sikerével is SUV piac, nem sokan láttak előre a 911-es verzió feloldását. A terepjáró teljesítményű autószegmens a következő nagy dolog lehet, még egyenletes Lamborghini nemrégiben mutatta be vadját Huracan Sterrato. 

A 911 Dakar 2500 egységre korlátozódik, és a megrendelések most nyitva vannak, az első szállítások várhatóan az Egyesült Királyságban 2023 tavaszára várhatók – £ 173 000 áron. Csak a 911 GT3 RS, Turbo S kabriolett és Sport Classic magasabb áron jönnek be. Pénzéért vitathatatlanul a minden idők legeredményesebb és legfigyelőbb 911-es évei lesznek.

Az autó inspirálja a Porsche 953 által az 1984-es Párizs-Dakar rallyon elért győzelmet. És az autó által létrehozott legenda szerint a 911 Dakar opcionális csomaggal kapható, a Rally Design Package néven, amely az új 911-et tribute-díjjal látja el. 

A dobóautót a Porsche ‘ Rally Design Package ’ -ben határozták meg, amely nem túl finom bólintást ad a Rothmans által szponzorált eredeti rallyautónak, a személyre szabott ( kezdőszámmal együtt, amíg 0 és 999 között van ). A nosztalgikus vásárlók ezt a kéttónusú festéket autójukra £ 18,434.

Alternatív megoldásként három örökségcsomagolás is elérhető a Porsche belépője alapján az 1971. évi Kelet-afrikai Safari Rallyen, ‘ 74 és ‘ 78. Az ‘Rallye 1971′-től kezdve’, ez a meglehetősen sima fehér és fekete formatervezés megismétli a módosított 911 S modellek által viselt matricákat, amelyek 1971-ben léptek be először az 5000 kilométer hosszú versenyre. A matricakészlet tartalmazza a 19-es számot – ugyanaz, mint a versenyautó, amely abban az évben ötödik lett -, és a teljes csomagolás vissza fog térni € 4,165 ( Az Egyesült Királyság ára nem volt még felfedték ). 

A € 4 165-ig terjedő ‘ Rally 1974 ’ opció is, amely ismét egyszerű fehér és fekete stílusban érkezik. Björn Waldegård és Hans Thorszelius jóvoltából a második helyezett lett, annak ellenére, hogy az adott évben heves esőzések és áradások voltak. Az ‘ Rally 1978 ’ opció € 5950-nél érkezik, és olyan kialakítású, amelyet a legtöbb motorsport-rajongó társítana a Martini Racing-hez.  

Míg a Dakar merész új megjelenés a 911 ( számára, amit nem mondtunk gyakran az 58 éves ) létezése során, a hajtómű ismerős. Ugyanazt az iker-turbófeltöltéssel ellátott 3,0 literes lapos hatot használja, amelyet a jelenlegi 911 GTS-ben találtak. Fejleszti a 473 lóerőt és az 570 Nm nyomatékot, nyolc sebességgel mind a négy kerék számára energiát adva PDK átvitel. Összességében képes a terepjáró készen álló 911 Dakar-ot 0-62 mph-ról meghajtani mindössze 3,5 másodperc alatt. 

De ami valóban kiemeli a 911 Dakar-t, az új álláspontja, amelyet a testreszabott karosszéria és az újonnan kifejlesztett felfüggesztési technológia által jelentősen megemelkedett utazási magasság kombinációja hozott létre.

Normál utazási magassága 50 mm-rel magasabb, mint a sportfelfüggesztésnél lévő 911 Carrera Sé, de a négy sarokos emelőrendszernek köszönhetően további 30 mm-rel emelhető, amely a márka szerint lehetővé teszi a 911 Dakar számára, hogy részt vegyen a “ ambiciózus terepjáró kalandokban. ” 

Az autót széles körben fejlesztették terepen, szennyeződéseken, sivatagi dűnékön, hóon és jégen, valamint laza felületeken és természetesen a Nurburgringnél. Vannak szabványos, terepjáró gumiabroncsok, amelyek elöl 19 hüvelykes kerekek köré vannak csomagolva, és a hátsó 20 hüvelykes tárgyak több, mint bólintás erre az új képességre. Ezek azonban azt jelentik, hogy a Porsche szükségesnek tartotta a 911 Dakar legnagyobb sebességének elektronikus korlátozását 149 mph ( 106 mph-ra teljesen emelt felfüggesztési módban ). 

A durvabb, fizikailag igényesebb felületek előrejelzésekor a 911 Dakar feladata volt a feladás, ez kihasználja a GT3 modell dinamikus motortartóit, rugalmas és reagáló merevségi szint biztosítása. Hátsó tengelyes kormányzással és Porsche Dynamic Chassis Control gördülésgátló stabilizálással is rendelkezik. 

A meglévő technológia mellett a Porsche mérnökei két testreszabott hajtási módot fejlesztettek ki a Dakar számára. A rally mód állítólag a laza, rally-stage-szerű felületek beállítási ötlete, amely hátsó elfogultságú, négykerék-meghajtású programot biztosít. A terepjáró mód kifejezetten a maximális 4×4 képesség és a távolság elérésére szolgál. Mindkét üzemmód új Rally Launch Control rendszert is tartalmaz. 

A 911 Dakar karosszériakészlete szénszállal erősített műanyag paneleket használ az autó súlyának csökkentése érdekében. 1,605 kg-nál 10 kg-nál nehezebb, mint a PDK sebességváltóval ellátott Carrera 4 GTS. A motorháztető a 911 GT3-ból származik, de a rögzített hátsó szárny új, csakúgy, mint a szélesebb kerékívek, a dagadt oldalsó küszöbök, és az új első és hátsó lökhárítók kiegészítő padlóvédelemmel és rozsdamentes acél védett első rácsokkal vannak felszerelve. 

Egyéb terepjáró érintések közé tartozik a vontatókarok elöl és hátul, míg az autót opcionális tetőállványokkal is kínálják, 42 kg-os kapacitással, LED-es világítással és 12 voltos konnektorlal. Fejlesztettek egy tető sátor opciót is. 

A 911 Dakar szigorú kétüléses, a hátsó pad helyére egy tekercses ketrec kerül. Elöl két teljes méretű vödör ülés van felszerelve, míg a kabin enyhén díszítve van a Race-Tex felülettel, zöld varrással. A 911 Dakar jelvényt tartalmazó futópadok és műszerfal kiegészítik a belső átalakítást.

autoexpress