Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új szimulációs technológia pontosan lemásolja azt, amit a kamerák először „látnak”.

Posted on 2023.01.26.2023.01.24. By Google Fordító

  • A sugárkövetési képesség átalakítja a szimuláció valósághűségét, felgyorsítva az autonóm járművek és az ADAS fejlesztését
  • A járműérzékelők már a fizikai prototípusok megjelenése előtt szimulációban fejleszthetők
  • Az rFpro az első, amely pontosan szimulálja az elmosódás és a redőnyök hatásait, hogy valóban azt tükrözze, amit a fényképezőgépek „látnak”.

Az Egyesült Királyság szoftverspecialistája, az rFpro új szimulációs technológiát fejlesztett ki, amely jelentősen csökkenti az iparág függőségét az autonóm járművek (AV) és ADAS fejlesztésének valós tesztelésétől. Az új sugárkövető renderelési technológiája az első, amely pontosan szimulálja, hogyan érzékeli a jármű érzékelőrendszere a világot.

“Az iparág széles körben elfogadta, hogy a szimuláció az egyetlen módja annak, hogy az AV-kat és az autonómia rendszereket biztonságosan és alaposan alávegyék jelentős számú szélső esetnek az AI képzése és biztonságosságának bizonyítása érdekében ” – mondta Matt Daley, az rFpro műveleti igazgatója. „A szimuláció hűsége azonban mindeddig nem volt elég magas ahhoz, hogy helyettesítse a valós adatokat. Sugárkövetési technológiánk egy fizikailag modellezett szimulációs megoldás, amelyet kifejezetten érzékelőrendszerekhez fejlesztettek ki, hogy pontosan lemásolják azt, ahogyan azok a világot „látják”.

A sugárkövető grafikus motor egy kiváló minőségű képmegjelenítő rendszer, amely az rFpro meglévő raszterezésen alapuló renderelő motorja mellett működik. A raszterezés szimulálja a fény egyetlen visszaverődését egy szimulált jeleneten keresztül. Ez kellően gyors ahhoz, hogy lehetővé tegye a valós idejű szimulációt, és megerősíti az rFpro iparágvezető driver-in-the-loop (DIL) megoldását, amelyet az autóiparban és a professzionális motorsport-iparban használnak.

A sugárkövetés az rFpro szoftver-in-the-loop (SIL) megoldása, amelynek célja szintetikus edzési adatok generálása. Többféle fénysugarat használ a jeleneten keresztül, hogy pontosan rögzítse a valós világ minden árnyalatát. Többutas technikaként megbízhatóan képes szimulálni az érzékelő körül előforduló hatalmas számú visszaverődést. Ez kritikus fontosságú gyenge fényviszonyoknál vagy olyan környezetekben, ahol több fényforrás is van a visszaverődések és árnyékok pontos ábrázolásához. Ilyenek például a többszintes parkolók és a megvilágított alagutak, amelyek kijáratainál erős nappali fény világít, vagy a városi éjszakai vezetés több utcai lámpa mellett.

Az autóiparban használt modern HDR (High Dynamic Range) kamerák többféle, változó időtartamú expozíciót rögzítenek. Például egy rövid, közepes és hosszú expozíció képkockánként. Ennek pontos szimulálására az rFpro bemutatta a több expozíciós kamera API-ját. Ez biztosítja, hogy a szimulált képek pontos elmosódást tartalmaznak, amelyet a jármű gyors mozgása vagy az út vibrációja okoz, valamint fizikailag modellezett redőnyeffektusokat.

„E jelenségek szimulálása kritikus fontosságú a kamera által „látott” pontos reprodukálásához, különben az ADAS és az autonóm rendszerek betanításához használt adatok félrevezetőek lehetnek” – mondta Daley. „Ez az oka annak, hogy hagyományosan csak valós adatokat használnak fel az érzékelőrendszerek fejlesztéséhez. A sugárkövetés és a több expozíciós kamerás API-nk most először hoz létre mérnöki minőségű, fizikailag modellezett képeket, amelyek lehetővé teszik a gyártók számára, hogy teljes körűen kifejleszthessék az érzékelőrendszereket a szimuláció során.”

Az rFpro sugárkövetést a szimulált jelenet minden elemére alkalmazzák, amelyet fizikailag úgy modelleztek, hogy pontos anyagtulajdonságokat tartalmazzon a legmagasabb hűségű képek létrehozásához. Mivel ez számításigényes, leválasztható a valós időről. A képkocka-megjelenítés sebességét a rendszer a kívánt részletességi szinthez igazítja. Ez lehetővé teszi a nagy pontosságú renderelést egy éjszaka alatt, majd a következő valós idejű futtatások során. Ez felülmúlja a renderelés minősége és a futási sebesség közötti szokásos kompromisszumot.

“A sugárkövetés olyan kiváló minőségű szimulációs adatokat biztosít, hogy lehetővé teszi az érzékelők betanítását és fejlesztését, mielőtt azok fizikailag léteznének.” magyarázza Matt Daley, az rFpro műveleti igazgatója. „Ennek eredményeként megszűnik az adatgyűjtés és a fejlesztés megkezdése előtt valódi érzékelőre várni. Ez jelentősen felgyorsítja az AV-k és a kifinomult ADAS-technológiák fejlődését, és csökkenti a sok fejlesztési jármű közutakon való vezetésének szükségességét.”

Az rFpro új sugárkövetési képessége már elérhető, hogy kiegészítse a meglévő asztali lehetőségeket, és hamarosan elérhető lesz a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) megoldásokban is.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:szimulációs technológia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: GWM King Kong Cannon
Next Post: Tavaly 29 millió forint pótdíjat fizettek be a jegy nélkül utazók

Kapcsolódó cikkek

  • Lölőke megnyugszik… Húsz vasúti fejlesztés előkészítéséhez biztosít több mint 32 milliárd forintot a kormány Hírek
  • Súrlódás nélkül működik az új Opel Astra fokozatnélküli váltóműve Bemutató
  • Október 22-én átadják az M3-as metró felújított, déli szakaszát Ctrl+C - Ctrl+V
  • Öröm és boldogság a SEAT-nál Hírek
  • A Honda X-ADV stílusa és felszereltsége Bemutató
  • Magyarország Autója lett Seat Arona (is) Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT