Az új Toyota Agya Indonéziában debütál

A sportos megjelenésű Toyota Agya GR Sport nem kap erőnövekedést a törzsmodellhez képest, de előnyöket élvez a finomított felfüggesztés

A Toyota a világ bizonyos piacain tapasztalható újracímkézési szinergiájáról ismert, beleértve Indonéziát is, ahol az autógyártó nemrégiben dobta piacra a második generációs Agyát. A városi autó formavilágának és alapjainak szinte teljes egészében a Daihatsu Aylával és a Perodua Axiával osztozik, bár ez az egyetlen elérhető GR Sport köntösben, amely agresszív stílust és futómű-frissítéseket tartalmaz.

Vizuálisan a Toyota Agya igyekszik megkülönböztetni magát Daihatsu és Perodua testvéreitől, amelyek igaz, hogy jobban hasonlítanak egymásra. Ezt az újratervezett lökhárítóval éri el, amely hatalmas hűtőrácsot tartalmaz, sportos műbeömlőkkel és némileg eltérő fényszórókkal. Ezen túlmenően a GR Sport agresszívabb karosszériakészlettel rendelkezik, beleértve a nagyobb műbeömlőnyílásokat és a lökhárítókon és az oldalsó küszöbökön található aerodinamikai bővítményeket, valamint 15 colos könnyűfém keréktárcsákat.

Mint az összes hármas, a Toyota Agya is a Daihatsu New Global Architecture (DNGA) konstrukcióján alapul, 3760 mm hosszú (148 hüvelyk), 1665 mm (65,6 hüvelyk) széles és 1550 mm (61 hüvelyk) magas, tengelytávval. 2525 mm (99,4 hüvelyk). Ez 60 mm-rel hosszabb, mint az EU-s Toyota Aygo X, és teljes 180 mm-rel (7,1 hüvelykkel) rövidebb, mint a globálisan specifikált Toyota Yaris. A képen látható Toyota Agya GR Sport a speciális karosszériakészletnek köszönhetően valamivel hosszabb, mint a kisebb, 3830 mm-es (150,8 hüvelyk) burkolatok.

A motorháztető alatt egy szívó, 1,2 literes Dual VVT-i háromhengeres benzinmotor található, amely 87 LE (65 kW / 88 LE) és 113 Nm (83 lb-ft) nyomatékot produkál. Ez az egyetlen elérhető hajtáslánc a Toyotához, bár a Daihatsu és a Perodua is kisebb teljesítményű, 1,0 literes motorral érkezik. A maró ötfokozatú kézi vagy CVT automata vezérléssel párosítható, az erőt az első tengelyre továbbítva. A GR Sport burkolat teljesítménye nem javul a kisebb burkolatokhoz képest, de az agresszív megjelenéshez és a bőkezűbb felszereltséghez a sportosabb felfüggesztés előnyeit kínálja.

Ha már a felszereltségről beszélünk, az Agya GR Sport a szegmens szabványainak megfelelően érkezik. A modell LED-es fényszórókkal, váltófülekkel a CVT szimulált fokozataihoz, 8 hüvelykes érintőképernyővel az infotainmenthez, GR-jelvényekkel (ülések, bőr kormánykerék és oldalsó küszöbök), piros varrással, tolatókamerával, hátsó parkolóérzékelőkkel, vezeték nélküli töltőpárna, elektromosan behúzható tükrök, műszerkamera és „prémium kürt”, amelyek valószínűleg drágábban hangzanak, mint az átlagos városi autók. Ne számíts azonban ADAS-ra, mivel a biztonsági készlet nagyjából néhány légzsákra korlátozódik.

A Toyota Agya már 167 900 000 indonéz rúpiától (10 892 dollár) is rendelhető, bár a zászlóshajó GR Sport 237 500 000 indonéz rúpiáért (15 406 dollár) kapható.