Az új Toyota Corolla is összkerékhajtást kaphat

A Lexus UX 250h és a Prius után a Corollába is beépítheti hibrid összkerékhajtási rendszerét a Toyota – árulta el a Toyota észak-amerikai ügyvezető igazgatója.

A CH-R darabszámait és a modellmix összetételét tekintve egyaránt messze vezeti a Toyota hibrid eladásait Európában, egy fontos dolog azonban hiányzik a kínálatából: összkerékhajtással csak a benzines turbómotorral szerelt változata rendelhető, hibridként kizárólag az első kerekek lehetnek hajtottak. Ez azonban hamarosan megváltozhat, bár erre vonatkozóan még nem nyilatkozott a gyártó. Az összkerekes hibrid Corollával kapcsolatban azonban Jack Hollis, a Toyota North America ügyvezető igazgatója nem csinált titkot a vállalat szándékaiból.

„Több mint megfontolás tárgyát képezi [a hibrid összkerékhajtású Corolla]. Elnökünk, Tojoda Akio már többször kifejezte azon szándékát, hogy a Toyota minden egyes típusa elérhető legyen hibrid hajtáslánccal – pontosabban villamosított hajtáslánccal, hiszen különféle technológiákról lehet szó. Ami az összkerékhajtású Corollát illeti, még korai volna konkrétumokról beszélnünk, de hibrid összkerékhajtási rendszereink csereszabatosak egymással, és tudjuk, hogy valós piaci érdeklődés mutatkozik irántuk, ennek ismeretében butaság volna nem kielégíteni egy ilyen igényt.”
Az új generációs Corolla az első olyan Toyota típus, amelyhez kétféle teljesítményszinten választható hibrid hajtáslánc. A belépő rendszer megegyezik a Priusban is alkalmazott, 1.8 literes benzinmotorra épülő hajtáslánccal, így a 2019-ben világszerte forgalomba kerülő, összkerékhajtású Toyota Prius analógiájára a vele közös padlólemezen nyugvó Corolla is minden további nélkül megkaphatja a hátsó tengelyt hajtó villanymotort – azt, hogy ez műszakilag megvalósítható, a Corolla program főmérnöke, Yoshiki Konishi is megerősítette.

Mivel a C-HR fedélzetén szintén ugyanez a kisteljesítményű hibrid egység teljesít szolgálatot, csupán elhatározás kérdése, hogy emissziómentes hajtást kapjanak a crossover modell hátsó kerekei. Hogy mégsem a C-HR, hanem a Corolla kapcsán merült fel az AWD bevezetésének gondolata, annak globális stratégiai okai lehetnek. Míg a városi szabadidőjárművek vásárlói világszerte beérik a robusztus megjelenéssel, és elenyésző hányadban igényelnek valós összkerékhajtást (amit az 1.2 literes benzinmotoros változat révén meg is kapnak), a Corolla esetében mindenekelőtt a lépcsőshátú modell népszerűségét fokozhatná jelentősen a négy hajtott kerék lehetősége.

Az észak-amerikai piacon, ahol a szedánok iránti kereslet különösen riasztó ütemben zuhan, a túlélés záloga lehet egy gazdaságosan megvalósítható, a helykínálatot, a menetkomfortot és az üzemanyag-fogyasztást minimálisan befolyásoló, ugyanakkor biztonságosabb menettulajdonságokat és jobb négy évszakos stabilitást ígérő elektromos összkerékhajtás. Nem véletlen, hogy itt eleve csak a lépcsőshátú modellhez fog hibrid hajtásláncot kínálni a Toyota; a ferdehátú változat csak a 168 lóerős, kétliteres, négyhengeres benzinmotorral vásárolható meg, legalábbis bevezetésekor. Mivel pedig az már korábban kiderült, hogy a négyajtós modell nem kapja meg az erősebb hibridet, a termékdifferenciálás ésszerű és vonzó eszköze lehetne az AWD opció bevezetése.


Fotók: Toyota