Az XPeng G9 543 lóerővel a világ leggyorsabban tölthető elektromos SUV-ja

Az XPeng Kína egyik legérdekesebb autógyártója, amely a vadonatúj G9-nek köszönhetően folytatódni fog.

Hat különböző változat lesz elérhető, a hátsókerék-hajtású modellek villanymotorja pedig 308 LE (230 kW / 313 LE) és 430 Nm forgatónyomatéka lesz. Ez lehetővé teszi számukra, hogy 6,4 másodperc alatt gyorsuljanak fel 0-100 km/h-ra, mielőtt elérnék a 200 km/h-s végsebességet. A standard akkumulátorral felszerelt modellek 354 mérföldet (570 km) tudnak megtenni a CLTC ciklusban, míg a Long Range változat ezt a távolságot 436 mérföldre (702 km) növeli.

Azok a vásárlók, akik nagyobb teljesítményre és tapadásra vágynak, a három összkerékhajtási változat egyikét választhatják. Kettős motoros hajtáslánccal rendelkeznek, amely 543 LE (405 kW / 551 LE) együttes teljesítményt és 717 Nm forgatónyomatékot biztosít számukra. Az extra oomph-nak köszönhetően a 0-100 km/h sebesség 3,9 másodpercre csökken, de a végsebesség változatlan marad 200 km/h-nál. Az összkerékhajtású változatok a hatótávolság tekintetében is megosztják a különbséget, hiszen mindhárom 404 mérföldet (650 km) tesz meg egyetlen töltéssel.

A jó teljesítmény mellett a G9 800 V-os töltési technológiával is rendelkezik, és ez teszi a „világ leggyorsabban tölthető tömeggyártású SUV-jává”. Az autógyártó szerint a 480 kW-os feltöltőállomások akár 124 mérföld (200 km) hatótávolságot biztosítanak a crossovernek akár öt perc alatt. Ez hihetetlenül gyors, és azt jelenti, hogy az akkumulátor 10-80%-ról mindössze 15 perc alatt fel tud tölteni.

Mivel korábban már foglalkoztunk a G9 külső kialakításával, egyszerűen megemlítjük, hogy a modell méretei: 192,6 hüvelyk (4891 mm) hosszú, 76,3 hüvelyk (1937 mm) széles és 66,1 hüvelyk (1680 mm) magas.

Az utastérbe beköltözve a vásárlók egy kis digitális műszercsoportot és két 15 hüvelykes kijelzőt találnak, amelyek „Unity3D motoron alapuló interaktív 3D felhasználói felülettel rendelkeznek”. A vásárlók egy fejlett hangos asszisztenst is találnak, amely ezredmásodpercek alatt reagál, több mint 600 járműfunkciót vezérel, és megérti „a különböző utasok egymást követő utasításait anélkül, hogy folyamatosan újra kellene aktiválni őket”.

Az ötülésesben 23,3 köbláb (660 liter) fér el a csomagtér, de ez a hátsó ülések lehajtásával 55,7 köblábra (1576 literre) bővíthető. A további csúcspontok közé tartozik a 28 hangszórós audiorendszer és a „magával ragadó 5D élmény, amely magában foglalja az ülésrezgéseket, a környezeti világítás megváltoztatását, az állítható légkondicionálót és a testreszabott illatokat filmnézés, zenehallgatás vagy egyszerűen csak pihenés közben”.

Ha már a technológiáról beszélünk, a G9 második generációs fejlett vezetőtámogató rendszerrel, valamint kettős Nvidia Drive Orin chippel van felszerelve, amelyek 508 TOPS (billió művelet másodpercenként) számítási teljesítményt nyújtanak. A modell emellett 31 érzékelőt, egy előre néző kamerát és kettős LiDAR érzékelőt is tartalmaz.

Az ára 309 900 ¥ (43 963 USD / 38 859 GBP / 44 535 €) kezdődik, és 469 900 GBP-ig (66 661 USD / 58 922 GBP / 67 528 €) emelkedik a kínálat csúcsát vezető Launch Edition esetében. A kínai szállítások a tervek szerint októberben kezdődnek, és az XPeng megismételte, hogy a G9-et „céltudatosan” nemzetközi értékesítésre tervezték.