Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Azt mondják, nincs férfiasabb játékszer egy csontvázzá csupaszított Lexusnál

Posted on 2018.03.29.2020.06.08. By Iroda Távirati

Egy örült észak-amerikai műhely sportos személygépkocsikból épít csupasz csővázas, extrém örömjárműveket. Legutóbbi munkájuk egy Lexus IS 350, minden idők tagadhatatlanul legbrutálisabb Lexus átalakítása.

Az Alabama állambeli Krowrx burkolat nélküli, csővázas közúti szörnyeivel szerzett magának nevet és ügyfeleket – no meg persze ellenségeket is. Értelmezhetetlen megjelenésük miatt sokan pálya-versenyautónak hiszik ezeket a teremtményeket, és megfelelő aerodinamikai burkolatokkal (ezek külön rendelhetők) felszerelve bizonyára remekül teljesítenének zárt pályán is a szélsőséges tömegcsökkentésen átesett autók, ám alkotójuk, JD Durham egyszerű utcai örömautónak építi őket.

Pontosan ez járt annak a Connor Keough nevű férfinak is a fejében, aki egy napon felhívta a Krowrx műhelyét. „Évek óta járok az autómmal, pontosan ismerem, és ha eredeti állapotában szeretnénk még többet kihozni belőle, egy vagyont kellene ráköltenem. Mit tudnak ajánlani?” – szólt a megkeresés, és ezzel kezdetét vette a világ legextrémebb Lexus modelljének megszületése.

A 2006-os Lexus IS 350 elegánsan agresszív idomaitól végleg elbúcsúztak; a pontosan illesztett lemezek és lendületesen megformált oszlopok helyett ultra erős acélrudakból hegesztett térváz biztosítja a szükséges szerkezeti merevséget és borulásvédelmet. Ezzel elvileg minden márkajellegét el kellett volna, hogy veszítse az autó, ám a projekt gazdái addig ügyeskedtek a vázszerkezettel, amíg a csövek elöl kirajzolták a Lexus jellegzetes orsó alakú hűtőmaszkjának kontúrját – apró csalafintaság ez, hiszen az építés alapjául szolgáló, második generációs IS orrát még nem ez díszítette.

Az átalakítás során több mint 450 kilogrammtól szabadították meg az autót; a végső mérlegelésnél 1035 kilót, azaz alig több mint egy tonnát nyomott a kétüléses fenevad. Ezek után szükségtelen volt a gyárilag 306 lóerős, 3.5 literes, V6-os szívómotorhoz érdemben hozzányúlni. Sőt, még az automata váltót is meghagyták. „Nem építettem még ennél dinamikusabb autót, pedig BMW 540i-től a Mazda RX-8-ig terjedtek a projektek. Aki azt mondja, az automata lomhává teszi a kocsit, próbálja ki – 110-nél túlpörögnek a hátsó kerekek, és keresztbe áll az autó! A légellenállás 210 km/h-ig nem jelent problémát; ha annál gyorsabban megyünk, egyre küzdelmesebb lesz a móka” – emelte ki Durham.

Persze nem valószínű, hogy az IS Exo (a név az exoskeleton, azaz külső vázszerkezet elnevezés rövidítése) a tulajdonoson kívül bárkinek sok élményt nyújtana, a száguldó csontvázat ugyanis pontosan az ügyfél testalkatára, üléspozíciójára szabva építették meg.

„Mivel az autókat a felhőtlen örömszerzés céljából építjük, a biztonság az egyik legfontosabb szempont. Általában masszívan túlméretezzük a vázat, így az még akkor is helyt áll, ha az ügyfél később a motortuning mellett dönt. Emellett funkcionális maradt a kipörgésgátló is. Egyébként szintén nem szereltük ki a gyári riasztót és a katalizátort sem, és még a kormány is az eredeti, légzsákos darab. Légkondicionáló azonban nincs – minek is kellene egy ilyen autóba?” – hangsúlyozta a műhely tulajdonosa.

Ahhoz képest, hogy mennyire eredeti és különleges, egy lecsupaszított autó valójában nem is kerül olyan sokba – kiviteltől függően 4-6000 dollárt, azaz egy-másfél millió forintot kell kifizetni a munkáért, és persze be kell áldoznunk egy jó műszaki állapotú Lexust. Cserébe viszont olyan földöntúli élményben lehet részünk, amelyet egyetlen szériaautóban sem élhetünk át.

Fotók: www.krowrx.com

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nehogy már a nyúl vigye a jogosítványt
Next Post: Nissan LEAF akkumulátorok gyújtanak fényt egy japán városba

Kapcsolódó cikkek

  • 5 tipp autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez Hírek
  • Bemutatták a Hungarian Racing Engineering Team versenycsapatot Hírek
  • A Citroen bemutatja új C-Series kollekcióját Bemutató
  • Tovább nőhet az alternatív közlekedési eszközök aránya a fővárosban Ctrl+C - Ctrl+V
  • A március 15-ei és a húsvéti hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és Lehel tér között jár az M3-as metró Hírek
  • Tisztelgés a Ford GT Alan Mann Heritage Edition előtt Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT