Balszerencse és önfeláldozás a Dakar hetedik szakaszán

Balszerencse és önfeláldozás a Dakar hetedik szakaszán

A lehető legrosszabb szerencsét az elképzelhető legnagyobb mértékű bajtársiassággal ellensúlyozta a Toyota a Dakar-rali pihenőjét követő első versenynapon. Nászer el-Attija továbbra is vezeti a mezőnyt, ám vasárnap nem ő volt a nap hőse.

Pénteken ragyogó esélyekkel tért pihenőre a Toyota a 44. Dakar-ralin. Nászer el-Attija (Toyota Gazoo Racing) stabilizálta első helyét, a szaúdi Jazíd el-Radzsi és navigátora, Michael Orr (Overdrive Toyota) fantasztikus tempót diktálva a második helyre küzdte fel magát, az időközi dobogótól pedig mindössze másfél perc választotta el a Giniel de Villiers/Dennis Murphy párost (Toyota Gazoo Racing).

A vasárnapi folytatásban azonban szertefoszlottak a dél-afrikai duó reményei. A 402 kilométeres táv harmadánál, 130 kilométer megtétele után megsérült a Toyota GR DKR Hilux T1+ olajvezetéke. Giniel de Villiers azonnal reagált, és leállította a motort, ám ez a néhány másodperc is elég volt ahhoz, hogy a Toyota teljes tizenkét literes olajtöltetét a homokba pumpálja. De Villiers és navigátora haladéktalanul hozzálátott a hiba kijavításához.

Noha márka- és honfitársaik, Henk Lategan és Brett Cummings ekkor az első helyen autóztak, gondolkozás nélkül megálltak, hogy segítsenek a bajba jutott versenyzőknek. Miután tömítették az olajkört, már csak az volt hátra, hogy kenőanyagot találjanak a sivatagban. A két autóból összesen másfél liternyi tartalék olajat tudtak összeszedni. További két és fél litert kaptak egy harmadik dél-afrikai versenyzőtől, a buggyval futó Christiaan Vissertől, valamint az Overdrive Toyota egyik párosától, ám ez sem volt elég többre, mint hogy a hátralevő több mint 250 kilométert óvatosan megtéve beguruljanak a célba.

Ezzel de Villiers és Murphy az összesített nyolcadik helyre estek vissza, így bár továbbra is versenyben vannak, 107 perces hátrányuk csak akkor tűnik behozhatónak, ha az előttük állók hibáznak.

A nap hőse egyértelműen Henk Lategan, aki sportszerűségből példát mutatva nem csak segített de Villierséknek, de utána a célig mellettük is maradt, hátha ismét támogatásra szorulnak. Ezzel potenciális szakaszgyőzelmét a 38. helyre cserélte, míg összesítésben a 36. helyen áll. A továbbiakban azért küzdenek, hogy a többi Toyotát versenyben tartsák.

A hetedik versenynap végén el-Attija és de Villiers mellett további két toyotás versenyző is a legjobb tíz között várta a hétfő reggeli indulást. Jazíd el-Radzsi és Michael Orr a harmadik, Lucio Alvarez és Armand Monleon pedig (mindkét páros az Overdrive Toyota színeiben) a negyedik helyen áll az összesítésben; előbbi 53 perc 30 másodperccel, utóbbi 75 perc 9 másodperccel Nászer el-Attija és Matthieu Baumel mögött.

Fotók: Toyota Gazoo Racing