Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Bemutatkozik a Volvo Trucks első teljesen elektromos teherautója

Posted on 2018.04.13.2020.06.08. By Iroda Távirati

Bemutatja első kereskedelmi forgalomban elérhető teljesen elektromos hajtású teherautóját a Volvo Trucks – a Volvo FL Electric ideális többek között városi áruelosztásra és kommunális feladatokra is. Az új változat értékesítése és sorozatgyártása Európában jövőre kezdődik meg. Ezzel a termékbemutatóval a Volvo Trucks vezető szerepet vállal a városi áruszállítás villamosításában.

„Rendkívül büszkén mutatjuk be a mindennapos munkavégzésre alkalmas villanymotoros Volvo teherautók kínálatának első képviselőjét. Ezzel a változattal a fenntartható városfejlesztésre törekvő települések kihasználhatják a villamosított áruszállítás előnyeit” – mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke.

A jobb levegőminőség és a kisebb zajszint a városokban lehetővé teszi a lakóövezetek és az infrastruktúra jelenleginél szabadabb tervezését. Egy kipufogógázoktól mentes elektromos teherautó akár épületen belüli terminálokban és környezetvédelmi zónákban is használható. Kis zajszintjük jóvoltából több munka végezhető éjjel, amivel csökkenthető napközben az úthálózat terhelése.

Számottevő érdeklődést mutat a piac az elektromos teherautók iránt. Számos potenciális ügyfélben kérdések merülnek fel az új technika jelentette lehetőségekről, valamint arról, az miként befolyásolhatja az ő működésüket.

„Azért, hogy az átállást biztonságossá és zökkenőmentessé tegyük, átfogó megoldásokat kínálunk az egyes ügyfeleink egyéni igényei alapján a vezetési ciklusok, a terhelhetőség, az üzemidő, a hatótávolság és az egyéb paraméterek tekintetében. Egy ilyen megoldás magában foglalhat mindent az útvonal elemzésétől és az akkumulátor optimalizációjától egészen a javításig és a finanszírozásig. A Volvo Trucks számos töltőberendezéseket gyártó szolgáltatóval együttműködik. A cél mindig az, hogy kiemelkedő üzemidőt és termelékenységet kínáljunk ügyfeleinknek” – mondja Jonas Odermalm, a Volvo FL és Volvo FE típusok termékstratégiai vezetője.

A Volvo Trucks ajánlatának alapja a Volvo Group villamosított szállítási megoldások kapcsán felgyülemlett tapasztalata. A Volvo Buses testvérvállalat 2010 óta már több mint 4000 villamosított autóbuszt értékesített. A Volvo FL Electric meghajtásáról és energiatárolásáról gondoskodó technika már alaposan próbára tett és bizonyított alapokon nyugszik, amelyet a Volvo Trucks kiterjedt értékesítő-, szerviz- és alkatrészellátó hálózata támogat.

„Tapasztalatból tudjuk, milyen fontos, hogy a városok, az energiaszolgáltatók és a járműgyártók együttműködjenek a nagy léptékű villamosítás megvalósításához. Vonzó ösztönzőkkel, közösen kidolgozott szabványokkal, valamint a várostervezés és a töltési infrastruktúra bővítésének hosszú távú stratégiájával a folyamat sokkal gyorsabbá válhat” – magyarázza Jonas Odermalm.

A Volvo Trucks hiszi, hogy alapvető fontosságú a szállítási iparág villamosítása kapcsán az átfogó szemlélet, így birkózhatunk meg az olyan folyamatos kihívásokkal, mint például az áramtermelés és az akkumulátorok kérdése.

„Például az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok felelős kitermelésének biztosítására a Volvo Group együttműködik a Drive Sustainably hálózattal, amely külön funkciót működtet e kérdéskör felügyeletére. A Volvo Group emellett érintett különböző projektekben, amelyek a nehézkategóriás elektromos járművek akkumulátorainak második életet biztosítanak statikus energiatárolóként. Még nem oldottuk meg az akkumulátorok kezelésével kapcsolatos összes kérdést, ám aktívan dolgozunk a csoporton belül és egyéb szereplőkkel egyaránt a fejlesztések előmozdításán, valamint a szükséges megoldások megalkotásán” – mondja Jonas Odermalm.

Az új Volvo FL Electric első példányai most állnak munkába ügyfeleknél Göteborgban, a Volvo Trucks otthonában.

Tények

  • Teljes mértékben elektromos hajtásláncú teherautó elosztófuvarozáshoz, kommunális feladatokra és egyéb városi alkalmazásokra 16 tonna megengedett össztömegig.

  • Hajtáslánc: Villanymotor 185 kW csúcsteljesítménnyel, 130 kW állandó teljesítménnyel. Erőátvitel: kétfokozatú váltó, kardántengely, meghajtott hátsó tengely. A villanymotor csúcsnyomatéka 425 newtonméter. A hátsó tengely legnagyobb forgatónyomatéka 16 kNm.
  • Energiatároló rendszer: 2–6 lítiumion akkumulátor, 100–300 kWh teljes kapacitás.

  • Hatótávolság: akár 300 km.
  • Töltés: töltés a váltakozó áramú elektromos hálózatról (AC, 22 kW) vagy egyenáramú (DC) töltés kombinált töltőrendszerrel (CCS / Combo2 akár 150 kW teljesítménnyel).

  • Töltési idő: üres állapotból teljesen feltöltött akkumulátorokig gyorstöltéssel 1­2 óra (DC), éjszakai töltés (AC) akár 10 óra a legnagyobb, 300 kWh akkumulátorkapacitás esetén.

  • Az első két Volvo FL Electric teherautót a Renova hulladékgyűjtő és újrahasznosító vállalat, illetve a TGM fuvarcég üzemelteti majd.

  • Az Off Peak City Distribution (csúcsidőn kívüli városi áruelosztás) projekt az éjszakai áruszállítás hatásait tanulmányozta Stockholm központjában. A csúcsidei forgalom elkerülésével a teherautók a megszokott feladatokat a nappali idő mindössze harmada alatt elvégezték.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Nincsenek véletlenek! Tízből három
Next Post: Még robosztusabb lett az új Land Cruiser

Kapcsolódó cikkek

  • Az ARES új részvényesei és igazgatósági tagjai látogattak a modenai központba Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Vértes rali helyett a rallycross bajnoki címért versenyez a hétvégén Csucsu Ctrl+C - Ctrl+V
  • Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó Hírek
  • Április végéig 745 tonna illegálisan lerakott hulladékot szállított el a MÁV Hírek
  • Elindul a kelenföldi indóház megmentése Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az autósok egyre nagyobb aránya tér át a négy évszakos gumiabroncsra Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT