Bemutatkozik az új BMW M3 CS (2.)

A futómű-technológia és a dinamikus menetstabilizáló rendszer típus-specifikus hangolása; alapfelszereltségként versenypályára optimalizált gumiabroncsok

HALLGASD MEG MOST, A KIZÁRÓLAG A BEGURULVA, ILLETVE A PODCARS OLDALAKON ELÉRHETŐ EXKLUZíV BMW PODCASTJAINKAT!
(Ezúton is köszönjük az évezred PR-osának a segítséget!)

A mérnökök az új BMW M3 CS futómű-technológiáját részletekbe menően az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához, illetve az átfogó járműkoncepció sajátosságai és súlyelosztási adottságai szerint hangolták be. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) típus-specifikus beállításait szintén a nagysebességű versenypályás vezetés követelményeihez igazították.

A tengelyenként hangolt kinematika, valamint az egyes kerekek dőlésszögének, a lengéscsillapítók keménységének, a kiegészítő spirálrugók mozgástartományának és a stabilizátorok feszességének egyedi beállításai a tűpontos kormányozhatóság optimalizálását, a kanyarodások közben felépülő oldalirányú erőhatások kezelését, a rugózás és a lengéscsillapítás karakterisztikájának tökéletesítését, illetve az optimális kerékpozíciók fenntartását szolgálják. Az új BMW M3 CS adaptív M futóművének elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói ugyancsak típus-specifikus hangoláson estek át, ahogyan a változó áttételű, elektromechanikus M Servotronic kormánymű és az integrált fékrendszer is.

A különkiadás alapfelszereltségének része a BMW M fékrendszer is, Red vagy Black árnyalatúra fényezett féknyergekkel. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszer is megrendelhető, matt Gold vagy Red színben pompázó féknyergekkel. Az új BMW M3 CS széleskörű alapfelszereltségét színesítik a kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is, exkluzív V-küllődizájnnal, Gold Bronze árnyalatban. Utóbbiak az opcionális extrafelszereltség részeként matt Black színben is megrendelhetők. Az elöl 19”, hátul 20” méretű felniken már alapfelszereltségként versenypályára optimalizált gumiabroncsok feszülnek, 275/35 ZR19 és 285/30 ZR20 méretben. A bajor prémiummárka ügyfelei a különkiadást felár nélkül nagyteljesítményű gumiabroncsokkal is kérhetik, ugyanezekben a méretekben.

Intelligens könnyűszerkezetes járműépítés széles körben alkalmazott szénszál-erősítésű műanyaggal; megnövelt karosszériaváz-merevség

Az új BMW M3 CS páratlan exkluzivitásához és kiemelkedő teljesítményéhez nagymértékben hozzájárulnak az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés modellre specializált, széles körben alkalmazott intézkedései. A szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) átfogó használata a karosszérián és az utastérben egyaránt kulcsfontosságú. A különkiadás esetében ugyanis nem csupán a tető, de a motorháztető, az első koptató, az első lökhárító légbeömlői, a külső visszapillantó-házak, a hátsó diffúzor és a hátsó légterelő szárny is eme ultrakönnyű anyagból készült – ahogyan az utastérben a középkonzol, a kormány mögötti váltófülek és a dekorbetétek is. Az alapfelszereltségként kínált M Carbon kagylóülések jelentős mértékben segítenek csökkenteni a modell saját tömegét. A titánból készült kipufogódobbal további 4 kilogrammot megspóroltak a mérnökök. Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek köszönhetően az új BMW M3 CS mintegy 20 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition limuzin.

A karosszériaváz merevségét a motortérbe épített, magas pontosságú toronymerevítők is fokozzák, amelyeket szintén az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit szem előtt tartva fejlesztettek ki a mérnökök. Az alumíniumöntvényből készült elemek olyan súlyoptimalizált geometria szerint csatlakoznak a tornyokhoz, amelyek – számos sportautóban végzett tesztelést követően – a legváltozatosabb vezetési szituációkban segítik kezelni a felépülő erőhatásokat.

Exkluzív stílusjegyek, amelyek letaglózó vezetési élményt ígérnek

Exkluzív stílusjegyeivel az új BMW M3 CS már első ránézésre egyértelművé teszi kvalitásait. A Frozen Solid White metál karosszériafényezés kizárólag a BMW M GmbH legújabb különkiadásához válik elérhetővé. Az új árnyalattal bámulatos kontrasztot alkotnak a tetőn, a motorháztető versenycsíkjaiban, az első koptatón, a légbeömlő nyílásokon, a BMW M külső visszapillantó-házakon, a hátsó légterelő szárnyon és a hátsó lökhárítón láthatóan hagyott, szénszálból készült felületek, valamint a Black színű küszöbtoldatok és az első kerékjárati ívek BMW M légkivezető nyílásai. A Frozen Solid White metál karosszériafényezés alternatíváiként Signal Green Solid, Brooklyn Grey metál és Sapphire Black metál árnyalatok is megrendelhetők a modellhez.

A különkiadás frontrészét két súlycsökkentett, keret nélküli hűtőrács határozza meg, versenyautókat idéző, minimalista betétekkel. A különkiadás egyediségét piros kontúrvonal, a felső vízszintes betétben pedig „M3 CS” típusjelzés nyomatékosítja, amelyeket a tervezők kifejezetten ehhez a modellhez alkottak meg. A különkiadás frontrészén és csomagtartóján elhelyezett típusjelzések fekete felületet kaptak, piros kontúrvonallal.

Az új BMW M3 CS első fényszórói már alapfelszereltségként BMW Laserlight lézerfény-technológiával világítanak, amely már első ránézésre rendkívül markáns megjelenést garantál. A nappali menetfények fehér helyett sárga színben világítanak – az autó zárt állapotában aktivált üdvözlőfények és a menet közben világító menetfények esetében egyaránt –, amellyel a modell a sikeres GT versenyautókat idézi.

M Carbon kagylóülések exkluzív felületekkel és varrásmintákkal

Az új BMW M3 CS utasterébe olyan sportautós műszerfalat terveztek a mérnökök, amely elősegíti, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei a vezetés abszolút élményére és a maximális teljesítményre összpontosítsanak. Ehhez fejlett digitális megoldások és exkluzív stílusjegyek járulnak hozzá. A vezető és első utasa már alapfelszereltségként típus-specifikus M Carbon kagylóülésekben foglalhat helyet. A versenyautós hangulat és a hosszú távú komfort kettősét a teljesen elektromos működtetés, az ülésfűtés és a világító típusjelzéssel ellátott, integrált fejtámlák egysége garantálja. Az ülőfelület és a háttámla szerkezeti elemeihez használt szénszál-erősítésű műanyag (CFRP), valamint az oldaltámaszok magasságában és a fejtámlák alatt alkalmazott látványos kivágások a kagylóülések súlycsökkentett kialakítását igazolják.

A különkiadás M Carbon kagylóüléseit exkluzív mintájú, Black/Red árnyalatú Merino bőrkárpit borítja, magával ragadó kontraszt-varrással. A modell hátsó üléssorát ugyanez a kéttónusú kialakítás díszíti. Az ajtókárpitok elöl és hátul is Black árnyalatú bőrözést viselnek, a középkonzol könnyűszerkezetes kialakításáról pedig piros „CS” típusjelzés tanúskodik. Az új BMW M3 CS alapfelszereltségének a BMW M GmbH trikolor árnyalatával átszőtt BMW M biztonsági övek, az „M3 CS” típusjelzést viselő küszöblécek, az antracit színű tetőkárpit, a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült váltófülekkel, illetve piros „12-órás jelzéssel” ellátott, Alcantara-borítású BMW M sportkormány és a szénszálból készült dekorbetétek is részei.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. A sajtóközleményben szereplő adatok és értékek az egyes piacokon eltérhetnek. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.