Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Bemutatkozik A Ford Transit Plug-in Hybrid áruszállító

Posted on 2017.09.08. By AztaCARom

A Ford új plug-in hibrid (PHEV) hajtású Transit Custom áruszállítóját arra tervezték, hogy a városon belüli útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással haladjon. Az autó dinamikus bemutatója az angliai Millbrookban rendezett Cenex Alacsony Széndioxid-kibocsátású Járművek 2017 nevű rendezvényen lesz.


A Transit Custom PHEV a vállalat azon törekvésének szellemében született, hogy a Ford megfizethető és sokoldalú elektromos járműveket kínáljon vásárlóinak. Az új modell 2017 végén tűnik fel először a közutakon, amikor a Ford 20 darab PHEV-hajtású Transitot ad át flottaüzemeltetők számára egy 12 hónapos londoni kísérlethez. A projekt azt vizsgálja majd, milyen mértékben járulhatnak hozzá az alacsony károsanyag-kibocsátású, plug-in hibrid hajtású elektromos járművek a levegőminőség javításához, miközben fokozzák az áruszállítás hatékonyságát a nagyvárosi forgalomban, amely a legkeményebb munkakörnyezetet jelenti a haszongépjárművek számára.
A várhatóan 2019-ben gyártásba kerülő Transit Custom PHEV fejlett hibrid rendszere több mint 50 kilométeren át képes kizárólag az elektromotor erejével mozgatni az autót; az elektromos hajtásláncot a többszörösen díjnyertes Ford EcoBoost motor egészíti ki. Ha a konnektoros töltések között hosszabb útszakaszok is adódnak, akkor az EcoBoost motor is tölti a jármű akkumulátorát, tovább fokozva az autó hatékonyságát és használati értékét.

“A vállalkozások már több mint 50 éve számíthatnak a Transitra, ha kemény munkáról van szó – és az a szándékunk, hogy ez most, az elektromos korszakba lépve se változzon meg,” nyilatkozta Mark Harvey, a Ford Európa városi elektromos áruszállító programjának igazgatója. „A PHEV-hajtású Transitok megjelenése a közutakon fontos mérföldkő, és már nagyon várjuk, hogy a Transport for London vállalattal és más flottaüzemeltetőkkel közösen kiderítsük, hogyan járulhatnak hozzá ezek a haszongépjárművek a városi áruszállítás emissziójának és költségeinek csökkentéséhez.”
Londonban a haszongépjárművek 280.000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.
“A tisztább áruszállítók – mint amiket ebben a kísérletben is használunk – segítenek majd a fuvarozó és flottaüzemeltető szektornak, hogy csökkentsék a munkájukkal járó emissziót, hozzájárulva a főváros kritikus mértékű légszennyezésének mérsékléséhez. A kísérleti projektből származó, felbecsülhetetlenül értékes adatokat LoCITY programunkban is hasznosítani fogjuk, melynek célja, hogy a vállalkozásokat zöldebb autók használatára ösztönözze,” mondta Lilli Matson, a Transport for London közlekedési stratégiai igazgatója.
A londoni flottakísérlet egyik résztvevője a helyi tömegközlekedési vállalat, a Transport for London, valamint több olyan szervezet, amelyek munkája a városi környezethez kapcsolódik*, például a londoni rendőrség, a Metropolitan Police. A 20 autóban fejlett telematikai rendszer gyűjt majd adatokat az egyes felhasználási területekre jellemző futásteljesítményről, használati módról és környezeti hatásokról, s ezek elemzése után kiderül, hogyan aknázhatók ki legjobban az elektromos hajtás előnyei.
Emellett a járműveket geofencing-technológiával is felszerelik, ami az autó pillanatnyi tartózkodási helye alapján képes megváltoztatni a hajtáslánc működését. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy amikor a Transit Custom PHEV a belvárosban belép egy alacsony károsanyag-kibocsátási zónába, a hibrid rendszer automatikusan elektromos hajtásra kapcsol.
A Ford az első tömeggyártó, amely PHEV technológiát kínál a haszongépjármű-piac ezen szegmensében. A hálózatról feltöltött akkumulátorokkal a jármű nulla károsanyag-kibocsátással haladhat, amellett pedig a kompakt méretű és üzemanyag-takarékos EcoBoost motor is kiegészíti ezt a töltést. A Transit Custom PHEV hajtáslánca soros hibrid rendszerű, ami azt jelenti, hogy a kerekeket nem a belsőégésű motor, hanem az elektromotor hajtja.
A kompakt méretű, folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorcsomag a rakodótér padlója alatt található, és a raktér mérete ugyanakkora, mint a normál hajtású Transit Custom modellé.
A PHEV technológia rendkívül előnyös a nagyvárosi használathoz. Az autó akár 50 kilométert is megtehet nulla károsanyag-kibocsátással, és ez a hatótávolság több mint 500 kilométerre növelhető a benzinmotorral, vagyis sosem kell tartani az akkumulátor lemerülésétől. Ráadásul a PHEV-hajtás nagyobb hasznos teherbírást kínál, mint a tisztán elektromos hajtás, miközben az akku gyorsan és könnyen feltölthető a normál elektromos hálózatról.
A 20 darab Transit Custom PHEV modellből álló kísérleti flotta kifejlesztését 4,7 millió angol fonttal támogatta a brit kormány által alapított Fejlett Hajtásmód Központ. Az áruszállítókat az Egyesült Királyságban, a Ford duntoni műszaki központjában és a Banburyben működő Fejlett Hajtásmód Központban tervezték.
A Ford 2015-ben és 2016-ban is Európa első számú haszongépjármű-márkája volt, és az idei év első hét hónapjában ezt a pozícióját 13.3 százalékos piaci részesedéssel erősítette meg. A Transit Custom PHEV is része a Ford globális projektjének, amelynek keretében az autógyártó és mobilitási vállalat 2020-ig 4,5 milliárd dollárt fektet olyan elektromos hajtású autók fejlesztésébe és gyártásába, amelyek sokoldalúan, gazdaságosan és élvezetesen használhatók. A Ford azt tervezi, hogy az elkövetkező öt év során 13 új elektromos hajtású autót mutat be világszerte, köztük egy tisztán elektromos hajtású SUV modellt, amit Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában forgalmaznak majd.
A Ford nemrégiben ismertette ambiciózus kínai elektromosautó-stratégiáját, megerősítve, hogy 2025-re a Kínában forgalmazott Ford-modellek 70 százalékához elektromos hajtást is választhatnak majd a vásárlók. Augusztusban a Ford szándéknyilatkozatot írt alá a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos hajtású autók legnagyobb kínai gyártójával, a Zotye Automobile Co., Ltd. vállalattal, hogy felmérik az elektromos autók új generációja bemutatásának lehetőségeit a világ legnagyobb autópiacán.
Emellett a Ford egy közös projektben vesz részt a Deutsche Post DHL Csoporttal elektromos hajtású kézbesítő járművek gyártására. 2018 végéig 2500 darab e-van készül majd el, így ez a társulás lesz Európa legnagyobb gyártója a közepes méretű elektromos haszongépjárművek piacán. A StreetScooter WORK XL nevű jármű alapját a Ford Transit szolgáltatja, amelybe elektromos hajtásláncot telepítenek; az autó speciális felépítményt kap, amely megfelel a Deutsche Post DHL szabványainak.

* A kísérletben részt vevő vállalatok, amelyek már aláírták az erről szóló megállapodást (1 db jármű, ha másként nem jelezzük):

  • Addison Lee
  • Autoglass
  • British Gas
  • BSkyB
  • Clancy Plant
  • DPD
  • Heathrow Airport
  • Kier
  • Mears
  • Metropolitan Police (2 jármű)
  • Morrison Utility Services
  • Speedy Services
  • Transport for London (3 jármű)
Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, bemutató, car, Dord Transit Custom, Ford, Ford Transit, Ford Transit Plug-in Hybrid, kocsi, PHEV, Plug-in Hybrid, Transit, Transit Custom, Transit Plug-in Hybrid

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Turbós benzinmotorral és crossover ihlette külsővel érkezik az új Kia Picanto X-Line
Next Post: Baleset miatt négy kilométeres a torlódás az M7-esen

Kapcsolódó cikkek

  • Kiss Norbert ötödik és harmadik Zolderben Hírek
  • Négy győzelmet szerzett az Audi RS 3 LMS Ctrl+C - Ctrl+V
  • Van megállás! Augusztusban újra befékezett a használtautó-import Ctrl+C - Ctrl+V
  • A WIN Capital Kft. ünnepélyesen átvette Magyarország első teljesen elektromos Scania járművét Ctrl+C - Ctrl+V
  • Bemutatkozik a vadonatúj Lexus RX Bemutató
  • Hiperfejlett technológiát kínál az új RX Hírek

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Székely Bertalan lovának csontváza is megtekinthető lesz a Múzeumok Éjszakáján, a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
  • FLASH: A villám is bemutatkozott
  • Fókuszban a biztonság
  • Ipari méreteket öltött a telefonok feltörése
  • A 60 éve meggyilkolt John F. Kennedyről jelent meg könyv
  • Van képünk hozzá (23.06.08.) –  Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition
  • Kibővített kapacitás és minőségi szolgáltatások a nyári szezonban
  • Van képünk hozzá (23.06.07.) –  Megújul a Toyota Yaris
  • A nyaralás mindig a repülőtéren kezdődik
  • Van képünk hozzá (23.06.06.) –  Toyota Tacoma Trailhunter
  • A dokkban végzett tesztek után folytatódik a kínai szállodahajó építése
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • A SPAR szupermarketek mától több mint 1200, az INTERSPAR hipermarketek több mint 1100 akciós ajánlattal várják vásárlóikat
  • A 4. az Anyukám Mondta
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT