BMW M modelleket kaptak a BMW Junior Team pilótái

1977-ben a BMW Motorsport GmbH igazgatótanácsának akkori elnöke, Jochen Neerpasch állt elő azzal az ötlettel, hogy három tehetséges felfedezettjüket, Eddie Cheevert, Marc Surert és Manfred Winkelhockot professzionális körülmények között készítsék fel a zárt versenypályákon mérkőző klasszis pilóták szintjére. Így jött létre a legendás BMW Junior Team, amelyet több mint negyven évvel később, 2020-ban a bajor prémiumgyártó ismét életre keltett, a nagy elődök nyomdokaiban Dan Harperrel, Max Hesse-vel és Neil Verhagennel. A három fiatal a BMW Junior Team színeiben a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján méri össze tudását.


Annak érdekében pedig, hogy a tehetséges pilótanövendékek ne csupán a zárt versenypályán, de a hétköznapok útjain is eggyé váljanak a BMW M modellek kvalitásaival, Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke három vadonatúj BMW M modellel lepte meg a triót. Harper, Hesse és Verhagen mostantól egy BMW M2 Competition, egy BMW M3 limuzin és egy BMW M4 Coupé modellt hajthat a versenypályán kívül.


„Nagy örömünkre szolgál, hogy a BMW Junior Team három tehetsége kivételes sebességgel és hozzáállással képviseli a BMW M márkát” – nyilatkozta Markus Flasch a három autó átadásakor. „A fiatalok mostantól nem csupán a versenypályán élhetik át a világ leggyorsabb betűjében rejlő lehetőségeket, de a hétköznapok útjain is. Dan Harper, Max Hesse és Neil Verhagen a BMW Junior Team tagjaként nap mint nap viseli versenyoverállján a BMW M trikolor színeit, így kézenfekvő volt számunkra, hogy a versenypályán kívül is szükségük van egy-egy vérbeli BMW M modellre. Úgy vélem, mindhárman tökéletes párost alkotnak az autókkal, amelyek sok örömet szereznek majd nekik” – tette hozzá.


Jochen Neerpasch, aki a BMW Motorsport GmbH igazgatótanácsának egykori elnökeként 1977-től elsőként menedzselte a felkarolt tehetségek profi pilótává válását, most szakmai mentorként felügyeli a legújabb generáció fejlődését. „Akkoriban mi voltunk az első autógyártó, aki az ember és gép közötti összhangra helyezte a hangsúlyt. Azon dolgoztunk, hogy pilótáink mentálisan és fizikailag is felkészülten üljenek be a versenyautók volánja mögé. A BMW Junior Team fiatal tagjai rögtön bebizonyították, hogy együtt sokkal komolyabb eredmények elérésére képesek, mint külön-külön, így most, negyven évvel később ugyanezt az iskolát próbáljuk megismételni – a Nordschleife aszfaltcsíkján végzett első tesztek eredményei szerint kiváló reményekkel” – mondta Jochen Neerpasch a három BMW M modell átadásakor. „Számomra az M modellek a legjobb BMW-k. Versenypályán képes vagy belőlük kipréselni a maximumot, aztán ugyanazzal a géppel kényelmesen hazavezetsz. Hány autó tudja ezt utána csinálni? Imádom ezeket a modelleket” – fogalmazott.


„Fantasztikus élmény, hogy egy vadonatúj BMW M modellt vezethetek. Nagyon vártam már ezt a napot” – így Dan Harper. „A BMW M nagyszerű autókat gyárt. Egészen szuper, hogy nem csak a Nürburgringen, de a hétköznapok útjain is egy ilyen modellt vezethetek” – vette át a szót Neil Verhagen. „A legjobb, hogy a Nordschleife ívein és kanyarjaiban is gyakorolhatunk ezekkel a BMW M modellekkel. Újak vagyunk még a pályán, így minden megtett kilométer felbecsülhetetlenül értékes” – tette hozzá Max Hesse.


A BMW M GmbH és a BMW Junior Team között a Nürburgringen felállított BMW M tesztközpont is intenzív kapocsként működik, hiszen a fiatal trió rengeteget tréningezik itt. Az épületet úgy alakították ki, hogy a pilótanövendékek valódi versenykörülmények között gyakoroljanak a szimulátorokban és ne csupán fizikailag, de mentálisan is felkészüljenek a megmérettetésekre. „Amikor a BMW Motorsport megkeresett minket azzal az ötlettel, hogy a tesztközpontban alakítanák ki a BMW Junior Team tréningközpontját, azonnal igent mondtunk” – fogalmazott Dirk Häcker, aki a BMW M és BMW Individual modellek fejlesztési vezetőjeként a BMW M tesztközpontot is irányítja. „Azáltal, hogy az épületet felkészítettük a BMW Junior Team fogadására és a kirakatba egy vérbeli BMW M modellt gurítottunk, a nürburgi BMW M tesztközpont jobban vonzza a tekinteteket, mint valaha. Semmi kétségem afelől, hogy a rajongók és a járókelők érdeklődve néznek majd be az ablakainkon” – tette hozzá.


A Nürburgring Endurance Series versenyhétvégéjén Dirk Häcker személyesen is találkozott a BMW Junior Team tagjaival. Dan Harper és Neil Verhagen azon a hétvégén meg is szerezte első győzelmét a Nordschleife aszfaltcsíkján egy BMW M240i Racing modellel.


A BMW M divízió
A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A BMW M GmbH a bajor prémiumgyártó privát színekben versenyző ügyfeleit is menedzseli. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

https://tesztalelkemindennek.hu/2020/08/07/a-bmw-m235i-gran-coupe-megbukott-a-javorszarvas-teszten/