BMW M4 Competition Cabrio (2.)

Soros hathengeres benzinmotor kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio motorházteteje alatt egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával és a BMW M GmbH által kifejlesztett erőforrásokra jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal. A motor egyik leginkább kimagasló tulajdonsága a felső fordulatszám-tartományig folyamatosan fennálló, egyenletes teljesítmény-leadás: 650 Nm csúcs forgatónyomatéka percenkénti 2 750 főtengely-fordulattól egészen percenkénti 5 500 főtengely-fordulatig a vezető rendelkezésére áll, amelyhez percenkénti 5 510 és 7 200 főtengely-fordulat között 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítmény társul.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül letaglózó gyorsulásra képes. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio 3,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a nulla-kétszázat pedig 13,1 szekundom alatt letudja. 80 km/órás sebességről 2,8 másodperc alatt (4. sebességi fokozatban) vagy 3,7 másodperc alatt (5. sebességi fokozatban) gyorsul fel 120 km/órás tempóra. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package a modell végsebességét az elektronikusan leszabályozott 250 km/óráról 280 km/órára tolja ki.

Ahogyan a hűtési rendszert, úgy a hajtáslánc kenési rendszerét is a lehető legextrémebb versenypályás használat követelményei szerint fejlesztették ki a mérnökök. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mély hangzással fokozza a vezetés abszolút élményét, főként nyitott tetővel.

BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás: precíz erőelosztás, abszolút teljesítmény

Az új BMW M4 Competition Cabrio hajtásláncában dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművében egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló felel a motorból érkező erő 0-100 százalék közötti arányban változtatható, érezhetetlenül sima elosztásáért az első és a hátsó tengely között. A technológia a legendás BMW M modellek örökségét éltetve, a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozik, miközben a tapadást és az agilitást is növeli. A többtárcsás tengelykapcsoló kenési rendszerét ugyancsak úgy optimalizálták, hogy az intelligens összkerékhajtás még a legextrémebb versenypályás körülmények közepette is tökéletesen működjön. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt.

A bajor prémiumgyártó ügyfele a központi operációs rendszer „Járműbeállítások” menüpontjában 4WD és 4WD Sport üzemmódok között választhat: amíg előbbi alapbeállításként állandó összkerékhajtást, addig utóbbi hátsókerék-meghajtást hangsúlyozó összkerékhajtást garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) teljes kikapcsolásával a 2WD üzemmód is aktiválhatóvá válik: a színtiszta hátsókerék-meghajtás és a teljesen kikapcsolt menetstabilizáló rendszer zabolátlan vezetési élménnyel ajándékozza meg a legtapasztaltabb pilótákat.

Típus-specifikus karosszéria-merevítések és futómű-technológia

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio vezethetőségét a mérnökien precíz irányíthatóság, a teljesítményhatárokon is természetes kormányozhatóság, valamint az egyenletesen felépülő, tökéletesen kiszámítható oldalirányú erőhatások jellemzik. A mérnökien precíz irányíthatóság műszaki alapját a karosszéria kimagasló torziós merevsége és a masszív futómű-rögzítési megoldások teremtik meg. Utóbbihoz nagymértékben hozzájárulnak a menetdinamikát fokozó merevítő elemek, a padlólemez frontrészére erősített, kiegészítő alumínium panel, a padlólemez merevítései és a hátsó tengely segédkerete is. A nyitható tetős kialakítás következtében a mérnökök a karosszéria hátsó felébe extra merevítő elemeket építettek be.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio futóművében a mérnökök újratervezték a kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, valamint típus-specifikus elsőtengely-geometriát és kormánymű-áttételezést állítottak be, amelyekhez a hátsó tengelyen ötkaros kerékfelfüggesztés társul, részletekbe menően finomhangolt mozgástartománnyal. A modell alapfelszereltségének az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei.

A BMW M Servotronic kormánymű minden kanyarban mérnökien precíz irányíthatóságot, parkolásnál és alacsony sebességnél pedig könnyed manőverezhetőséget garantál. A technológia a sebességfüggő kormányrásegítés és a változó áttételezés előnyeit egyesíti. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio széleskörű alapfelszereltségét az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is színesíti.