BMW R 18 M

Eddig az M betű a BMW négykerekű modelljeinek sportváltozatait jelölte, de ma már a kétkerekű járműveket is magában foglalja. A LowRide szerkesztőségét a BMW R 18 M projekt során a következő inspirációs forrás vezérelte: az elképzelés szerint a BMW Cruisernek áramvonalasabb és sportosabb megjelenést szerettek volna adni – kerülve a túlzásokat –, semmiképpen sem megfeledkezve a BMW R 18 retro karakterére való utalásról.

„Az 1800 köbcentiméteres big boxer stabilitása, hosszú tengelytávja és ugrásra kész mivolta villámgyors indulásra ösztönöz, ezért véleményünk szerint jogosan kapott sportos és retro megjelenést. Az R 18 M dizájnjában a BMW Motorrad örökségéből származó sugallatokat és a négykerekűektől nyert inspirációt találunk: az M egyértelműen a motorsportra utal”, mondta Giuseppe Roncen, a LowRide igazgatója és a különlegességek világának nagy szakértője a BMW R 18 M projektről.

A munka a futóműre, a felfüggesztés beállítására, a karosszériára és a tartozékokra összpontosult, a mechanikát és az elektronikát – mint az R 18 természetes erősségét – változatlanul hagyva. A BMW R 18 M alacsonyabb tömegének és megváltozott üléspozíciójának köszönhetően még élvezetesebb motorozást ígér: „Kíváncsian várjuk, hogy megtapasztaljuk a benne rejlő lehetőségeket. A jelentősen könnyített motorkerékpárnak már csak a – túlzásokat nélkülöző – kompaktabb és előretolt üléspozíciónak is köszönhetően könnyebb kezelhetőséget kell nyújtania.”

Elkészítése igazi csapatmunka volt: dizájnerektől kezdve a tapasztalt mesteremberekig sok kézen ment keresztül.

Az R 18 M projektet a BMW Italia tette lehetővé, és azon érzelmek hatására született meg, amelyeket ez a motor képes kiváltani: egy szórakoztató cruiser, ami erős és élénk, nagy szívvel és végtelen nyomatékkal. A LowRide az olasz kézműves mesteremberek és az ágazatra szakosodott cégek legjobbjai közül vont be néhányat. A vázlatok elkészítését Oberdan Bezzi tervezőre bízták, aki már korábban is a LowRide partnere volt. Neki sikerült egy izgalmas power cruisert alkotnia anélkül, hogy megsértette volna a BMW R 18 lényegét. Az American Dreams végezte az összeszerelést és koordinálta a munkát; a prototípusgyártásra és modellezésre szakosodott Elaboratorio a nulláról indulva készítette el az új nyeregvéget, a burkolatokat és az üvegszálas szélterelőt. A Carbon Italy a szénszálas részletekért volt felelős. Az ER Exhaust Revolution kézjegyét a rövid kipufogócső viseli magán, amelyet úgy terveztek, hogy tömzsibbé tegye a motor vonalvezetését és egyben nagyobb dőlésszöget tegyen lehetővé. A rövid kipufogócsövek nagyobb rálátást biztosítanak a pompás, csupasz, nikkelezett kardántengelyre is, amely egy olyan eredeti részlet, ami megérdemli a kihangsúlyozást. Az L.R. Leather a bőrborítású nyerget, míg a fényezést a Dox Art Factory készítette. A Rizoma biztosította a tükröket, a markolatokat és az egyedi irányjelzőket, amelyek tökéletesen illeszkednek a motorkerékpár karakteréhez. 

R 18 M bemutató videó: https://vimeo.com/662306749/23fd3acac4

American Dreams interjú: https://vimeo.com/661237976/0864a78349