Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

BrandZ Top 100 felmérése szerint változatlanul a Toyota a világ legértékesebb autógyártója

Posted on 2018.06.02.2018.06.02. By Iroda Távirati

Márkaértékét öt százalékkal növelve megőrizte első helyét a világ legértékesebb autógyártói között a Toyota, derül ki a tizenharmadik alkalommal kiadott BrandZ Top 100 globális kutatásból.

Soha nem voltak még ilyen értékesek a világ legnagyobb vállalatai. A világpiacot vezető kilenc legnagyobb márka értékének példátlanul magas arányú (23-92%) emelkedése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a BrandZ Top 100 lista összértéke 748 milliárd dollárral (+21%) nőtt; soha ilyen összegű gyarapodás nem volt még tapasztalható ebben a körben.

A technológiai szektor szereplőinek immár hagyományos szárnyalása mellett az idei évben a tartós fogyasztási cikkeket értékesítő vállalatok és ehhez közvetlenül kapcsolódva az online fizetési szolgáltatók mutattak fel számottevő mértékű növekedést, némileg átrendezve az erőviszonyokat a Kantar Millward Brown piackutató szervezet által összeállított, a világ száz legértékesebb globális nagyvállalatát tömörítő listán, az idén tizenharmadszor kiadott BrandZ Top 100 rangsorban.

Az autóipar, illetve a közlekedési szektor jelentőségét mutatja, hogy képviselőik az új szereplők között, illetve a legintenzívebben növekedő vállalatok körében is helyet követeltek maguknak. Előbbinél a 81. helyen debütáló Uber (16,045 milliárd USD), utóbbinál a 60 százalékot erősödő Tesla (9,415 milliárd USD) került a figyelem középpontjába. Az autóipar összességében hét százalékkal, 149,6 milliárd dollárral növelte súlyát a százas listán, ami különösen értékes annak fényében, hogy tavaly stagnált az iparág összértéke. A tíz legértékesebb autógyártó összértéke egy százalékkal emelkedett egy év alatt, ugyanakkor közülük csak öten fértek fel a száz legnagyobb világcéget tömörítő listára: a tavalyi 100. helyezett Nissan idén már lemaradt erről a megtiszteltetésről.

A növekedésért az elemzők szerint elsősorban a szabadidőjárművek voltak felelősek. Tovább halványodott a választóvonal a tömeg- és prémium piacok között: előbbiek a technológiai tartalom általános gyarapításával, utóbbiak a karosszériaváltozatok számának növelésével és a fiatal közönség igényeihez igazodó, megfizethetőbb belépő modellek bevezetésével erősítették pozíciójukat.

Ahogy ebben az évtizedben egyetlen kivétellel mindig, idén is magasan a Toyota a legértékesebb autógyártó. Helyet cserélt ugyanakkor egymással a két legnagyobb európai szereplő, míg a Ford, amely 2011-ben még fele annyit ért, mint a Honda, második éve vezet a japán gyártó előtt, noha előnye alaposan megcsappant. Nagy visszatérő a Volkswagen, amely a felmérések tanúsága szerint márkaként, illetve a személyes ajánlás terén megerősödött, ugyanakkor az elmúlt évek botrányai miatt a fogyasztók hitüket vesztették a vállalatban. Teljesen új szereplő a Maruti Suzuki; érdekes lesz jövőre látni, hogy a vállalatcsoport és a Toyota között 2018 május végén aláírt fejlesztési együttműködési szerződés hogyan befolyásolja az indiai-japán autógyártó értékét.

Autóipari helyezés

Márka

Márkaérték (milliárd USD)Márka hozzájárulás*Márkaérték változása 2017-2018Abszolút helyezésAbszolút helyezés változása 2017-2018

1

Toyota

29,987

4

+5%

36

-6

2

Mercedes-Benz

25,684

5

+9%

46

-6

3

BMW

25,624

4

+4%

47

-12

4

Ford

12,742

3

-2%

96

-13

5

Honda

12,695

4

+4%

97

-6

6

Nissan

11,425

3

+1%

–

7

Audi

9,630

4

+3%

–

8

Tesla

9,415

4

+60%

–

9

Maruti Suzuki

6,375

3

Új szereplő

–

–

10

Volkswagen

5,986

3

Új szereplő

–

–

* Az érték azt méri (1–5,5 közötti skálán), hogy a vállalat értékéhez milyen mértékben járult hozzá a márka erőssége.

Elgondolkodtató az a kutatás, amelyet a márka bevésődése (Brand Imprint) terén végzett a Kantar Millward Brown. A márka nevének, stíluselemeinek, a hozzá kapcsolódó hírességeknek a köztudatba való beépülése nagyban segítheti, ha meg nem is határozza a márka értékét; ezen a téren az autóipar (86%), de különösen a prémium autóipar (71%) gyengén teljesít a piaci átlaghoz (100%) képest. Ez összecseng azzal a tapasztalattal, hogy a márka erőssége elsősorban a rövid távú vásárlási döntésekben (gyorsétterem, frissítők, szabadidős programok) játszik szerepet. Ez arra enged következtetni, hogy az autóvásárlók nem megérzésből és ösztönből, hanem tudatosan, a valós tartalmat mérlegelve választanak maguknak terméket. Ez rossz hír azoknak, akik legendás márkanevükkel igyekeznek kipótolni esetleges technológiai lemaradásaikat, és nagyszerű lehetőséget teremt mindazon szereplők számára, akik az iparág bármely területén (villamosítás/hibridizáció, autonóm mobilitás, infotainment szolgáltatások) innovátori vagy piacvezető szerepre tudnak szert tenni.

Fotók: Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Forza 125 felszereltség és stílus
Next Post: A Scania az elektromos autópályák fejlesztését segíti

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT