Bútor Róbert és Bessenyey Zoltán álomautója is szerepel a Rally Hungary-n

A kezük alatt egy utcai autóból egy csillogó, gyönyörű VFTS született – alapvetően abból a célból, hogy film készüljön róla, most azonban élesben is bemutatják. A Rally Hungary máriapócsi és nyíregyházi belvárosi szakaszán Bútor Róbert és Bessenyey Zoltán csakis kilinccsel előre közlekedik majd vele.

Hogy jött ez a VFTS?

Három éve dolgozunk rajta, Bessenyey Zoli eszelte ki a tervet, a mi csapatunk pedig megvalósította – mondta Bútor Róbert.

Meséljen!

Amikor BZ kijött a kórházból a balesete után, kitalálta, hogy filmet szeretne készíteni arról, hogyan épül egy utcai autóból egy vérbeli versenyautó. Ezen dolgoztunk az elmúlt három évben, és mivel az autó készen van és gyönyörű, a Rally Hungaryn meg is mutatjuk a rabócsiringi és a belvárosi gyorsaságin. Mindkettőn sok néző várható, így ideális helyszín – én vezetek, Bessenyey Zoli navigál, szóval ideális a felállás.

Ne lépjünk túl ennyire gyorsan ezen a gyönyörű projekten. Hogyan alakult?

Az alapötlet az volt, hogy veszünk egy utcai Ladát, és megfilmesítjük, hogyan születik meg belőle egy verseny VFTS. Minden fontos lépéshez nagyon komoly szakmai magyarázatot adtunk a filmben, az adott motorépítő, futóműépítő, kábelköteg-létrehozó, fényező elmondta a saját szakterületének kulisszatitkait. Várda Laci volt a főszerelő, az én szakmai vezetésemmel és instrukcióimmal pedig összeállt a műsor.

Mennyi idő alatt?

Három év telt el, de megmondom őszintén, én az elején direkt nem vállaltam határidőt, mert tudtam, mindenki egy picikét csúszni fog. Így is lett. Mindenki nagyon komoly munkát végzett, de tényleg a tervezettnél hosszabbak nyúltak a munkafolyamatok. De megérte, mert a végeredmény gyönyörű – elfogultság nélkül mondhatom, hogy a világ legszebb VFTS-ét építettük meg. Hogy a leggyorsabbat-e, azt nem tudom, de hogy a legszebbet, az teljesen biztos.

Csillog a szeme miközben erről beszél.

Persze, mert ilyesmit még senki sem filmesített meg, szóval az elsők vagyunk. Én szenvedélyből, teljesen ingyen tettem, amit tettem, ajándék ez részemről Bessenyey Zoli ötletéhez – úgy éreztem, ettől talán ő is új lendületet kap, ezért igyekeztem éppen úgy csinálni mindent, ahogyan ő megálmodta.

Az idén egy Citroën WRC-vel versenyzett, persze a bajnokságon kívül, de nagyon sok szeretetet kapott a nézőktől. Mit jelent ez az ön számára?

Nagyon sokat, és már csak ezért is megérte. Azt gondolom, a VFTS-sel nem tudjuk überelni semmilyen szinten a WRC-t, de hogy sok ember várja ezt is, abban biztos vagyok. Rengetegen imádják itthon a márkát, és ennyi ember előtt látványra menni, ráadásul éppen ezen a két látványos szakaszon számomra is hatalmas élmény lesz. Azt szeretném, ha a VFTS születik című filmet megkoronázhatnánk ezzel a menéssel. Részemről ezzel le is zárul a projekt, de hogy lesz-e folytatása, hogy megyünk-e még ezzel az autóval, egyelőre nem tudom.

A lényeg, hogy most mennek. Keresztbe?

Csakis! Egyetlen métert sem akarok egyenesen menni – remélem, hogy ehhez a kezemben lesznek a mozdulatok. A WRC után nem lesz olyan könnyű jól menni ezzel az autóval, vissza kell rázódni, de a teszten igyekszem begyakorolni, hogy ne okozzak csalódást a nézőknek.



A verseny valamennyi gyorsaságiáról kaphatsz első kézből információkat, ha követed a Rallye Rádió adását!

https://rallyhungary.com/hirek