Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon

Posted on 2018.05.09.2018.05.09. By Iroda Távirati

A hetvenes évek hírhedt közúti ralijának szellemi utódjára, a még kíméletlenebb One Lap of America futamra hibrid autókkal neveztek be a Toyota gyártó- és fejlesztőüzemeinek mérnökcsapatai.

A nagy sikerű akcióvígjátékokban halhatatlanná tett Cannonball Run, azaz Ágyúgolyó-futam a hetvenes években többször is megrendezett, nem hivatalos túraverseny volt, amelyet a kor néhány neves autós újságírója álmodott meg, részint poénból, részint, hogy tiltakozzanak az akkoriban bevezetett szigorú sebességkorlátozások ellen. Az USA keleti és nyugati partja között zajló futamon elvi kérdést csináltak abból, hogy ne tartsák be a sebességkorlátozásokat. Ez idővel ellehetetlenítette a versenyt, azért a szervezők beszüntették – nem hivatalosan, persze, tovább élt a legenda –, és helyette egy még ambiciózusabb, ám biztonságosabb ralit dolgoztak ki.

Az 1984 óta rendszeresen megrendezett One Lap of America, azaz Egy kör Amerika futam a közúti rali- és a pályaversenyzés műfajait elegyíti. Minden évben féltucatnyi neves versenypályát keresnek fel a mezőny tagjai, ahol mért köröket futnak, majd rögtön indulnak tovább a következő, rendszerint több száz kilométerre fekvő versenypálya felé, így járva körbe a fél kontinensnyi országot.

Az idei évben – a verseny ezen a héten május 5-12. között zajlik – az 5900 kilométeres össztávot a sebességkorlátozások szigorú betartásával kell teljesíteni mindössze nyolc nap alatt. Az autóknak műszakilag közúti közlekedésre alkalmasnak kell lenniük, továbbá szerelőcsapat és tartalékabroncsok nélkül kell teljesíteniük a távot és a pályaköröket egyaránt – magyarul a One Lap of America legalább annyira szól a megbízhatóságról, mint a sebességről.

Nem véletlen, hogy a Toyota is magáénak érzi a kihívást. A cég Kentucky államban működő termékfejlesztő és gyártóközpontja (PEMC) idén negyedik alkalommal vesz részt a futamon. Ezúttal két másik gyártóközpont, az Indiana állambeli TMMI és a Nyugat-virginiai TMMWV is csatlakozott hozzájuk, megalakítva a nem hivatalos Toyota Engineering Motorsports istállót.   Korábban sportos modellekkel indultak – egyszer például ezüstérmesek lettek egy átépített GT86 kupéval –, az új generációs Camry menetdinamikai képességeinek ismeretében azonban idén a nagy szedán három példányát – köztük egy hibrid modellt – nevezték be a versenybe. Hogy még tovább sokkolják a közönséget és az ellenfeleket, egy Toyota Priust is felmatricáztak és rajthoz állítottak.

Hogy a mérnökökből álló csapatok jól döntöttek, az már a nyolc tagállamot és hét versenypályát érintő futamra való felkészülés során kiderült. „Néhány napja versenypályán teszteltük a Camry Hybrid modellt” – emlékezett vissza a szombati rajt előtt James Nichols, a TMMI mérnöke. „Az egész boxutca rajtunk kuncogott, de aztán ahogy kezdtük egymás után lekörözni a többi csapatot, megváltozott a hangulat. Szerintem komoly meglepetéseket fogunk okozni a futamon.”

 

Fotók: Toyota, Toyota Engineering Motorsports

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megérkezett a Continental legújabb ABS-generációja
Next Post: Érkezik az új Ford C-MAX Sport

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT