Az új CB1000R stílusa és felszereltsége

Honda announce seven more additions to its comprehensive 2021 European motorcycle line up
  • Az agresszív, előre súlyozott formaterv álló helyzetben is dinamizmust sugároz
  • Elkeskenyedő építésmód és új, öntött alumíniumkerekek
  • Bluetooth-kapcsolatra képes, okostelefonokkal is társítható, színes, ötcolos TFT-kijelző és Honda Smartphone Voice Control System
  • USB-töltőaljzat a nyereg alatt

Csupán két évvel az előző modell bemutatását követően ismét új ruhát öltött a CB1000R, de a főbb Neo Sports Café-formajegyek nem változtak – egyszerre múltidéző és jövőbe mutató a Honda újdonsága. Jóllehet, csak apró részleteken módosítottak, mégis sportosabb, agresszívebb kiállású lett a motor, mely előre súlyozott arányaival és látványos, fekete erőforrásával igazán tekintélyt parancsoló jelenség. Persze az új CB1000R legfeltűnőbb része egyértelműen a minden tekintetet magára vonzó, összetett formájú, hétküllős alumíniumkerék-garnitúra.

Mint afféle nyugodtan hömpölygő folyam, úgy öleli körbe a vázat a minimalista stílusban fogant idomzat. Ezt a hatást fokozzák az új alkatrészek, illetve díszítőelemek is, például a teleszkópok közé süllyesztett, cseppalakú, hátrafelé dőlő fényszóró, a korábbinál kisebb, szálcsiszolt, előre döntött hűtőradiátor-burkolat és a légszűrőház, mely tökéletesen illeszkedik a formatervbe – bárhonnan is szemléljük, kifejezetten harmonikus az összkép.

Stíluselemnek sem utolsó a teljesen áttervezett, a korábbi fekete felületkezelés helyett polírozott, alumínium segédváz és a kisebb rendszámtartó, ami végképp összetéveszthetetlenné teszi a CB1000R-t.

Noha olyan feltűnő modell, hogy minden tekintet rászegeződik, a lenyűgöző külső mit sem érne a Honda legendás kezelhetősége és sokoldalúsága nélkül. Egyebek mellett olyan fontos újítások növelik a CB1000R használati értékét, mint a négyféle képernyőmódot felsorakoztató, ötcolos, színes TFT-műszeregység. A bal oldali markolatról állíthatjuk be, hogy a sebesség- vagy a fordulatszámmérő uralja-e a kijelzőt, emellett pedig megjeleníthetőek rajta az erőforrás legfontosabb adatai, közöttük az aktuális fogyasztás, az üzemanyagszint, a kiválasztott menetüzemmód vagy a váltás esedékességére figyelmeztető jelzés.

Ehhez kapcsolódik a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) is, melynek segítségével vezetés közben használhatjuk telefonunkat, azaz hívást és e-mailt fogadhatunk, zenét hallgathatunk, valamint navigálhatunk anélkül, hogy elengednénk a kormányt vagy levennénk tekintetünket az útról. Természetesen sisakba épített fülhallgatóra van szükség a Honda Smartphone Voice Control System használatához, amit egyébként a kormány bal oldalán található gombokkal is kezelhetünk, s válaszként a műszeregységen tűnnek fel a telefon jelzései, üzenetei. Bár az állandó Bluetooth-kapcsolat gyorsan lemerítheti a telefon akkumulátorát, ezzel aligha lehet gondja a CB vezetőjének, mert immáron az alapfelszereltség része a nyereg alatt elhelyezett USB-aljzat.

Más Hondákhoz hasonlóan a CB1000R-en is megtalálható az Automatikus Vészvillogó (EES – Emergency Stop Signal), ezért vészfékezéskor automatikusan bekapcsol a négy irányjelző, késlekedés nélkül figyelmeztetve a többi közlekedőt a veszélyre. Mindemellett az irányjelzők kikapcsolásával sem kell törődnie a pilótának, tekintve, hogy a rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerék forgási sebessége közötti különbséget, így önműködően kikapcsol, ha a jármű újra egyenletes sebességgel halad.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/11/10/het-teljesen-megujult-motorkerekpar-erkezik-a-honda-2021-es-kinalataba/