CB300R erőforrás

2022 HONDA CB300R
  • Rugalmas, egyhengeres, négyszelepes, DOHC-vezérlésű erőforrás
  • Az Euro 5-ös hajtómű csúcsteljesítménye 31 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 27,5 Nm
  • Motor alatt rögzített, oldalra kivezetett kipufogó
  • Hatfokozatú váltó és rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló

>>”>Begurulva – Autó- és kütyümustra >>>

A CB300R-t kompakt, 286 cm3-es, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, négyszelepes motor hajtja, ami közvetlen reakciójával és pörgős karakterével megannyi rajongót szerzett már a márkának. Ez nem csoda, hiszen a fordulatszám emelkedésével a vezető adrenalinszintje is egyre csak nő, de a rugalmas egyhengeres a hétköznapokban is remek társ. Erről árulkodik, hogy városi környezetben és autópályán is könnyedén gyorsítja a filigrán CB-t, mely így lazán tartja a lépést a forgalom ritmusával. Noha 2022-re jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátása, csúcsteljesítménye továbbra is 31 LE (9000 f./percnél), míg – 7750 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 27,5 Nm.

Szintén a 2022-es újítások közé tartozik, hogy rásegítős és nyomatékhatárolós tengelykapcsolót építettek be a mérnökök, ezáltal kisebb erővel működtethető a kuplung és kemény fékezés, illetve visszakapcsolás közben sem „pattog el” a hátsó kerék. Szűken áttételezett, hatfokozatú váltó szavatolja a kiemelkedő gyorsulást, s hogy a felkapcsolás minél gyorsabb, pontosabb legyen, a váltókar gömbcsuklóval kapcsolódik a sebességváltóhoz.

A furat és a löket 76, illetve 63 mm, a sűrítési viszony 10,7:1. A 38 mm-es fojtószelepház, az egyenes szívócsatorna és a PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer a teljes fordulatszám-tartományban élénké teszi az erőforrást és villámgyors gázreakciókkal nyűgőzi le a pilótát, a kellemes hangzást pedig alul elvezetett, egyszerűbb belső szerkezetű kipufogórendszer biztosítja, amely a motor jobb oldalán bújik elő. Hogy jelentősen csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és a CB300R megfeleljen az Euro 5 előírásainak, a mérnökök nagyobb katalizátort, illetve OBD2-kompatibilis főtengelyjeladót építettek a motorba.

Szintén erős érv a motor mellett, hogy az alacsony üzemeltetési költség és a hihetetlenül visszafogott üzemanyag-fogyasztás. Ezt úgy érték el a szakemberek, hogy minimálisra csökkentették a mozgó alkatrészek számát, valamint alacsony súrlódású dugattyúgyűrűket, nagy sűrűségű radiátormagot és irídium gyújtógyertyákat használtak fel a CB300R készítése során.