Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Célba ért a magyar Scania a Dakar-ralin

Posted on 2023.01.15.2023.01.15. By AztaCARom

Élvezetes tengerparti száguldással búcsúzott a 2023-as Dakar-ralitól a Qualisport Racing kamionos egysége. Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő számára tanulságokkal teli volt az első próbálkozás a világ legnehezebb terepralifutamán.

Al-Hofuf és Dammam között, a Perzsa-öböl partján futották a 2023-as Dakar-rali utolsó szelektív szakaszát, a 136 kilométeres menet az előrejelzéseknek megfelelően tempósnak, szokatlanul gyorsnak bizonyult. Az Experience-értékelésben érdekelt dunaszentbenedeki kamionos formáció a Scania Qualisport Hyena fedélzetén 1 óra 33 perc 33 másodperces idővel teljesítette a távot, amely nem volt komplikációktól mentes számukra.

-Megálltunk, hogy kihúzzuk egy beragadt versenytársunkat, a szakasz legvégén pedig volt egy defektünk is, de azzal már nem is foglalkoztunk, az utolsó kilométereket így teljesítettük. A szakasz egyébként izgalmas és élvezetes volt, fontos volt a navigáció, ráadásul a tengerparti nedves homok csúszott, így végig dolgozni kellett. Voltak benne valóban gyors részek is, ahol száznegyvenes tempót repesztettünk. Összességében véve remek lezárása volt a mai nap ennek a két, hihetetlenül küzdelmes hétnek – értékelt a dammami célban a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós.

Az Africa Eco Race kamionos kategóriáját a múltban két ízben megnyerő, a világ összes jelentős sivatagi futamát megjárt alakulat először szerepelt a Dakar-ralin, amely komoly leckét adott a csapatnak. A második szelektív szakaszon kiemelkedő eredményt produkálva a kategória 10. helyén végeztek, később azonban komoly megpróbáltatások vártak az alakulatra. Az 5. szakasz végén meghibásodott a Scania Qualisport Hyena hajtóműve és a javítási munkálatok miatt kénytelenek voltak három szakaszt kihagyni. Miután az Experience-értékelésben újra csatlakoztak a mezőnyhöz, a 11. szakaszon kardántörés hátráltatta a különítményt, amely újabb kihagyott szakaszokhoz vezetett. A csapat a nehézségek ellenére sem adta fel legfőbb tervét, azt, hogy eljuttatják a magyar nemzeti lobogót Dammamba, a Dakar-rali céljába.

-Minden kétséget kizáróan ez a verseny volt a pályafutásunk legnagyobb próbatétele. Roppant nehéz pályákon, hűvös és esős időben, sokszor sártengerben kellett mennünk, ráadásul emiatt menet közben többen is komoly megfázással bajlódtak a csapatban. Sajnos a technika ördöge is kipécézett bennünket, de pontosan tudjuk, hogy a tapasztalt hibák forrása elsősorban az, hogy a Hyena egy vadonatúj kamion. A Dakar-rali rajtja előtt csupán egyetlen sivatagi eseményen vettünk részt és immáron nyilvánvaló, hogy ez nem volt elég. Több kilométer kell ilyen körülmények között ahhoz, hogy a gyermekbetegségek felszínre jöjjenek. Ezek most a verseny közben mutatkoztak meg és nagy árat kellett fizetnünk érte. Amikor nem volt probléma, a Hyena tempója és viselkedése egyszerűen remek volt, így bőven van okunk az optimizmusra. Csapatunk köszöni mindenkinek a szurkolást, a támogatást, amely nagyon sokat jelentett a nehéz napok alatt. Most hazatérünk, némi pihenés után magunkra zárjuk a műhelyajtót és tovább dolgozunk azért, hogy javítsunk a Hyena versenyképességén! – fogalmazott Kovács.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Ács László, AUTÓSPORT, Czeglédi Péter, Dakar, Dakar Rali, Dakar Rally, Dakar-induló, Dakar-indulók, Dakar-rali, Hyena, Kovács Miklós, Qualisport, Qualisport Hyena, Qualisport Racing, Scania, Scania Qualisport, Scania Qualisport Hyena, Scania Qualisport Hyena versenykamion, sport, Szaúd-Arábia, technikai sport, versenykamion

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Új Renault Megane R. S. Ultime – Az utolsó a RenaultSport vonalon
Next Post: Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ Motorsports Collectors Edition

Kapcsolódó cikkek

  • 100%-ban megújuló energiaforrásokat használ európai telephelyein a Bridgestone Hírek
  • Változik az 223M és a 254M buszok számozása március 6-án Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az ütemtervnek megfelelően halad az észak-balatoni vasútvonal villamosítása Hírek
  • Befejezte munkáját a budai toronydaru a Lánchídnál Ctrl+C - Ctrl+V
  • Országszerte emelkedett a garázsok ára Hírek
  • Rekord hátán rekord – Soha nem látott csúcson a MOL Bubi Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT