Citroen AMI – Sikertörténet határok nélkül (3.)

  1. INNOVATÍV ÖTLETEK TÁRHÁZA

Az AMI sikereit egyéb, más területekkel közös értékek mentén létrejött találkozások is gazdagították, amelyek partnerségeket, rendezvényeket és díjakat eredményeztek.

A közösségi oldalakon csereközösségek jöttek létre, ahol az emberek megoszthatják egymással az AMI-val kapcsolatos testreszabási ötleteiket, fotóikat vagy kalandjaikat. A legérdekesebb példa talán a „My AMI Superfan” közösség, ahol 112 ügyfél (65-en Franciaországban és 47-en Olaszországban) az AMI nagyköveteként népszerűsíti a modellt, tanácsokat ad vagy éppen tesztvezetéseket kínál az érdeklődőknek.

Az AMI új partnerségeket is eredményezett. Az Fnac és a Darty hálózatokkal kialakított partnerség lehetővé tette a Citroën számára, hogy még változatosabb helyeken értékesítse az AMI-t, és elérje azokat a majdani potenciális vásárlókat, akik rendszeresen látogatják az ilyen típusú üzleteket – különösen a fiatalokat, és közülük is leginkább a 18 év alattiakat, akik az AMI felhasználóinak 42%-át teszik ki.

Az olasz városok között elsőként Milánóban felavatott Citroën-ház, a „La Maison Citroën” május 19-i megnyitóján az AMI minden tekintetben innovatív közlekedési eszközként került reflektorfénybe: egyrészt teljesen digitális koncepciója, másrészt a mai és a jövőbeli mikromobilitási igényekhez igazított kialakítása miatt. A vásárlóknak lehetőségük volt személyesen is kipróbálni az AMI-t ebben a pihentető élménytárban, amely a Coin nevű áruházban, a város ikonikus bevásárlóközpontjában kapott helyet, a márka által fémjelzett „Lifestle Hub” nevű életmódközpontok egyikében. Ezek célja, hogy új vásárlási lehetőségeket kínáljanak vásárlóiknak, amely az új fogyasztási módokhoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások személyes megtapasztalásán alapszik. A helyszínen az ügyfelek elmerülhetnek a Citroën világában, és egy tanácsadó segítségével megismerhetik a márkát vagy az általuk választott modellt, igényeikhez igazíthatják, majd kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb ajánlatot, és online meg is vásárolhatják.

Egyetlen találkozás elég volt az AMI-val ahhoz, hogy Massimo Alba milánói designernek inspirációt adjon egy olyan modellváltozat megalkotásához, amely hűen tükrözi az ő időtlen, diszkrét luxust képviselő stílusát. Elsőre vállalta, hogy kirándulást téve a mobilitás világába, az AMI ruháját egységes, matt fekete szoborszerű „monolitként” értelmezi újra, kihangsúlyozva annak geometrikus formáit, és kifejezetten városi stílust kölcsönözve neki. Egy másik kreatív projekt a Rossana Orlandi neves műgyűjtő és galériatulajdonos által képviselt design világának a Citroën AMI-val való találkozásából született. A milánói Design Week megnyitójára az Orlandi ügynökség öt művésze öt AMI-t alakított át valóságos műtárggyá, amelyek június 12-ig voltak láthatók a RO negyedben. Az elektromos mopedautó eredetisége, kompakt, szimmetrikus és intelligens design-ja, amely már első ránézésre könnyű használatot és praktikumot sugall, meggyőzte Rossana Orlandit, hogy vállalja a modell nagykövetének szerepét. Saját AMI-ját nagy szeretettel a “barátjának” nevezi (az „ami” ui. franciául barátot jelent). Az öt „AMI de Ro” névre keresztelt modell mindegyike az őt megálmodó tervező stílusát és filozófiáját tükrözi. A japán Yukiko Nagai AMI-jának karosszériáján például mozaik hatású elegáns virágminta látható, ami általában is jellemzi művészi törekvéseit, ugyanakkor jól kihangsúlyozza az elektromos jármű környezetbarát jellegét.

A Citroën AMI nemrégiben Brüsszelben, a május 30. és június 4. között megrendezett Nemzetközi Ifjúsági Játékokon is megjelent. Otthonosan mozgott a 33 országból odasereglett mintegy 400 – 16–17 éves – ifjú résztvevő között, akik számára minden évben programsorozatot szerveznek mindazon értékek köré, amelyeket a Citroën is magáénak érez, és az AMI révén is képvisel: kiválóság, tisztelet, barátság, szolidaritás és tolerancia. Ahogyan Damien Martin-Cocher, a Citroën Belux márkaigazgatója fogalmazott: „Az AMI-val a Citroën a városi mobilitás kihívásaira igyekszik választ adni, amelyek egyre inkább a városlakók aggodalmainak és elvárásainak középpontjába kerülnek. Az AMI egy olyan egyéni mobilitási megoldás, amely lehetővé teszi, hogy vezetője biztonságosan közlekedjen egy zárt, elektromos járművel, amely Belgiumban már 16 éves kortól használható. A TikTok-generáció különösen nagyra értékeli az AMI-t, amely ezáltal egy népszerű jelenséggé vált.”