Citroen AMI – Sikertörténet határok nélkül

  • A Citroën AMI sikere nem ismer határokat. Már 9 európai országban forgalmazzák, és június óta már az Egyesült Királyságban és Törökországban is az üzleti, illetve magánügyfelek rendelkezésére áll.
  • A kompakt és praktikus, városi és vidéki környezetben egyaránt használható jármű rendeléseinek 84%-a magánszemélyektől érkezett. Ettől függetlenül egyes országokban – például a marokkói vagy a török piacon – a vásárlók összetételében inkább a vállalkozások dominálnak.
  • Portugáliában sikerült tökéletes összhangot találni a magán és az üzleti célú felhasználók között, akik egyforma arányban képviseltetik magukat a megrendelésekben.
  • Az immár több mint 23000 megrendeléssel fémjelzett sikertörténet szépen példázza, hogyan tudott a Citroën választ találni a társadalom új mikromobilitási igényeire a különféle ügyféltípusok és elvárások szintjén.


A Citroën AMI 2020. áprilisi bevezetése óta mindenkit ámulatba ejt a mikromobilitás piacán, köszönhetően megfizethető árának, bármilyen egyszerű fogyasztási cikkhez hasonló online beszerzési lehetőségének, valamint a Franciaországban igen elterjedt Fnac és Darty forgalmazói hálózatokon keresztül történő széles körű forgalmazásának. A népszerű és közösségi szinten is inspiráló modell számos eseményen, például a Milánói Design Héten és a Brüsszelben megrendezett Nemzetközi Ifjúsági Játékokon is reflektorfénybe került. A már kilenc európai országban forgalmazott Citroën AMI június óta az Egyesült Királyságban és Törökországban is piacra került. A nagyon exkluzív My AMI Buggy változatot is beszámítva már több, mint 23 000 megrendelés határtalan sikerről tanúskodik: az AMI a magánemberek és a szellemi tevékenységet végző kisvállalkozások körében éppoly népszerű, mint a nagy ipari és szolgáltatói csoportok között.

Az AMI szó szerint megtestesíti a Citroën szellemiségét, amely szoros kapcsolatban áll ügyfelei mindennapjaival és mobilitásával. „Eltökélt szándékunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az elektromos autózást, és nagyon büszkék vagyunk a hatalmas sikerre, amit az AMI Európában és a kontinensen kívül is elért” – mondta Vincent Cobée, a Citroën ügyvezető igazgatója.

AMI: SIKERSZTORI A LÁTHATÁRON

2020. áprilisi bevezetése óta több, mint 22 400 megrendelést regisztráltak Európában, amihez hozzászámítva a Marokkóból és Törökországból befutott további rendeléseket, az AMI immár 23 000-nél is több rendeléssel büszkélkedhet.

Franciaország a legjelentősebb piac több, mint 13 300 megrendeléssel, amelyek 83%-a magánszemélyektől, 17%-a pedig üzleti ügyfelektől származik. Az AMI május végén az elektromos mopedautók piacán az első, az összes hajtástípus között pedig – 26%-os piaci részesedéssel – a második helyet tudhatta magáénak. 2021 májusa és 2022 májusa között a mopedautók piaca 9,7%-kal bővült, leginkább az AMI érkezésének köszönhetően. A forgalomba helyezések száma egy év alatt 47%-kal emelkedett.

Olaszországban az AMI máris igazi sikertörténet. Ez a második ország, ahol bevezették, és egyben a második legnagyobb piac is Franciaország után, több mint 6700 megrendeléssel. 2022 első négy hónapjában az AMI a mopedautók piacának éllovasa volt a forgalomba helyezések 31%-ával, és az elektromos mopedautók körében 65%-ra rúgó piaci részesedéssel. Az AMI rengeteg magánszemélyt nyert meg magának, akik a vásárlók 94%-át képviselik.

Spanyolország és Belgium fej-fej mellett halad 780, illetve 724 megrendeléssel. A spanyol piacot 75%-ban a magánügyfelek uralják, míg a belga piacon 42%-ban professzionális ügyfelek képviseltetik magukat, és az AMI már 2022 május végén is piacvezető pozícióra tett szert a mopedautóek szegmensében.

A portugál piacon az AMI a magán- és az üzleti ügyfelek körében egyformán népszerű (eddig 476 megrendeléssel). Május végén 35%-os részesedéssel ez a modell volt az első számú mopedautó.

Az AMI hamarosan az Egyesült Királyság meghódítására indul, ahol igen különös körülmények vezetik be. A brit vásárlók a balkormányos elrendezés ellenére is rendkívüli érdeklődéssel fogadták. Amint május 24-én bejelentették az árát, rögtön 2000 előrendelést regisztráltak, ami ígéretes kezdésnek bizonyult. Az AMI brit változatai továbbra is bal oldali kormánykerékkel kerülnek forgalomba. Ennek több előnye is van: nem növeli az AMI költségeit, ami elkerülhetetlen a gyártósorok jobbkormányos változatra való átállítása esetén, továbbá lehetővé teszi, hogy a vezető biztonságosan kiléphessen a járdára, miután leparkol.

Törökországban 2021 szeptemberében nyitották meg a megrendeléseket a vállalati ügyfelek előtt. Az online értékesítési oldalon közel 400 megrendelést regisztráltak. A török piacon az AMI a legmegfizethetőbb ajánlat, és a vásárlók különösen nagyra értékelik, hogy sokkal hatékonyabb védelmet nyújt, mint az utakon nagy számban közlekedő kétkerekűek. Június 20-án magánszemélyek előtt is megnyílt 50 darab AMI online értékesítése, amelyek nagy meglepetésünkre mindössze 25 perc alatt elkeltek. Ez is mutatja, hogy nagy az érdeklődés a kis négykerekű iránt, amelynek jelenléte a török piacon minden bizonnyal még tovább fog növekedni a következő hónapokban. Az első vásárlók augusztusban kapják meg AMI-jukat.

A 641 marokkói és törökországi rendelés szinte kizárólag vállalati ügyfelektől származik, mivel az AMI-t elsősorban olyan vállalkozóknak értékesítették, akik gazdaságos, praktikus és biztonságos közlekedési eszközt láttak benne helyi szolgáltatásaikhoz.