• Egyéb

A Citroenre jellemző menettulajdonságok az új Berlingonál

A spanyolországi Vigóban gyártott új Citroën Berlingo új platformra épül, mely fürgeség, helykínálat és praktikum szempontjából hoz előrelépést, de az ügyfeleknek a Citroënre jellemző kiváló felfüggesztésről sem kell lemondaniuk.

Az új Citroën Berlingót hatékony felépítése még funkcionálisabb, minden igény kielégítésére alkalmas autóvá teszi. Elöl a jármű a moduláris EMP2 platformra épült, hátul viszont megmaradt a jelenlegi Berlingo padlólemeze. Az első kialakítás jobb kormányozhatóságot (elektromos szervokormány, kisebb fordulókör) és kisebb tömeget eredményezett, és lehetővé tette a legújabb vezetéssegítő rendszerek alkalmazását. Hátul a korábbi padlólemez továbbfejlesztett változatával nőtt a hasznos terhelhetőség és megmaradt a kerékdobok közötti szélesség. Ezzel olyan megoldás született, mely magasabb szintű szolgáltatásokat tesz lehetővé és garantáltan elnyeri az ügyfelek tetszését.

A márka hagyományaihoz és a Citroën Advanced Comfort® programhoz hűen az új Citroën Berlingo a Citroën szaktudásának legjavát képviseli. Minden körülmények között kiválóan szűri az út egyenetlenségeit. Az optimális menetkényelemből a vezető és az utasok egyaránt részesülnek, ahogyan azt a magasabb termetűek számára is kényelmes vezetési pozíció, a széles ülések, a kényelmes felfüggesztés és a kiváló hangszigeteléssel elért akusztikus komfort is bizonyítja.

CSÚCSTECHNOLÓGIÁS SZABADIDŐ-AUTÓ 19 VEZETÉSSEGÍTŐ FUNKCIÓVAL

A Citroën új kompakt családi szabadidő-autója egy sor korszerű és a mindennapokban is hasznos technológiával van felszerelve. Az új Citroën Berlingo ebben is az élen jár : nem kevesebb mint 19 vezetés- és parkolássegítő rendszert kínál. Magas biztonsági szint jellemzi: felveszi a harcot a pillanatnyi figyelemkihagyással, és csökkenti a balesetek kockázatát.

  • Színes head-up display kijelzés: a vezetéshez hasznos információk a vezető látóterében jelennek meg. Az elrejthető lemezre vetített színes kijelzés jóvoltából a különböző adatok (sebesség, sebességkorlátozó és -szabályozó információi) folyamatosan elérhetők úgy, hogy közben a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

  • Sávtartó asszisztens: A rendszer egy kamera segítségével felismeri a folytonos, illetve szaggatott útburkolati jeleket, és véletlen sávelhagyás veszélye esetén fokozatosan elfordítja a kormányt, hogy a gépjármű az eredeti sávban maradjon. A menetpálya-korrekciót egy visszajelző lámpa villogása kíséri. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót (pl. valamilyen akadály kikerülésekor). A menetpálya-korrekció az irányjelzők bekapcsolásakor megszakad. A funkció 65–180 km/h sebességtartományban aktív.

  • Fáradtságfigyelő rendszer: a szélvédő felső részén elhelyezett többfunkciós kamera figyeli a vezető viselkedését, és a figyelem lankadása esetén riasztást küld. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.

  • Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 65 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.

  • Kibővített táblaolvasó rendszer sebességkorlát-ajánlással: A rendszer a szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével érzékeli és leolvassa a sebességkorlátozások kezdetét és végét jelző táblákat. Az észlelt tábla piktogramja és a kamera által leolvasott maximálisan megengedett sebesség a műszercsoport 3,5” színes képernyőjén és a head-up display lemezén is kijelzésre kerül. Az információ minden újabb tábla mellett elhaladva frissül, és a rendszer a navigációs rendszer térképein jelzett sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi.

  • Adaptív sebességszabályozó Stop funkcióval (EAT8 sebességváltó esetén): a szélvédő felső részébe beépített többfunkciós kamera segítségével működő rendszer kétféle feladatot lát el: automatikusan a vezető által előzetesen beprogramozott utazósebességen tartja a gépjárművet, és automatikusan kiigazítja gépkocsi és az előtte haladó gépjármű közötti követési távolságot. A rendszer érzékeli, ha a gépkocsi előtt ugyanabban a sávban egy másik jármű halad, és az állandó követési távolság megőrzése érdekében a gázpedálra, illetve a fékekre hatva (a féklámpák bekapcsolása mellett) az elöl haladó jármű sebességéhez igazítja az autó sebességét:

– Ha az elöl haladó gépjármű sebessége kisebb, a rendszer lelassítja (kézi váltó esetén akár 30 km/h-ra), vagy teljesen meg is állítja (EAT8 atomata váltó esetén) az autót.

– Ha az elöl haladó gépjármű gyorsításba kezd vagy sávot vált, a sebességszabályozó fokozatosan addig gyorsít, amíg a gépjármű el nem éri a beprogramozott sebességet.

– Ha a vezető egy lassúbb jármű megelőzésekor kiteszi az indexet, a rendszer átmenetileg hagyja, hogy az autó az előzés érdekében – a beprogramozott sebesség túllépése nélkül – megközelítse az elöl haladó gépjárművet.

  • Holttérfigyelő rendszer: a visszapillantó tükrökben felgyulladó piktogrammal figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre.

  • Active Safety Brake automata vészfékező rendszer: a vizuális és hangjelzést is alkalmazó rendszer az elölről bekövetkező ütközések elkerülése érdekében lefékezi a gépjárművet a vezető helyett. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera érzékeli az akadályokat (például egy álló vagy azonos irányba haladó járművet), az érzékelő pedig 5–85 km/h sebességtartományban ütközés veszélye esetén automatikusan működésbe hozza a vészféket. A rendszer mozdulatlan akadályok esetén 80 km/h sebességig, gyalogos észlelése esetén 60 km/h sebességig működőképes.

  • Post Collision Safety Brake: az ütközés utáni vészfékező rendszer közvetlenül baleset után lefékezi az autót, hogy csökkentse a másodlagos ütközések bekövetkeztének kockázatát.

  • Adaptív fényszóró: éjszakai vezetésnél a forgalmi és fényviszonyoktól függően automatikusan átvált országúti fényről tompított fényszórókra.

  • Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a jobb vagy bal oldali ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.

  • Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű nyitásához, zárásához és indításához elég, ha a kulcsot magunknál tartjuk. A gépkocsi felismeri a vezetőt, amint az az első kilincsek vagy a csomagtérajtó felé nyújtja a kezét.

  • Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, ill. lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.

  • Oldalsó parkolóradar: a rendszer az első és hátsó lökhárítókba beépített érzékelőktől származó adatok és a menetpálya összehasonlítása révén a parkolást végző gépkocsi két oldalán található akadályokra figyelmezteti a vezetőt.

  • Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: a 180°-os panorámakamerának köszönhetően az érintőképernyőn megjeleníthető a gépjármű közvetlen környezete. A rendszerhez kapcsolódó parkolóradar grafikus információkkal és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a közelben lévő akadályokra. A képernyő két részre oszlik: balra a gépjármű közvetlen környezete, jobbra pedig a gépkocsi felülnézeti képe látható. A vezető kérésére különböző nézetek jeleníthetők meg: sztenderd, 180°-os és kinagyított kép (akadályhoz közeledve automatikusan ez a nézet kerül megjelenítésre).

  • Vontatmánystabilizáló: az új Citroën Berlingo vontatóeszközzel (gyári opció) felszerelt változatai egy utánfutó-stalibilizálóval vannak ellátva. Amikor az ESP-t kiegészítő funkció az utánfutó kilengését érzékeli, a fékekre hatva stabilizálja azt, és szükség esetén a motorteljesítmény csökkentésével lelassítja a gépjárművet. Ahogy az utánfutó elektromos csatlakozóját a vontató járműre köti, a rendszer felismeri az utánfutót.

  • Elektromos rögzítőfék: a motor leállításakor a rögzítőfék automatikusan bekapcsol, a gépjármű elindításakor pedig automatikusan kiold. Alapértelmezésben az automata funkciók vannak bekapcsolva, de a rögzítőfék a vezérlőkar meghúzásával manuálisan is behúzható.

  • Lejtmenet-szabályozó funkcióval ellátott Grip Control rendszer: a minden körülmények között optimális meghajtást biztosító Grip Control az első kerekek meghajtását mindig az adott terepviszonyokhoz igazítja. Az öt üzemmód (Standard, Homok, Terep, Havas út és ESP OFF) közül a középkonzolon található forgókapcsolóval tud választani. A Grip Control® rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Mind előre-, mind hátramenetben segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, amikor az lejtőn lefelé halad.

  • Park Assist: a könnyebb, nyugodtabb és biztonságosabb parkolást szolgálja. Ez az aktív parkolássegítő berendezés a járdaszegéllyel párhuzamos, ill. arra merőleges parkoláskor is igénybe vehető. A vezető kérésére automatikusan megkeresi a parkolásra alkalmas helyet és biztonságosan bekormányozza az autót.

4 CSATLAKOZTATÁSI TECHNOLÓGIA

Szintén a jó közérzetet és a maximális kényelmet szolgálja az új Citroën Berlingo kínálatában szereplő négyféle csatlakoztatási, ill. infotainment technológia, mely biztosítja a saját digitális eszközök és a gépjármű közötti kommunikációt és a folyamatos online jelenlétet.

  • Mirror Screen funkció: az Android Auto, Apple Car Play és MirrorLink® protokollal működő funkció jóvoltából a gépjárműre csatlakoztatott okostelefon egyes alkalmazásai a 8” érintőképernyőről biztonságosan vezérelhetők.

  • Citroën Connect Nav: számos előnnyel szolgáló, legújabb generációs csatlakoztatott 3D navigációs rendszer. 8” kapacitív érintőképernyővel rendelkezik, melyet elég csak megérinteni az ujjunkkal. A média-, telefon- és navigációs funkciók hangfelismeréssel vezérelhetők (országtól függően), így a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét. A rendszerhez olyan internetalapú szolgáltatások kapcsolódnak, mint a TomTom Traffic, amely valós idejű forgalmi információkkal szolgál, helymeghatározást tesz lehetővé, tájékoztat a töltőállomások és parkolók árairól, a várható időjárásról vagy a közelben található szolgáltatóegységek elhelyezkedéséről (országtól függően). A veszélyes területek szolgáltatás opciósan vehető igénybe egyes országokban.

  • Citroën Connect Box SOS és assistance csomaggal: helyzetbeméréssel egybekötött sürgősségi és assistance telefonhívás (országtól függően). Baleset vagy bármilyen más gyors beavatkozást igénylő szituáció esetén lehetővé teszi a megfelelő segélyszolgálatok automatikus vagy az „SOS” gombbal történő riasztását. A szolgáltatás éjjel-nappal elérhető és ingyenes. Az ügyfelek nagyobb nyugalma érdekében az assistance segélyszolgálat a „Citroën” gomb hosszan tartó megnyomásával érhető el.

  • Vezeték nélküli okostelefon-töltés kijelölt töltőzónával

GAZDAG MOTORVÁLASZTÉK

A dizájn, a kényelem és a praktikum szempontjait sikeresen ötvöző új Citroën Berlingót dinamikus menettulajdonságok és élvezetes vezetés jellemzik, amit a könnyű és hatékony új padlólemez, valamint a fogyasztás és CO2-kibocsátás szempontjából kifejezetten gazdaságos, legújabb generációs motorok társításával sikerült elérni.

Az új Berlingo városi és országúti használatra egyaránt alkalmas benzines és dízel erőforrásokat kínál, melyek a nagy teljesítmény mellett a környezet védelméről sem feledkeznek el. Egyes motorokhoz 8 fokozatú EAT8 sebességváltó is társulhat, mely hosszú és rövid utakon egyaránt még élvezetesebb vezetést garantál.

  • 1.2 PureTech benzinmotorok: PureTech 110 S&S 6 seb. és PureTech 130 S&S EAT8*

  • 1.5 BlueHDi dízelmotorok: BlueHDi 75 5 seb., BlueHDi 100 5 seb., BlueHDi 100 S&S 5 seb., BlueHDi 130 S&S 6 seb. vagy EAT8

* A PureTech 130 S&S EAT8 párosítás 2019 második felétől lesz elérhető.

Az új Berlingo néhány hét múlva a Genfi Autószalonon mutatkozik be, forgalmazása pedig 2018 második felében kezdődik (országonként eltérő időpontban).

MŰSZAKI ADATOK

Hosszúság: 4,40 m (M) / 4,75 m (XL)

Szélesség: 1,85 m

Magasság: min. 1,81 m (tetősínek nélkül) / min. 1,84 m (tetősínekkel) – változattól függően

Csomagtér-kapacitás: 775 l (M) / 1050 l (XL)

KÉPGALÉRIÁK! >>>