Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Continental újdonságok, aktualistások

Posted on 2017.09.26. By AztaCARom
  • Automatizált és autonóm vezetés: CUbE fejlesztési platform és BEE járműtanulmány a jövő stresszmentes városainak közlekedéséért

  • AllCharge töltési technológia, nagyhatékonyságú hajtáskomponensek, valamint szupertiszta, villamosított dízel

  • A jövő műszerfala és az intelligens ajtó

Az idei frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) a Continental a biztonságos, tiszta, nyugodt és megfizethető közlekedésre összpontosít. A vállalat mottója ezért: „Mobil élettér – zseniálisan megalkotva”. A vásáron a Continental a támogatott és automatizált vezetés, a villamosítás és az összekapcsolódás legújabb megoldásait mutatja be. A stand ezért is hasonlít egy háromsétányos nagyvárosi plázára. Interaktív prezentáció segítségével időutazást lehet tenni a jövő stresszmentes városi mobilitása irányába. A New Mobility World keretében a vásár szabadtéri részén a látogatók megismerhetik a gombnyomásra végrehajtott, automatikus parkolást is.

„Az előző században a városképet és az élettereket leginkább az autós közlekedés igényei határozták meg. A XXI. században az ember igényei kerülnek a mobilitás középpontjába, hiszen a jövő járműveiben egy új, egyéni, kerekeken gördülő élettérré olvad össze az iroda és a nappali. Megoldásainkkal meg akarjuk mutatni az embereknek, hogyan képes az intelligens és hálózatba kapcsolt mobilitás új tereket nyitni” – mondta a Continental igazgatóságának elnöke, Dr. Elmar Degenhart.

A támogatott és automatizált vezetés innovációs folyamata – a városok tehermentesítése

A Continental interaktív prezentációval mutatja meg a látogatóknak, hogyan is képzeli a fejlesztőcsapat a jövő biztonságos, tiszta, intelligensen hálózatba kapcsolt és megfizethető mobilitását. A BEE járműkoncepció (amely szó angolul méhecskét jelent, és a Balanced Economy and Ecology, vagyis a gazdaságilag és környezeti szempontból kiegyensúlyozott mobilitási koncepció rövidítése) virtuális valóság szemüveg segítségével élhető át. A maga tökéletesen kidolgozott, rajzásszerű viselkedésével a BEE szerves része a városi mobilitásnak. Az egy vagy két felnőtt számára kialakított jármű a Continental jövőképében a stresszmentes, kényelmes és egyedi városi közlekedést biztosítja. A BEE sebessége 60 km/h, és naponta több mint 350 kilométert képes megtenni. A későbbiekben bekapcsolódhat a különböző méretű és felszereltségű, autonóm és elektromos hajtású járművek rajába is – az egyediség maximális megőrzése mellett. A BEE egy applikáció segítségével bárhová odahívható. A Continental mobilitási koncepciójában a BEE online megrendelése és kiérkezése között csupán néhány perc telik el.

A sétányokon nézelődő látogatók innovációs sátrakban ismerkedhetnek meg a vállalat legújabb fejlesztéseivel. A Continental a CUbE (Continental Urban Mobility Experience) elnevezésű fejlesztési platformja bemutatására is ezt a formát választotta a kiállításon. A Continental szerint a tömegközlekedést kiegészítő robottaxik döntő szerepet játszanak majd a jövőben. Közreműködésükkel zökkenőmentes, nyugodt, háztól-házig tartó utazás valósítható majd meg a városokban és az elővárosokban. A szakértők várakozásai szerint az autonóm ingaflották széleskörű használatával elkerülhető lesz a belvárosi dugók jelentős része. A teljesen automatizált járművekkel ugyanakkor a háztól-házig tartó közösségi közlekedés is megvalósítható. A fejlesztési platform sokat hasznosít a Continental már bevált technológiáiból: a szenzoroktól kezdve a vezérlőkészülékeken, szoftveralgoritmusokon, abroncsokon, felületképző anyagokon, fékrendszereken keresztül egészen a hajtási technológiákig.

A Continental élőben mutatja be az új, 3D Flash Lidar-érzékelőjét. A 2020 utáni új járművek lézerérzékelői mozgó alkatrészek nélkül, valós időben adnak részletes képet a jármű teljes környezetéről. A magas felbontású környezetérzékelő központi szerepet játszik az automatizált közlekedés átfogó, háromdimenziós környezeti modelljének létrehozásában, valamint nappal, éjszaka és kedvezőtlen időjárási viszonyok mellett is megbízható adatokat szolgáltat.

A villamosítás innovációs folyamata – könnyű elektromos hajtás és szupertiszta gázolaj

A villamosítás sátrában mutatja be a Continental az elektromobilitás növekvő piacára szánt innovációit: az új, gyors, vezetékes AllCharge töltési technológiát, valamint a kényelmes, kábelmentes, teljes töltési rendszerét. A középpontban ezek mellett a 48 voltos technológia áll – nemcsak hibrid járművekhez, hanem kerékpárokhoz is. A kiállításon ebben a körben mutatja be az elektromos kerékpárok számára készített és az egész világon újdonságnak számító, teljesen integrált, fokozatmentes, automata sebességváltóval felszerelt 48 voltos hajtást is.

Nagymértékben integrált és különösen könnyű a sokfajta járműben használható EMR3 elektromos hajtáslánc is. A teljes hajtásláncmodul kevés ráfordítással integrálható az újabb elektromos járműmodellekbe. Egyetlen, kompakt és optimális tömegű egységben egyesíti az inverter, az elektromotor és az erőátviteli hajtőmű erősáramú elektronikáját. A Continental mérnökei 150 kilowatt mellett 75 kilogrammra tudták csökkenteni a berendezés tömegét. A Continental 300 kilowattig terjedő teljesítményig egyetlen modulként kínálja a járműgyártóknak ezt a teljesen elektromos tengelyhajtást. A Continental ezzel a már néhány éve szériában gyártott hajtásrendszerét sokkal kompaktabbá és erősebbé tette. Az új e-hajtást 2019-ben, Kínában dobják piacra.

A mérnökök azt is bemutatják, mi a Continental válasza a belsőégésű motor jövőjét firtató kérdésekre. A Continental a Super Clean Electrified Diesellel bőven túlteljesíti a jelenlegi legszigorúbb kibocsátási előírásokat is. A tesztjármű nitrogénoxid-kibocsátása 60 százalékkal kisebb, mint napjaink Euro 6-os dízeljárműveié, amelyeknél azonos fogyasztás mellett jelenleg négy százalékos csökkenés mérhető. A hozzáadott szintetikus üzemanyagok használatával még tovább lehet mérsékelni a kibocsátást.

Az összekapcsolódás innovációs folyamata – a gondolkodó műszerfal és az intelligens ajtó

A Continental frankfurti standjának harmadik nagyobb témája az összekapcsolódás. A Cockpit Vision 2025 megoldásában a vállalat egyesíti a valóságot a virtuális világgal. A stand látogatói egy csúcstechnológiás szemüveg segítségével, számítógépen keresztül tekinthetik meg a holnap előre gondolkodó műszerfalát, amely folyamatosan igazodik a mindenkori menetkörülményekhez, változtatja a saját felületét és csak az aktuális helyzetben szükséges kezelőelemeket és kijelzőket mutatja a vezetőnek.

Az összekapcsolódás egyben nagyobb kényelmet is jelent: az okostelefonon tárolt, hálózatba kapcsolt járműkulcs vezérli ki- és beszálláskor az intelligensen nyíló ajtót. Ezzel a funkcióval nem csak a vésznyitás válik feleslegessé, hanem kibővülnek az ajtótervezési lehetőségek is. A Continental Smart Access (CoSmA) megoldása ezenfelül – a digitális vészkioldással – még lemerült akkumulátor mellett is működőképessé teszi az autót. Az összekapcsolódás végső soron a közlekedés különösen érzékeny résztvevőit is védi, amikor ugyanis a járműrendszerek a jövőben egy biciklistát vagy motorkerékpárost észlelnek, akkor óvatos ajtónyitásra figyelmeztetik a vezetőt, például az intelligens és a menethelyzettől függően különféleképpen világító beltéri anyagokkal. Mindez csupán egyetlen megoldás a Continentaltól a nyugodt és biztonságos közlekedés érdekében.

Abroncsinnovációk a menetbiztonság érdekében

A fentiekben bemutatott technológiákban rejlő teljes potenciál legjobban az intelligens járműabroncsokkal kialakított tökéletes összjátékban használható ki. A frankfurti vásáron a Continental a ContiSense és a ContiAdapt megoldásokat vonultatja fel az egyik új abroncstechnológiai koncepciójában. Ez egyesíti az abroncs érzékelőit és az alkalmazásokat. Az eredmény a nagyobb biztonság és a kényelem – nem csak a jövő automatizált és autonóm járműveiben. Akár még a legsportosabb gépkocsik vezetői is számíthatnak az új WinterContact TS 860 S Continental-abroncsokra. A 18” és 21” közötti méretben kapható, új WinterContact TS 860 S ultramagas teljesítményű (UHP) prémium téli abroncsok különösen a nagy teljesítményű járművekhez ajánlottak.

 

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:abroncs, aktualitás, bemutató, Continental, gumi, kerék, premier, újdonság

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Negyven Boeing Dreamlinert rendelt a Turkish Airlines
Next Post: Negyven éve tanítják a vezetés élményét

Kapcsolódó cikkek

  • Új vállalat alapítását jelentette be a Honda Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nekem Budapest címen közlekedési podcastot indít a BKK Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az új EcoSport még sokoldalúbb és még kényelmesebb Bemutató
  • Újabb szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása Ctrl+C - Ctrl+V
  • A tisztán elektromos hajtású MINI Cooper SE Cabrio 100%-ban újrahasznosított alumíniumból készült keréktárcsákkal érkezik Bemutató
  • Elmondták a BME egyetemistái, mit gondolnak az autóvásárlásról Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT