CROSSWAY járműcsalád

A CROSSWAY járműcsalád tagjaiból már rekordmennyiséget, több mint 50 000 példányt gyártottak, így vitathatatlanul piacvezető a kategóriájában. Ma Európában minden második forgalomba helyezett városközi busz egy CROSSWAY.

A CROSSWAY Euro VI-E minősítésű palettája számos választási lehetőséget kínál négyféle hosszúsággal (10,8 m – 12,1 m – 13 m és 14,5 m háromtengelyes) és háromféle motorral (Cursor 9 CNG és Tector 7, illetve Cursor 9 dízel) a CROSSWAY LE esetében.Míg a CROSSWAY LD háromféle hosszúsággal (10,8 m – 12,1 m – 13 m), valamint háromféle motorral (Cursor 9 CNG és Tector 7, illetve Cursor 9 dízel) érhető el.

Az Euro VI-E normára való átállás újdonságok és új modellek bevezetését tette lehetővé.

Két új automatikus sebességváltó (ZF EcoLife 2 – VOITH Diwa NXT) is elérhető mostantól a CROSSWAY típushoz a még nagyobb vezetési kényelem és az optimális üzemanyag-hatékonyság érdekében.

Jelentősen továbbfejlesztették a vezetőállást, hogy nagyobb vezetési élményt nyújtson. Új, személyautós stílusú kormánykereket kapott, áttervezett műszerfalán pedig a járművezetőhöz közelebb kerültek a kezelőelemek. Javította a kormánykerék kezelőelemeinek ergonómiáját, hogy a járművezető ujjainál helyezték el ezeket, így az összes főbb funkció a kormánykerék elengedése nélkül vezérelhető. A járművezető kényelméhez a teljes mértékben személyre szabható műszerfal is hozzájárul a számos tárolóhelyével, töltőcsatlakozóival, két USB-csatlakozójával, valamint pohár- és palacktartóival. A műszerpanelúj, 7 col képátlójú, színes kijelzője több vezetési és üzemelési adatot is mutat, mint például a vezetési stílus kiértékelését (Driving Style Evaluation), a sebességtartó automatika beállított értékét és még sok egyebet.

A jármű passzív biztonságát fokozza az ENSZ EGB 29.03 sz. előírása szerinti és a TÜV Süd által tanúsított frontális ütközésvédelem.

Egyre nagyobb igény mutatkozik a CROSSWAY földgázüzemű változatai iránt, amelyek a környezetkímélő gázmotorjuknak és a rendkívül csendes működésüknek köszönhetően valódi fenntartható mobilitási megoldást képviselnek. Idén Vysoké Myto városában a CROSSWAY CNG aránya a gyártásban várhatóan eléri a 15 százalékot, ami 2020-ban 10, 2019-ben pedig 6 százalékot tett ki.

A CROSSWAY CNG modellek a legerősebb motort kínálják a piacon a 360 lóerős, biometánnal is üzemeltethető IVECO Cursor 9 CNG erőforrás révén. A négy 315 literes palack 1260 liter együttes kapacitásával a jármű hatótávolsága elérheti a 600 kilométert és gyors-, illetve lassútöltéssel is tankolható.

A CROSSWAY CNG modellek okos tervezési megoldásaként a gázpalackokat a tető szerkezetébe építik be, így a teljes magasságuk a legkisebb a piacon (3455 mm a CROSSWAY, 3210 mm a CROSSWAY LE esetében. Ugyanakkora, mint a légkondicionált, dízelüzemű változatoké. Ezáltal a földgázüzemű kivitel a közúti infrastruktúrától, például a hidaktól és az aluljáróktól, függetlenül üzemeltethető. Továbbá ez az egyedülálló, szabadalmaztatott megoldás optimalizálja a jármű tömegközéppontját, ami nagyobb menetstabilitást és a járművezetőnek, illetve az utasoknak nagyobb kényelmet eredményez.

EVADYS

A 400 lóerős Cursor 9 motorral ellátott EVADYS is megkapta a CROSSWAY Euro VI-E minősítéssel bemutatott valamennyi újdonságát. A típus kimagasló sokoldalúságon alapul a hosszúság (12 és 12,96 m), a sebességváltók (ZF EcoLife 2 – VOITH Diwa NXT) és az ajtóképletek (háromféle) tekintetében, amelyeket az ügyfelek a saját igényeiknek nagyon pontosan megfelelően választhatnak meg. Többféle üléselrendezés lehetséges, például 63 ülőhely egyfelől és a 3GBK német szabvány teljesítése másfelől.

Az EVADYS alegnagyobb poggyászteret kínálja a kategóriájában az akár 12 köbméteres rakterével, amelynek magasabb a nyílása a csomagok berakodáshoz.

Az EVADYS kétségkívül a legjobb üzleti partner a középmagas padlószintű buszok kategóriájában.

E-WAY, LINIUM, URBANWAY és CREALIS, a sokoldalú, fenntartható városi buszok családja

  • Az IVECO BUS elektromobilitási kínálata

Az elektromos mobilitás megbízható megoldást jelent a városoknak, hogy megfeleljenek a levegőminőség javítása és a zajszennyezés csökkentése által támasztott kihívásoknak. Az IVECO BUS ezért százszázalékosan elektromos megoldásokat fejlesztett ki: az IN-MOTION-CHARGING és az E-WAY modelleket.

Az IVECO BUS a trolibuszok terén hosszú idők alatt szerzett gazdag tapasztalatai alapján kifejlesztett egy úttörő, új generációs, nulla helyi károsanyag-kibocsátású trolibuszt: ez a CREALIS IN-MOTION-CHARGING. Ennek innovatív technikája az elektromos felsővezetékről működő hajtást egy kis fedélzeti akkumulátorral társítja. Ezért a legdrágább helyeken nem kell kiépíteni a levegőben függő infrastruktúrát, ami jelentősen csökkenti a beruházási és az üzemeltetési költségeket. Ezek a járművek akkor töltődnek, amikor a felsővezetékek alatt haladnak. A járat útvonalának akár 40 százalékán pedig akkumulátorról is üzemelhetnek.

Az IVECO BUS a piac legteljesebb kínálatát fejlesztette ki, megoldást kínálva minden egyes ügyfél egyéni igényeire a hatótávolság terén: E-WAY típus (Franciaországban GX electric néven). Ez az akkumulátorról üzemelő buszcsalád kétféle külső megjelenéssel is készül. Alap- és Linium néven BRT-változatban, négyféle hosszúsággal (9,5 m, 10,7 m, 12 m és 18m), kétféle akkumulátortechnikával és háromféle töltési móddal: telephelyen végzett éjszakai és pantográfon keresztül lehetőség szerinti töltéssel (növekvő vagy csökkenő).

Az E-WAY járműcsalád teljes mértékű rugalmasságával tökéletesen megfelel az ügyféligényeknek. Ugyanis kétféle akkumulátortechnikát kínál az adott alkalmazásokhoz illeszkedve. Nagy energiasűrűségű NMC (nikkel-mangán-kobalt) cellákat a telephelyi lassú töltéshez és nagy töltőteljesítményű LTO (lítium-titán-oxid) cellákat a lehetőség szerinti gyorstöltéshez.

Az E-WAY 9,5 m, 10,7 m és 12 m modellek éjszakai töltésének legfrissebb jelentős újdonsága az energiatárolás továbbfejlesztése. Továbbra is a modularitást és az üzemeltetési feladatokhoz illeszkedést szem előtt tartva a lassú töltéshez való ZEN akkumulátorcsomag egyetlen egységének kapacitását 42 kilowattórára növelték. Ez akár 20 százalékkal nagyobb energiamennyiséget, vagyis akár 300 kilométer hatótávolságot jelent az üzemeltetőknek. Így a 10,7 m modellek 418 kilowattóra, míg a 12 m modellek 460 kilowattóra kapacitást is elérhetnek, vagy akár öttel több utast szállíthatnak az előző ZEN35 generációéval megegyező hatótávolság mellett. Az új akkumulátor ezt a fejlődést az elődjével azonos méret, tömeg és csatlakoztathatóság mellett kínálja a teljes mértékű csereszabatosság érdekében.

Az ügyfelek számára valódi szaktanácsadóként az IVECO BUS hozzáállása az elektromobilitáshoz az, hogy többet kínáljon csupán egy nulla károsanyag-kibocsátású busznál. Ehelyett az alkotóelemek és technikák teljes körű rendszerét nyújtja. Ez a buszra is kiterjedő szimulációval kezdődik, beleértve az akkumulátorok fajtáját és technikáját, a hozzájuk tartozó töltési megoldásokat, valamint a pénzügyi szolgáltatásokat és a telematikát. Ez a moduláris szemlélet kellő rugalmasságot biztosít a megoldások személyre szabásához, hogy tökéletesen illeszkedjenek az ügyfelek alkalmazásaihoz, valamint a teljes birtoklási költség legjobb egyensúlyát nyújtsák. Ebben rejlik annak a kulcsa, hogy az IVECO BUS sikeresen megfeleljen az elektromobilitás valamennyi kihívásának és legjobban szolgálja az ügyfelek érdekeit.

  • Új URBANWAY járműcsalád, amely hatékony műszaki továbbfejlesztéseivel kiválóan teljesít a környezetvédelem és a gazdaságosság terén

Az új Euro VI-E norma jogszabályi életbe lépése jó lehetőséget nyújtott az URBANWAY járműcsalád áttervezésére, amelyhez így számos továbbfejlesztést és újdonságot vezettek be. Az új URBANWAY esetében a sokoldalú kínálat áll a középpontban. Ennek megfelelően háromféle hosszúsággal (10,5 m, 12 m és 18 m) és kétféle megjelenési stílussal áll rendelkezésre (normál és a CREALIS BRT változattal), miközben teljes körű energiamixet kínál.

A legfőbb újdonság az új és egyedülálló motorbeépítés az URBANWAY összes változatánál, ugyanis a Cursor 9 erőforrást mostantól hosszában helyezik el. Ez az új, egyedülálló megoldás számos fontos előnyt nyújt: tömegcsökkenés, kedvezőbb tömegeloszlás és könnyebb hozzáférhetőség karbantartáskor.

A második újdonság az URBANWAY CNG modellhez kapcsolódik, amely mostantól a Cursor 9 motor jól bevált és erős gázüzemű változatával készül.

Az URBANWAY CNG egy további fontos innovációt is felvonultat, a moduláris CNG-tartókeret koncepcióját. Ennek kapacitása például a 12 méteres változatnál 960 litertől egészen 1610 literig terjed, hogy a lehető legjobban igazodjon az ügyfelek hatótávigényeihez. Ugyanis a jármű által szállítható gáz mennyiségének személyre szabásával optimalizálható a tömeg, a költségek és az utaskapacitás. A legnagyobb palackkapacitás esetén a hatótávolság több mint 650 kilométer (12 m), illetve 600 kilométer (18 m), míg a jármű teljes magassága 3,30 méter alatt marad.

Az eddigi VOITH sebességváltó mellé az új ZF EcoLife 2 váltót is bevezették az URBANWAY modellekhez, több választási lehetőséget kínálva az ügyfeleknek.

Mindezek a lényeges műszaki újítások jelentős üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé, a SORT-tesztek alapján az előző generációhoz képest: -5 százalék a dízelüzemű és akár -10 százalék a gázüzemű változatoknál.

Az új motorbeépítéssel egy időben az URBANWAY legfrissebb generációjának a hátfalát is áttervezték. A hátsó lámpákat szélesebb vörös sávok emelik ki. Az IVECO logó a jellegzetes szürke alakzatban a termékcsalád mosolygós dizájnelemét idézi, amely az összes jármű orrán megjelenik.

Az extrafelszerelésként elérhető, vadonatúj kamerás visszapillantó rendszer a szokványos külső tükröket helyettesíti, még nagyobb vezetési élményt és hatékonyságot nyújtva.

A vezetőállás számos módosítása pedig nagyobb kényelmet és még korszerűbb, illetve stílusosabb környezetet biztosít. Az új Actia Podium 2 műszerfal 7 col képátlójú, színes központi kijelzője a nagyobb felbontásának köszönhetően könnyebben leolvasható. A vezetőállás hátfalát zajszigeteléssel látták el, valamint megkönnyítették a hozzáférést az elektromos panelhez.

A fedélzeten új, időtálló fehér és szürke színek teszik még világosabbá a fényben gazdag utasteret, javítva a minőségérzetet és megkönnyítve a felületek tisztán tartását. A motor karbantartásához hozzáférést biztosító fedeleket még diszkrétebben, a hátsó ülések alatt helyezték el. A hátsó tér az oldalra zavartalan kilátást nyújtó, széles ablakoknak és a nagy tetőablakoknak köszönhetően nagyon világos, ezzel is javítva az utazás élményét.