Csak, hogy megnyugodj és ne mondj csütörtököt!
Itt az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio
A BMW M GmbH a nagyteljesítményű sportautó-paletta vadonatúj fejlesztésű kvartettjével gurít új mércét a luxusszegmens élére: bemutatkozik a vezetés abszolút élményét éltető portfólió négy csúcsmodellje, az új BMW M8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), az új BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), az új BMW M8 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km) és az új BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km).
Az újdonságok a BMW M GmbH által kifejlesztett és sorozatgyártásba küldött eddigi legerősebb benzinmotorból merítik kivételes teljesítményüket. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio modellpárosában 441 kW / 600 lóerő, a Competition modellekben pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes. A nagyteljesítményű erőforrás egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáshoz.
A mérnökök a típus-specifikus futómű-technológiát a versenypályás használat egyedi követelményei szerint tervezték meg és finomhangolták. Az egyik legkiemelkedőbb műszaki újítás e téren a vadonatúj fejlesztésű, BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget is kínál a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A BMW M GmbH új csúcsmodelljei 2019. június 25-27. között, a BMW Group müncheni, BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválján ünneplik világpremierjüket.
A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a fejlesztők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Coupé 3,3, az új BMW M8 Cabrio pedig 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új BMW M8 Competition Coupé mindezt 3,2, míg az új BMW M8 Competition Cabrio 3,3 szekundum alatt letudja.
The all-new BMW M8 Competition Coupe and the all-net BMW M8 Convertible (06/2019).
Rendkívüli rendszerreakciók, kielégíthetetlen fordulatszám-éhség és hosszan tartó teljesítmény-leadás: V8-as benzinmotor hamisítatlan BMW M teljesítménykarakterisztikával
A magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as erőforrás a borotvaéles rendszerreakciók, a kielégíthetetlen fordulatszám-éhség és a kivételesen széles fordulatszám-tartományban fennálló, hosszan tartó teljesítmény-leadás magával ragadó harmóniáját testesíti meg. A 4.4 liter hengerűrtartalmú, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó motorban két darab optimalizált hatékonyságú turbófeltöltő – a „V” alakban elrendezett hengersorok közé építve –, egy közvetett töltőlevegő-hűtő, valamint egy 350 bar maximális nyomáson dolgozó közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer található. A kipufogócsonkokat szintén a hengersorok közé építették be a tervezők.
Az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio modellpárosában az erőforrás percenkénti 1 800 és 5 600 főtengely-fordulat között állítja elő 750 Nm csúcs forgatónyomatékát, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál jelentkező és egészen a percenkénti 7 200 főtengely-fordulatnál tiltó leszabályozásig kitartó, 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítménnyel párosul. A Competition csúcsmodellek percenkénti 5 800 főtengely-fordulatig fenntartják az erőforrás csúcs forgatónyomatékát, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képesek. A bajor prémiumgyártó által tömegtermelésben kínált eddigi legerősebb V8-as benzinmotort a végtelenül merev kapcsolódás érdekében speciális megoldások rögzítik a vázszerkezethez, amely minden korábbinál élénkebb gázreakciót és még gyorsabb gyújtást, az utastérben pedig intenzívebb motorhangot garantál.
A hajtáslánc üzemi hőmérsékletének optimalizálásáról minden pillanatban kifinomult hűtési rendszer gondoskodik, legyen szó akár hétköznapi, akár versenypályás használatról. A központi hűtőmodult ezért két plusz hűtőkör egészíti ki, ráadásul a rendszer része egy kiegészítő motorolaj-hűtő és egy önálló váltóolaj-hűtő is. A versenypályás használat egyedi kihívásaival egy forradalmian új kenési szisztéma száll szembe: a mérnökök az olajteknő elejére egy kisebb olajkamrát terveztek, amely extrém igénybevétel esetén avatkozik be az olajozásba. A speciális motorolaj-ellátást így egy plusz szívóág egészíti ki, amely szükség esetén az első kamrából merít olajat az optimális működéshez. Ez utóbbi még a legextrémebb hossz- és oldalirányú gyorsulások esetén is garantálja az erőforrás tökéletes kenését.