Csaknem 800 millió forintos fejlesztést hajtott végre a pécsi Autócity Zrt.

    Csaknem 800 millió forintos beruházással fejlesztette tevékenységét – köztük létesített új, karosszériajavítási és autófényezési célokat szolgáló új üzemet – a VW-csoport gépjárműveinek márkakereskedelmével, szervizelésével foglalkozó, pécsi székhelyű P’-Autócity Zrt. (Autócity Zrt.). A beruházást pénteken adták át.

    Liszácz Mihály vezérigazgató az 1377 négyzetméter hasznos alapterületű, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) versenyképesség-növelési pályázatán elnyert, több mint 200 millió forintos támogatással, önerő és banki hitel segítségével megvalósított új üzem és a kapcsolódó fejlesztések átadásán azt mondta, a társaság a három évtizedes történetének legnagyobb mérvű beruházását hajtotta végre az elmúlt hónapokban.

    A Volkswagen-csoport járműveinek értékesítésével, szervizelésével és alkatrész-kereskedelmével foglalkozó vállalat vezérigazgatója közölte: a fejlesztéseknek köszönhetően az AutóCity karosszéria és fényező kapacitása a korábbi háromszorosára nőtt, míg az új üzemnek köszönhetően hamarosan a korábbi kétszeresére bővülhetnek a klasszikus szerviz kapacitások is, továbbá mintegy tízzel nő a több mint száz embert foglalkoztató cég dolgozói létszáma is. Hozzátette, a vállalat a pandémia alatt is képes volt munkavállalóinak megtartására.

    Kiemelte: az új létesítmény telepített eszközparkja is megújult a beruházásnak köszönhetően, így korábban el nem végezhető munkákat is el tudnak végezni a telephelyen: például az üzemben ezután a legnagyobb méretű Volkswagen-haszonjárművek fényezése is folyhat, továbbá a karosszérialakatos és fényező funkciók mellett diagnosztikai, és mosóhelyeket is kialakítottak az üzemben.


    A jelenleg 103 embernek munkát biztosító, 1991-ben alapított, szekszárdi és pécsi telephelyekkel rendelkező Autócity jelenleg a Porsche Hungária Baranya és Tolna megyei Volkswagen márkakereskedéseként, a Skoda márka Baranya megyei és az Audi márka dél-dunántúli, regionális márkaképviseleteként értékesítési, márkaszerviz és alkatrész kereskedelmi funkciókkal működik.     A túlnyomórészt belföldi piacokat kiszolgáló társaság a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint 2020-ban 8,26 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 251 millió forintos adózott eredményt ért el, míg egy évvel korábban 7,6 milliárd forintos bevétel mellett 91 milliós profitot szerzett.


    Liszácz Mihály a cég idei gazdasági kilátásaival kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy ugyan 2021. első felében a tavalyinál jobban teljesített a vállalat, ugyanakkor a globális járműipari alkatrész-ellátási problémák miatt jelentősen megnőtt az új járművek leszállításának ideje. Úgy vélte, emiatt a cég sok, már megrendelt gépjárművet csak jövőre tud átadni az ügyfeleknek, ezért a társaság idei teljesítménye várhatóan nem lehet sokkal jobb, mint a 2020-as.