Csúcsmodell csúcsformában – Az új Opel Insignia GSi a Brüsszeli Autószalonon ünnepli világpremierjét
- Sportos az Opel Insignia GSi új csúcsmotorja és Twinster összkerékhajtása
- Februártól megrendelhető az új Insignia Grand Sport és Sports Tourer
- A takarékos új motornemzedék akár 18 százalékkal kevesebbet fogyaszt
- Műszaki csemege a hengerlekapcsolás, a FlexRide-futómű és a lamellás hűtő
- Biztonság: új IntelliLux LED® Pixel világítással és kiváló asszisztensrendszerekkel
Az új Opel Insignia a Brüsszeli Autószalonon (január 9-19.) ünnepli világpremierjét, és várhatóan már februártól megrendelhető. Brüsszelben látható először a Grand Sport limuzin és a Sports Tourer kombi mellett a sportos GSi karakteres dizájnja, az összetéveszthetetlen függőleges, „kardfogú” frontnyílásokkal és a dinamikus köténnyel. A sportos sztár, az Opel Insignia GSi új, 169 kW/230 LE teljesítményű motorját új, kilencfokozatú automata váltó, elektrohidraulikus fékerő-rásegítő, mechatronikus FlexRide-futómű és Torque Vectoring nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtás egészíti ki. Az ötajtós NEDC1-fogyasztása városban 8,9 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, 161 g/km CO2 / WLTP2-fogyasztás kombináltan 8,5-8,3 l/100 km, 198-193 g/km CO2).
Akár 18 százalékkal csökkent az új Opel Insignia fogyasztása
A rüsselsheimi zászlóshajó GSi, a Grand Sport és a Sports Tourer is teljesen új fejlesztésű, extra hatékony benzin- és dízelmotorokkal jön ki. Ráadásul új, kis súrlódású váltómű csökkenti a fogyasztást, illetve emeli a menetkényelmet. A vevő tetszése szerint választhat hatfokozatú manuális sebességváltó, különösen takarékos fokozatmentes erőátvitel, valamint nyolc- és kilencfokozatú automata között. Kiegészítésképpen teljes felületű aktív hűtőlamellák – Aero-Shutter – teszik áramvonalasabbá az új Insignia frontját. Az elődmodellhez képest 18 százalékot elérő mértékben ment lejjebb a NEDC szerint mért fogyasztás, a kombinált CO2-emisszió pedig 100 gramm per kilométerrel (NEDC szerint). Ezáltal kategóriája leghatékonyabb és legtakarékosabb modelljei közé tartozik az új Insignia.
Finom változtatásokkal tökéletesítették az Opel dizájnerei az autó belsejét is. A példásan ergonomikus, AGR-tanúsítványú (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) aktív ülések és sok komfortfunkció mellett különféle szövetdekorációk és bőrhuzatok kaphatók. A mindenekelőtt a komfortot és a klasszikus megjelenést értékelőknek az Elegance és az Ultimate felszereltségi kivitel felel meg tökéletesen, a sportos beállítottságúak pedig az új Insignia GS Line és GSi volánjánál érezhetik magukat legjobban.
Mindehhez modern biztonsági- és asszisztensrendszerek járulnak, amelyek közül kimagaslik az új, adaptív IntelliLux LED® Pixel világítás, összesen 168, tehát oldalanként 84 LED-elemmel! Ezek az eddiginél is gyorsabban és precízebben reagálnak, mindig a lehető legjobb látást biztosítják, anélkül, hogy elvakítanának szembejövőket vagy előrébb haladókat.
„Büszkék vagyunk új zászlóshajónkra! Az Insignia fantasztikusan néz ki, a kategóriájában élenjáró műszaki megoldásokat kínál, amilyen az IntelliLux LED® Pixel világítás, a takarékos benzin- és dízelmotor-választék, az adaptív FlexRide-futómű és a kiváló wellness-ülőgarnitúra. Ismét a GSi a család csúcsmodellje, amely olyan precízen viselkedik az úton, mint egy vérbeli sportkocsi “, jelentette ki az Opel főnöke, Michael Lohscheller.
Maximális örömautózás bármilyen úton
Az új Opel Insignia GSi azok sportszere, akik az igazán különlegest becsülik. A gombnyomással aktiválható, sportos hangolású összkerékhajtás, Torque Vectoring megoldással, egyedülálló a szegmensben. A 4×4-es hajtás két tengelykapcsolóval helyettesíti a hátsó híd szokásos differenciálját, és bármilyen menethelyzetben tökéletesen viszi át az erőt az útra. Ezzel a technikával élénkebben fordul rá a kanyarokra az új Opel Insignia GSi, kiváló oldalvezetéssel nyújt maximális stabilitást és példás útfogást. A még aktívabb vezetési élmény érdekében a kormánykerék alatti billentyűkkel is működtethető az új kilencfokozatú automata. Aki pedig egyenletes vonalvezetésű úton, például autópályán extra hatékonyan utazna, egyszerűen kikapcsolhatja az összkerékhajtást, miáltal csak az első kerekek hajtanak, a lehető legtakarékosabban.
Az Opel Insignia GSi a legendás Nürburgring Nordschleifén kapta meg végső csiszolását. A különösen dinamikusra hangolt futóműnek extrém magas szintű az útfogása. Tovább tökéletesítették a négydugattyús, vörösre fényezett, harapósan fogó Brembo fékeket és a már eleve direkt kormányzást. Új, elektrohidraulikus fékerő-rásegítő fokozza a fékhatást és javítja a pedálérzést. Ráadásul csökkent a fékezés zajkeltése – ami főképp araszoló forgalomban emeli a komfort szintjét. Az Insignia GSi-ben széria a mechatronikus FlexRide-futómű, amely a pillanat töredéke alatt adaptálja a lengéscsillapítást és a kormányzást, ezenkívül megváltoztatja a gázpedál jelleggörbéjét, illetve a szériában beépített kilencfokozatú automata kapcsolási pontjait. A vezető választhat a Standard, Tour, Sport és – a GSi exkluzivitása – Competition (verseny) menetmód között. Vegytiszta menetdinamika és vezetési élmény!
Új motor- és váltómű-generáció, dinamika, kis fogyasztással
Az új Insigniával csökkentette a komplexitást az Opel, ugyanakkor bővítve a vevők választási lehetőségét. Míg az elődmodellben még három motorcsaládból alkalmaztak benzin- és dízelmotorokat, most valamennyi három- és négyhengeres egy teljesen új generáció tagja. Az alapmotorok az 1,4 literes benzines (107 kW/145 LE, a fogyasztási adatokat lásd a táblázatban) és az 1,5-ös dízel (90 kW/122 LE). E háromhengeresek akár 50 kilogrammal könnyebbek az előző nemzedék összehasonlítható motorjainál, és használatosak az új Astrában is. Fölöttük helyezkednek el az Insignia kétliteres négyhengeresei; a dízel (az év folyamán később lesz elérhető) és a benzines, amelynek teljesítménye 147 kW/200 LE, illetve a GSi-ben 169 kW/230 LE. PS. A kétféle kétliteres benzines ráadásul az Opel első hengerlekapcsolásos motorjai. Amikor kicsi a terhelés, a változó vezértengely-vezérlés kiiktat két hengert, jelentősen csökkentve a fogyasztást – dinamika, ésszerűen!
A motorház légáramlását a modern, teljes felületű aktív Aero-Shutter hűtőzsalu szabályozza, hozzájárulva a fogyasztás csökkentéséhez és a mindennapi használat hatékonyságához. Intelligens vezérlés kombinálja a termikus, elektromos és áramlási paramétereket, automatikusan nyitva és zárva a lamellákat. Vannak az Aero-Shutternek termikus előnyei is: leállítás után lassabban hűl ki a motor, hidegindítás után pedig gyorsabban melegszik be. Ez főképp télen hat előnyösen a fogyasztásra és a komfortra, mert nemcsak a motor melegszik fel hamarabb, hanem a váltómű és a fűtés is.