Csúcsmodell csúcsformában – Az új Opel Insignia GSi a Brüsszeli Autószalonon ünnepli világpremierjét

Új generációs benzines és dízel turbómotorok

Limuzin1.4T2.0TGSi 2.0T1.5D
Teljesítmény
(kW/LE, fordulatszám)
107/145
5000
147/200
4500
169/230
5000
90/122
3250
Max. nyomaték
(Nm, fordulatszám)
2361500-3500350
1500-4000
350
1500-4000
3001750-2500
Kipufogási normaEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
Erőátvitel6-fokozatú váltómű9-fokozatú
automata
9-fokozatú automata6-fokozatú váltómű
Ideiglenes fogyasztási adatok NEDC1 szerint (l/100 km)
   6,2-6,14,6-4,35,2-5,0120-1158,75,1-4,86,4-6,2149-1448,95,86,91614,8-4,63,5-3,34,0-3,8105-100
Ideiglenes kombinált fogyasztási adatok WLTP2 szerint
  6,2-5,8144-1357,6-7,3176-1718,5-8,3198-1934,9-4,6130-121
Sports Tourer1.4T2.0TGSi 2.0T1.5D
Teljesítmény
(kW/LE, fordulatszám)
107/145
5000
147/200
4500
169/230 
5000
90/122
3250
Max. nyomaték
(Nm, fordulatszám)
2361500-3500350
1500-4000
350
1500-4000
3001750-2500
Kipufogási normaEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
Erőátvitel6-fokozatú váltómű9-fokozatú automata9-fokozatú automata6-fokozatú váltómű
Ideiglenes fogyasztási adatok NEDC1 szerint (l/100 km)
   6,2-6,14,7-4,45,3-5,0122-1178,75,2-4,96,5-6,3151-1468,95,97,01634,9-4,83,7-3,54,2-4,0111-105
Ideiglenes kombinált fogyasztási adatok WLTP2 szerint
  7,7-7,4147-13811,4-11,3179-17512,2-12,0205-1996,2-6,0135-127

IntelliLux LED® Pixel világítás: precízió 168 LED-elemmel

A szó legjobb értelmében fénypont az új Opel Insignia ezentúl kizárólag LED-es világítása. A skála az Insigniához először kínált extra kis energiafogyasztású LED-fényszórótól az új, adaptív IntelliLux LED® Pixel világításig terjed. Az Insigniában eddig 32 LED-elem érdeme volt a lehető legjobb látás sötétben, de mostantól már 168 darab, tehát oldalanként 84 borítja fényárba az utat. A volumengyártóknál ez a szegmens csúcsa!

A távfény kévéje észrevétlenül igazodik ezredmásodpercek alatt. A folyamatosan reagáló LED-ek nagy számának köszönhetően folyamatos a fénysugár alkalmazkodása. Még pontosabban „világítja körül” a szembejövőket, és precízebb a fény szegélyvonala. Szélesebb lett a bevilágított terület, úgyhogy a „kivágott” részen kívül semmi sem marad sötétségben. Szóval az új fényszóró gyorsabban, precízebben és finomabban reagál a mindenkori közlekedési helyzetre.

További plusz az új IntelliLux LED®-generáció autópálya-világítása. Balkanyarban még jobban elfordul balra a fénykéve, így a vezető messzebbről látja meg például a jelzőtáblákat. Jobbkanyarban pedig erősebben fordul jobbra a fénysugár, nehogy vakítsa a szembejövőket. A további funkciók a kanyar- és rossz időjárási világítástól a városi és országúti fényen át a beparkolási világításig terjednek.

Előrelátó csatlakoztatás, asszisztensrendszerek teljes kínálata

Zászlóshajóhoz illően az új Opel Insignia felvonultatja az asszisztens- és infotainment-rendszerek teljes kínálatát. A hátrapillantást új, digitális tolatókamera javítja. A parkolóhelyről kiállást az ehhez kapható tolatóasszisztens segíti. Van még figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sáv- és nyomtartó asszisztens, holttér-figyelő, adaptív sebességszabályozó vészfékezéssel, jelzőtábla-felismerés, automatikus parkolóasszisztens és vetített kijelzés.

Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek portfóliójának tartalma a Multimedia Radio, a Multimedia Navi és a Multimedia Navi Pro, különféle csatlakoztatott navigációs szolgáltatásokkal. Kompatibilis okostelefonokat menet közben, drót nélkül tölti fel a Wireless Charging. Az opcionális E-Call funkcióval vészhelyzetben pillantok alatt érhető el egyetlen gombnyomással a segítség, sőt a légzsákok vagy övfeszítők működésekor automatikusan megy ki a hívás.


[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatok ideiglenesek, azokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg (EU-szabályozás 2017/948), és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel (VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1151 és VO (EU) Nr. 2017/1153).

[2] Az itt közölt fogyasztási- és CO2-emissziós adatokat a 2018. szeptember 1.-től előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – világszerte egységes könnyűjármű tesztelési eljárás) mérési módszerrel, a VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151 szerint állapítottuk meg. Az adatok kiegészítésképp következnek az NEDC szerinti fogyasztási- és CO2-emissziós adatok után, és azokkal nem összetévesztendők. A reálisabb mérési feltételek következtében a WLTP szerint mért fogyasztási- és CO2-emissziós adatok sok esetben nagyobbak az NEFZ szerint mérteknél.