Csúcsmodell csúcsformában – Az új Opel Insignia GSi a Brüsszeli Autószalonon ünnepli világpremierjét
Új generációs benzines és dízel turbómotorok
Limuzin | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Teljesítmény (kW/LE, fordulatszám) | 107/145 5000 | 147/200 4500 | 169/230 5000 | 90/122 3250 |
Max. nyomaték (Nm, fordulatszám) | 2361500-3500 | 350 1500-4000 | 350 1500-4000 | 3001750-2500 |
Kipufogási norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Erőátvitel | 6-fokozatú váltómű | 9-fokozatú automata | 9-fokozatú automata | 6-fokozatú váltómű |
Ideiglenes fogyasztási adatok NEDC1 szerint (l/100 km) | ||||
6,2-6,14,6-4,35,2-5,0120-115 | 8,75,1-4,86,4-6,2149-144 | 8,95,86,9161 | 4,8-4,63,5-3,34,0-3,8105-100 | |
Ideiglenes kombinált fogyasztási adatok WLTP2 szerint | ||||
6,2-5,8144-135 | 7,6-7,3176-171 | 8,5-8,3198-193 | 4,9-4,6130-121 |
Sports Tourer | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Teljesítmény (kW/LE, fordulatszám) | 107/145 5000 | 147/200 4500 | 169/230 5000 | 90/122 3250 |
Max. nyomaték (Nm, fordulatszám) | 2361500-3500 | 350 1500-4000 | 350 1500-4000 | 3001750-2500 |
Kipufogási norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Erőátvitel | 6-fokozatú váltómű | 9-fokozatú automata | 9-fokozatú automata | 6-fokozatú váltómű |
Ideiglenes fogyasztási adatok NEDC1 szerint (l/100 km) | ||||
6,2-6,14,7-4,45,3-5,0122-117 | 8,75,2-4,96,5-6,3151-146 | 8,95,97,0163 | 4,9-4,83,7-3,54,2-4,0111-105 | |
Ideiglenes kombinált fogyasztási adatok WLTP2 szerint | ||||
7,7-7,4147-138 | 11,4-11,3179-175 | 12,2-12,0205-199 | 6,2-6,0135-127 |
IntelliLux LED® Pixel világítás: precízió 168 LED-elemmel
A szó legjobb értelmében fénypont az új Opel Insignia ezentúl kizárólag LED-es világítása. A skála az Insigniához először kínált extra kis energiafogyasztású LED-fényszórótól az új, adaptív IntelliLux LED® Pixel világításig terjed. Az Insigniában eddig 32 LED-elem érdeme volt a lehető legjobb látás sötétben, de mostantól már 168 darab, tehát oldalanként 84 borítja fényárba az utat. A volumengyártóknál ez a szegmens csúcsa!
A távfény kévéje észrevétlenül igazodik ezredmásodpercek alatt. A folyamatosan reagáló LED-ek nagy számának köszönhetően folyamatos a fénysugár alkalmazkodása. Még pontosabban „világítja körül” a szembejövőket, és precízebb a fény szegélyvonala. Szélesebb lett a bevilágított terület, úgyhogy a „kivágott” részen kívül semmi sem marad sötétségben. Szóval az új fényszóró gyorsabban, precízebben és finomabban reagál a mindenkori közlekedési helyzetre.
További plusz az új IntelliLux LED®-generáció autópálya-világítása. Balkanyarban még jobban elfordul balra a fénykéve, így a vezető messzebbről látja meg például a jelzőtáblákat. Jobbkanyarban pedig erősebben fordul jobbra a fénysugár, nehogy vakítsa a szembejövőket. A további funkciók a kanyar- és rossz időjárási világítástól a városi és országúti fényen át a beparkolási világításig terjednek.
Előrelátó csatlakoztatás, asszisztensrendszerek teljes kínálata
Zászlóshajóhoz illően az új Opel Insignia felvonultatja az asszisztens- és infotainment-rendszerek teljes kínálatát. A hátrapillantást új, digitális tolatókamera javítja. A parkolóhelyről kiállást az ehhez kapható tolatóasszisztens segíti. Van még figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sáv- és nyomtartó asszisztens, holttér-figyelő, adaptív sebességszabályozó vészfékezéssel, jelzőtábla-felismerés, automatikus parkolóasszisztens és vetített kijelzés.
Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek portfóliójának tartalma a Multimedia Radio, a Multimedia Navi és a Multimedia Navi Pro, különféle csatlakoztatott navigációs szolgáltatásokkal. Kompatibilis okostelefonokat menet közben, drót nélkül tölti fel a Wireless Charging. Az opcionális E-Call funkcióval vészhelyzetben pillantok alatt érhető el egyetlen gombnyomással a segítség, sőt a légzsákok vagy övfeszítők működésekor automatikusan megy ki a hívás.
[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatok ideiglenesek, azokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg (EU-szabályozás 2017/948), és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel (VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1151 és VO (EU) Nr. 2017/1153).
[2] Az itt közölt fogyasztási- és CO2-emissziós adatokat a 2018. szeptember 1.-től előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – világszerte egységes könnyűjármű tesztelési eljárás) mérési módszerrel, a VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151 szerint állapítottuk meg. Az adatok kiegészítésképp következnek az NEDC szerinti fogyasztási- és CO2-emissziós adatok után, és azokkal nem összetévesztendők. A reálisabb mérési feltételek következtében a WLTP szerint mért fogyasztási- és CO2-emissziós adatok sok esetben nagyobbak az NEFZ szerint mérteknél.