Digitális tükrök és új belső opciók premierje


• A Scania bemutatja az opcionálisan választható Scania Visszapillantó Kamera rendszert, ami digitális visszapillantó tükröket jelent, a jobb kilátás és a holtterek csökkentése érdekében
• A kamerákat és a kijelzőket különlegesen, az ergonómiai igényeknek, és az ember-jármű kapcsolatának megfelelően, helyeztük el.
• Csökkenti a fülke teljes szélességét; az új funkcióknak köszönhetően könnyebb vezetni, leparkolni és manőverezni, ami összességében biztonságosabb üzemelést eredményez

Számos új jellemzőt és opciót is bemutat a prémiumkategóriás teherautóihoz a Scania az új hajtáslánccal és szolgáltatásokkal együtt.


Ezek közül a leginkább szembetűnő változás az új Scania Visszapillantó Kamera (Scania Mirror View Camera, SMVC), amelynek egyedi megoldásai a digitális tükrök ember-gép interfészét egészen új szintre emelik. A belső kárpitozások és színösszeállítások frissített kínálata és négy új ágy is szerepel az újdonságok között, mindezek fokozott járművezetői komfortot és prémiumérzetet kínálnak.


„Egyértelmű ambíciókkal fejlesztettük a Scania Visszapillantó Kamera rendszert, valami újjal szerettük volna bővíteni az ajánlatunkat” – mondja Peter Hellberg, a Scania Tartozékok termékmenedzsere. „A kamerát az ajtóra, az oldalablak vonala alá helyezve természetesebb a kapcsolat aközött, amit a kamera lát és amit a vezető a képernyőn tapasztal. Ez ösztönösebb felhasználói élményt eredményez annál, mintha a kamerát a fülkén máshová pozicionáltuk volna.”


Egy SVMC-rendszerrel felszerelt teherautó sokkal jobb kilátást kínál az A oszlop környékén, ez egyértelmű előny szűk kereszteződésekben manőverezve és sűrű forgalmú városi környezetben. A 12,3 hüvelyk képátlójú, nagy felbontású képernyők jól láthatók, hiszen az A oszlopra kerültek, így minimális szemmozgással is teljes képet kaphat a vezető.

„Kamerarendszerünk egyedi kialakításának köszönhetően a vezető mindig látja a jármű végét a képernyőn” – magyarázza Hellberg. „A rendszer könnyedén és természetes módon a különböző járműkonfigurációkhoz szabható. A hagyományos tükrök elhagyásával az A oszlopok melletti látómező egyértelműen megnő.”


A Scania Visszapillantó Kamera jobb kilátást biztosít és csökkenti az A oszlopok környékén a holttereket. A hagyományos tükrök már meglévő rögzítési pontjait használták az ajtókon, ezzel a képernyőkön látható kép természetesebbnek hat a vezető számára, mintha a kamerákat a fülke más pontján helyezték volna el.


Szürkületben és éjszakai körülmények között a digitális tükrök javítják a látótávolságot hátrafelé, anélkül, hogy rontanák a vezető éjjellátását. Sőt, a rendszer képes tompítani a hátulról érkező forgalom közvetlen fénye okozta vakítást, ezzel csökkenthető a nem kívánt fények megjelenése a képernyőn.


A kamerák házának (amelyek a teherautó színére fényezhetők) formatervét alaposan tesztelték aerodinamikai szempontból, hogy a lehető legkisebb légellenállást nyújtsák. A házak behajthatók, hatékonyan megelőzik, hogy az eső elhomályosítsa a vezető számára nyújtott nézetet. A lencsék fűthetők, így győzik le az olyan elemeket mint a köd, a hó és a jég.


„Mivel valójában a hagyományos tükrök alsó rögzítési pontjait használjuk, így az SVMC a legtöbb új generációs teherautónkra utólag is felszerelhető” – fejti ki Hellberg. „Összességében ez a megoldás többletértéket, fokozott biztonságot és prémiumérzetet kínál az ügyfeleink számára, függetlenül attól, hogy egy új teherautóhoz rendelik majd vagy utólag felszerelik egy már meglévőre.”


Új belső opciók
Az összes többi új jellemzővel együtt a Scania – öt évvel az NTG (új tehergépkocsi-generáció) sikeres debütálása után – most különböző fejlesztéseket és átdolgozott megoldásokat mutat be a fülke belsőteréhez is.

Új stílusokat, kárpitokat és színösszeállításokat adnak a kínálathoz vagy cserélnek le azokkal korábbiakat.


A „Black” (fekete) az egyik új stílusos belső opció a Scania prémiumfülkéihez.
A Scania új textileket is bevezet az ágyai kínálatához. A prémiummatracokat teljesen fekete szövet felső rész jellemzi majd, míg a többi ágyhoz tónusos mintájú ágytakarók járnak majd. Átdolgozták az utasoldali kihajtható asztalt is, így az elegánsabb, modernebb megjelenésű.


„Továbbra is nem kevesebb mint négy különböző Scania matracot kínálunk: bonell rugós, habtöltésű, zsákrugós és kiszélesíthető” – magyarázza Louise Törnsten, a Scania Trucks termékelemzője. „Mindegyikük közös jellemzője, hogy a választás szabadságát kínálják, és az az ügyfelek különböző elvárásaihoz kiváló alvási komfortot nyújtanak a tapasztalataink alapján.”