Donkervoort F22 – Egy 492 lóerőss szuperautó, amely 750 kg-ot nyom

A holland Donkervoort autógyár levette az F22-t, amely több mint egy évtizede az első teljesen új termék, amely hatékonyan váltja fel a D8 GTO-t. A szuperautó tiszta lapos dizájnnal rendelkezik, új alvázzal, nyitott kerekekkel, Auditól származó, 492 LE-s motorral, és mindössze 750 kg-os (1653 font).

Az F22-est Denis Donkervoort ügyvezető igazgató (Filippa) év elején született lányáról nevezték el. Annak ellenére, hogy új dizájnról van szó, azonnal felismerhető Donkervoort termékként a szabadon látható kerekeknek, a hosszú motorháztetőnek, az oldalra szerelt kipufogócsöveknek és az agresszív stílusjegyeknek köszönhetően. A szélesebb sárvédőknek köszönhetően a hátsó kerekek jobban integrálódnak a karosszériába, javítva a kiállást és az aerodinamikát. A 4039 mm (159 hüvelyk) hosszú sportautó pillangós ajtókkal, teljes LED-es világítással és kivehető Twin Targa szénszálas tetővel rendelkezik, amely roadsterré alakítja.

A holland autógyártó azt sugallja, hogy az F22 „praktikusságban, kényelemben és könnyű kezelhetőségben” javított elődjéhez képest, bár nem veszít a szuperautós fókuszból. A nagyobb alapterületnek köszönhetően a kétüléses utastér tágasabb, mint korábban, egyedi Recar ülésekkel és opcionális hatpontos hevederekkel, amelyeket versenyzésre és közúti használatra jóváhagytak. A műszerfal meglehetősen minimális, digitális műszercsoporttal, opcionális iPad mini-vel, amely infotainment érintőképernyőként szolgál, opcionálisan választható légkondicionáló rendszerrel és a legtöbb kormánykerékbe integrált kezelőszervvel. A csomagtartó űrtartalma 298 l (10,5 köbláb).

Több teljesítmény és egy új hibrid alváz

A Donkervoort folytatja a hagyományt az Audi által gyártott turbófeltöltős, 2,5 literes öthengeres motorral, amely 492 LE (367 kW / 500 LE) és 640 Nm (472 lb-ft) nyomatékot ad le. Ez 57 LE-s (42 kW / 58 LE) és 70 Nm-es (52 lb-ft) növekedést jelent a Donkervoort D8 GTO Individual sorozathoz képest.

Az erőt a Bosch fordulatszám-kiegyenlítési technológiát alkalmazó, könnyű, rövid forgatóképességű ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül, a Torsen korlátozott csúszású differenciálmű segítségével továbbítják a hátsó tengelyre. Az elektronika a többlépcsős kipörgésgátló rendszerre és az opcionális versenykategóriás Bosch ABS-re korlátozódik.

A gyártó szerint 0-100 km/h-ra (0-62 mph) 2,5 másodperc alatt, 0-200 km/h-ra (0-124 mph) pedig 7,5 másodperc alatt tud felgyorsulni, mielőtt eléri a 290 km-es végsebességet. /h (180 mph). Ennél is fontosabb azonban, hogy Donkervoort azt állítja, hogy az F22 akár 2,15 g oldalgyorsulást is biztosít, ami jól mutatja a kezelhetőségre összpontosító jellegét.

A vadonatúj hibrid alváz csőacélból és ex-core szénszálból (karbon szendvics rendszer) készült, ami elődjéhez képest megkétszerezi a torziós és hajlítási merevséget, miközben javítja a biztonságot. Az F22 750 kg-ra billenti a mérleget, ami 70 kg-mal (153 font) nehezebbé teszi, mint a helyettesített modell. A megnövekedett teljesítmény mégis lenyűgöző teljesítmény/tömeg arányt biztosít, 666 LE/tonna.

A felfüggesztés – elöl és hátul kettős keresztlengőkaros – TracTive adaptív lengéscsillapítókat és egy állítható hidraulikus rendszert tartalmaz, amely akár 35 mm-rel (1,4 hüvelykkel) emeli vagy süllyeszti az autót. A fékezésről elöl 330 mm-es (13 hüvelyk), hátul 279 mm-es (11 hüvelykes) acéltárcsák gondoskodnak, az AP Racing négydugattyús féknyeregével. A kormányzás a tulajdonos preferenciái szerint szervorásegítéssel vagy teljesítményrásegítéssel rendelkezhet.

Csak 75 készül, 50-ről már beszélnek

A Donkervoort F22 gyártása 75 darabra korlátozódik, ebből 50 már elkelt. A cég a fennmaradó egységekre és a következő szuperautóra is fogad rendelést, amely feltehetően az F22-re épül majd. Az ára 245 000 eurótól (258 266 USD) kezdődik, adó nélkül az európai piacokon, de elérhető lesz Észak-Amerikában és a Közel-Keleten is. A riválisok közé tartozik a KTM X-Bow GT-XR és a BAC Mono, valamint a Caterham és a Radical hasonló ajánlatai.

CarsCoops