E-Transitból faragott lakóautót a Winnebago

  • Winnebago egy teljesen elektromos lakóautó-koncepciót mutatott be, amely szerint a lakóautók jövője.
  • Az eRV2 az elektromos Ford E-Transit tetőtéri teherkocsion alapul.
  • A Ford verzió távolsága 108 mérföld, de tovább dolgoznak.

Winnebago, a világ egyik legnagyobb lakóautója, elektromos áramú. A floridai RV SuperShow-ban, Tampában, január 18-án, Winnebago bemutatta az elektromos eRV2 prototípust, a Ford E-Transit-alapú lakókocsi, amely kizárólag villamos energiával működik, mind a hajtásláncban, mind azokban a rendszerekben, amelyek a készüléket táplálják, amikor parkolnak.

A világ megy elektromos és kibocsátásmentes lakókocsiban jut el oda.

“ Ez az első alkalom, amikor az alapoktól kezdve valóban az elektromos járművek kereskedelmi gyártására nézünk, mondta Russ Garfin, termékmenedzser a Winnebago-ban átalakító kisteherautók és C osztályú lakóautók számára. “ Ez az első elektromos jármű, amely biztosan elérhető lesz az észak-amerikai kereskedelmi piacon. ”

Míg a Tampában bemutatott prototípus a Ford E-Transit-en lovagolt, a gyártási változat a Stellantis vagy a Mercedes, Garfin hozzátette. A kérdés a tartomány.

A Ford E-Transit van, hogy Winnebago az eRV2 prototípusának alapjául az E-Transit “ teherkocsi magas tetővel ” verzióján haladt, amely a Ford által kínált három E-Transit kisteherautó közül a legnagyobb. Ennek a kisteherautónak a távolsága 108 mérföld a 67 kWh-os akkumulátortól, amely a három E-tranzit legrövidebb távolsága, de ezt egy 900 wattos tetőtéri napelemes tömb egészíti ki a Winnebago eRV2-en. Ráadásul a magas tetővel rendelkező modell a legtöbb helyet foglalja el a Fords belsejében, 6 láb-9 hüvelyk álló helyiséggel. Az E-Transit villanymotorja 266 lóerőt és 317 lb-ft nyomatékot tesz alig nulla fordulat / perc sebességgel. Ha a tiédnek valaha is szüksége van szolgáltatásra, a Ford szerint több mint 650 haszongépjármű-központ hálózata van az Egyesült Államokban, plusz több mint 2300 elektromos járművel tanúsított kereskedő. ”

Winnebago egy kiadásában kijelentette, hogy a tartomány-kiterjesztési lehetőségeket vizsgálja, de tisztázta, hogy az eRV2 gyártási változata teljesen elektromos, nem pedig gáz- vagy dízel hibrid.

“ Nem vagyunk hajlandóak megosztani az alváz végleges konfigurációját, de várhatóan bejelentjük, hogy ez év későbbi szakaszában a ” szóvivője mondta. “ Az elektromos járművek piaca gyorsan fejlődik, és jó lehetőségek rejlenek számunkra az eRV2 termékcsalád fejlesztésében a kereskedőkkel történő bevezetésünk során. ”

Ugyan a Ford úgy tűnik, hogy a Winnebago üzletág élenjárója, még nem írták alá, nem zárták le és nem csatlakoztatták be.

“ Minden alvázgyártó, amelyet jelenleg használunk, függetlenül attól, hogy van-e StellantisMercedes, vagy Ford, folyamatosan reklámozzák figyelmüket a kínálat növelésére, és a jövőben új termékeket indítanak nagyobb választékkal – mondta Garfin. “ Tehát a megfelelő partnert keressük. Remélhetőleg Ford lesz, de lehet a Mercedes. Végül nyilvánvalóan mindezen termékekre építünk. ”

Tehát kaphat Fordot, Mercedes-t és Stellantis Winnebago-t. Vagy végül mindegyikből egyet.

A Winnebago saját fedélzeti akkumulátort készített a belső lámpák, ventilátorok és bármilyen más készülék táplálására az eRV2-ben. Ez a Lithionics Battery-vel való partnerség eredménye, és IonBlade-nek hívják, “ a mai napon elérhető legerősebb, kompakt és biztonságos lítium akkumulátor rendszer, ” Winnebago szerint. 48 voltos rendszerrel rendelkezik, amelyben Winnebago szerint “ több mint 15 000 használható wattóra, ” vagy 15 kWh ( egy félénk a teljes akkumulátorról, amely a Mitsubishi iMiEV elektromos autó ). A ház akkumulátora egyedülálló, vékony, lapos kialakítású, a padló alatt tárolt, a belső tér maximalizálása érdekében, és megfelel a legmagasabb biztonsági előírásoknak UL biztonsági tanúsítás, 1973, mondja Winnebago.

Az újrahasznosított anyagok teljes felhasználása mellett az eRV2 ’ belső tere “ a modern Japandi alapelvekkel ihlette, a japán és a skandináv formatervezés ötvözete, amely tiszta, nyugodt, és multifunkcionális környezet. Ez magában foglalja az öt az egyben alvást / társalgót és két adaptálható munkaterületet beépített töltési pontokkal és egy nagysebességű Wi-Fi útválasztót az optimális adatfolyam érdekében. ”

Még nincs szó az eladási dátumról vagy az árról.

Az új eRV2 azonban csatlakozik egy olyan piachoz, amely bővül, mióta az RV Industry Association 1980-ban kezdte meg a nyilvántartást. A gyártók által szállított lakókocsi-szállítások 1980-ban évente 100 000 volt, és 2022-ben évente 600 000-et értek el. Csak néhány merülés a recesszióhoz, és a COVID lelassította ezt az emelkedést.

A vásárlók egyre fiatalabbak is. Az RVIA szerint az új vásárlók átlagosan 33 évesek voltak, és olyan emberek beáramlása ösztönözte őket, akik hirtelen rájöttek, hogy bárhonnan dolgozhatnak. A fiatalabb vásárlók inkább a nulla kibocsátás és az EV-k iránt érdeklődnek. Ezért az eRV2. Csak több tartományra van szüksége. És ezen dolgoznak.

autoweek