Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

ED2 – az új kor dizájnerei az Azúr-partról

Posted on 2017.07.22. By AztaCARom

A domb lejtőjén, a pálmák között egy kétemeletes épület rejtőzik. Teraszáról lélegzetelállító kilátás nyílik – a lejtő felett a Földközi-tenger azúrkék vize csillog, a másik oldalon a horizontot az Alpok hófödte csúcsai zárják le. Kicsit közelebb festőien szétszórt falusi házak látszanak. Egy ilyen munkakörnyezet mindennél jobban inspirálja a Lexus európai tervezőit, mi pedig megnéztük, mit csinálnak napközben.
A Lexus európai tervezőközpontja, az ED2 (European Design Development) Sophia Antipolisban helyezkedik el – a francia Riviérán található ipari parkban, Nizza és Cannes között. A kifejezetten az ED2 számára épült 6000 négyzetméter alapterületű épületben egy 40 fős csapat dolgozik, melybe 22 dizájner és tíz modellező tartozik. Feladatuk karosszéria és utastértervek készítése a Lexus Japánban található tervezőközpontja számára. Az itt dolgozó dizájnerek a Lexus más tervezőstúdióival is versenyeznek, koncepcióautókat és új modelleket dolgoznak ki, amelyek később akár sorozatgyártásba is kerülhetnek.

Tervek

A közelmúltban az ED2 csapata tervezte meg a Lexus LF-SA koncepciómodellt – azt a városi autót, amelyet a 2015-ös genfi autószalonon lepleztek le. Az LF-SA nem a sorozatgyártás lehetőségére gondolva készült; a projekt célja kizárólag annak bemutatása volt, hogyan nézhet ki a luxus egy kisméretű autóban, valamint egy kiindulási pontot akartak létrehozni a városi négykerekűek jövőbeli terveivel kapcsolatos szakmai egyeztetéshez.
A Lance Scott által vezetett nemzetközi csapat a Lexus számos modelljén dolgozott már, az SC kupétól az IS és GS szedánokon át a CT200-ig, valamint a kontinens szerte bestseller NX crossoverig. Az ED2 nem minden javaslata tükröződött a végső változatokban, de egyes projektjeik – mint az SC és a GS karosszériájának formája – elértek a sorozatgyártás fázisába.

A csapat

A csapatban karosszéria-, belső tér-, szín- és felülettervezők dolgoznak. Fő munkahelyük az első emeleti nagyterem. A kreatív munka légkörét kiemeli a művészi rendetlenség – a terem minden része tele van ihletet adó tárgyakkal, műanyag dekorációktól kezdve a lila szövettel borított autóülésig. A másik oldalon az anyagmintákkal megrakott üvegasztal fölött szín- és felülettervezők dolgoznak.
Az ED2 csapata évente körülbelül hét feladatot kap. Valamennyi ugyanazon tervezési folyamaton megy keresztül, amely az emeleti stúdióban indul, és a földszinten ér véget. Itt található az asztalos-, hegesztő- és fényezőműhely, és mindenekelőtt a modellező helyiség, ahol megszületnek a karosszériatervek agyagból készült végső modelljei.

Karosszériaszobrászat

Az agyagmodellt előzetesen egy speciális robot formálja meg, amelyet egy nagyteljesítményű számítógép vezérel, a forma egy háromdimenziós digitális terv alapján születik meg. Ezután lát munkához a modellező mesterek tízfős csapata, akik hetekig szó szerint reszelgetik és finomítják a modellt, amíg az fel nem veszi a tervező víziójának megfelelő arányokat és formai megoldásokat.
Az ED2 legújabb sikerdarabja a Lexus UX városi crossover-tanulmány, melyet a tavalyi párizsi autószalonon mutattak be. A futurisztikus formájú autót számos innovatív megoldással látták el, többek között szintetikus pókfonalból készült ergonomikus Lexus Kinetic Seat ülésekkel. A modell pozitív fogadtatása után a Lexus megerősítette, hogy az UX modell sorozatgyártásba kerül, és iparági pletykák szerint jövő év végén már megvásárolható lesz.
Az ED2 csapata tele van a gyönyörű formák alkotásából fakadó lelkesedéssel, mely formák vagy egyes részleteik idővel a Lexus új generációs modelljein is megjelennek. Ez ugyanakkor egyfajta hatás-visszahatást generál, hiszen a gyártásba került formák által keltett lelkesedés a kreativitás katalizátora, melyeknek köszönhetően e formák létrejönnek.

Fotók: Lexus

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:design, designer, divat, dizájn, dizájner, formaterv, Lexus, módi, stílus, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Baleset miatt teljes útzár az M7-esen Polgárdinál (Frissítve)
Next Post: Utazzon hajóval a vizes vb helyszínére

Kapcsolódó cikkek

  • Két áprilisi hétvégén pótlóbusz jár az 1-es metró helyett a Mexikói út és az Oktogon között Hírek
  • Tragikus baleset Nagykőrösön Ctrl+C - Ctrl+V
  • Itt a Nissan Juke karácsonyi zene válogatás Ctrl+C - Ctrl+V
  • Így szól a Skoda Favorit 136 L Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az Audi Hungaria Magyarország legvonzóbb munkahelye Ctrl+C - Ctrl+V
  • Még néhány Abarth 500e fotó Bemutató

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Több tucat előadással várja az érdeklődőket a Nyíregyházi Egyetem
  • Számviteli szabadulószoba és jövőkutatás is lesz a Corvinuson a Kutatók éjszakáján
  • Már 10 mozifilmre költöttek 1 milliárdnál többet a magyar nézők
  • Ismét kereskedelmi nívódíjat nyert a PENNY!
  • Mi a csoda? Egész napos élménykavalkáddal vár a Múzeumkertben az ingyenes PONT Fesztivál
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT