Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

ED2 – az új kor dizájnerei az Azúr-partról

Posted on 2017.07.22. By AztaCARom

A domb lejtőjén, a pálmák között egy kétemeletes épület rejtőzik. Teraszáról lélegzetelállító kilátás nyílik – a lejtő felett a Földközi-tenger azúrkék vize csillog, a másik oldalon a horizontot az Alpok hófödte csúcsai zárják le. Kicsit közelebb festőien szétszórt falusi házak látszanak. Egy ilyen munkakörnyezet mindennél jobban inspirálja a Lexus európai tervezőit, mi pedig megnéztük, mit csinálnak napközben.
A Lexus európai tervezőközpontja, az ED2 (European Design Development) Sophia Antipolisban helyezkedik el – a francia Riviérán található ipari parkban, Nizza és Cannes között. A kifejezetten az ED2 számára épült 6000 négyzetméter alapterületű épületben egy 40 fős csapat dolgozik, melybe 22 dizájner és tíz modellező tartozik. Feladatuk karosszéria és utastértervek készítése a Lexus Japánban található tervezőközpontja számára. Az itt dolgozó dizájnerek a Lexus más tervezőstúdióival is versenyeznek, koncepcióautókat és új modelleket dolgoznak ki, amelyek később akár sorozatgyártásba is kerülhetnek.

Tervek

A közelmúltban az ED2 csapata tervezte meg a Lexus LF-SA koncepciómodellt – azt a városi autót, amelyet a 2015-ös genfi autószalonon lepleztek le. Az LF-SA nem a sorozatgyártás lehetőségére gondolva készült; a projekt célja kizárólag annak bemutatása volt, hogyan nézhet ki a luxus egy kisméretű autóban, valamint egy kiindulási pontot akartak létrehozni a városi négykerekűek jövőbeli terveivel kapcsolatos szakmai egyeztetéshez.
A Lance Scott által vezetett nemzetközi csapat a Lexus számos modelljén dolgozott már, az SC kupétól az IS és GS szedánokon át a CT200-ig, valamint a kontinens szerte bestseller NX crossoverig. Az ED2 nem minden javaslata tükröződött a végső változatokban, de egyes projektjeik – mint az SC és a GS karosszériájának formája – elértek a sorozatgyártás fázisába.

A csapat

A csapatban karosszéria-, belső tér-, szín- és felülettervezők dolgoznak. Fő munkahelyük az első emeleti nagyterem. A kreatív munka légkörét kiemeli a művészi rendetlenség – a terem minden része tele van ihletet adó tárgyakkal, műanyag dekorációktól kezdve a lila szövettel borított autóülésig. A másik oldalon az anyagmintákkal megrakott üvegasztal fölött szín- és felülettervezők dolgoznak.
Az ED2 csapata évente körülbelül hét feladatot kap. Valamennyi ugyanazon tervezési folyamaton megy keresztül, amely az emeleti stúdióban indul, és a földszinten ér véget. Itt található az asztalos-, hegesztő- és fényezőműhely, és mindenekelőtt a modellező helyiség, ahol megszületnek a karosszériatervek agyagból készült végső modelljei.

Karosszériaszobrászat

Az agyagmodellt előzetesen egy speciális robot formálja meg, amelyet egy nagyteljesítményű számítógép vezérel, a forma egy háromdimenziós digitális terv alapján születik meg. Ezután lát munkához a modellező mesterek tízfős csapata, akik hetekig szó szerint reszelgetik és finomítják a modellt, amíg az fel nem veszi a tervező víziójának megfelelő arányokat és formai megoldásokat.
Az ED2 legújabb sikerdarabja a Lexus UX városi crossover-tanulmány, melyet a tavalyi párizsi autószalonon mutattak be. A futurisztikus formájú autót számos innovatív megoldással látták el, többek között szintetikus pókfonalból készült ergonomikus Lexus Kinetic Seat ülésekkel. A modell pozitív fogadtatása után a Lexus megerősítette, hogy az UX modell sorozatgyártásba kerül, és iparági pletykák szerint jövő év végén már megvásárolható lesz.
Az ED2 csapata tele van a gyönyörű formák alkotásából fakadó lelkesedéssel, mely formák vagy egyes részleteik idővel a Lexus új generációs modelljein is megjelennek. Ez ugyanakkor egyfajta hatás-visszahatást generál, hiszen a gyártásba került formák által keltett lelkesedés a kreativitás katalizátora, melyeknek köszönhetően e formák létrejönnek.

Fotók: Lexus

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:design, designer, divat, dizájn, dizájner, formaterv, Lexus, módi, stílus, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Baleset miatt teljes útzár az M7-esen Polgárdinál (Frissítve)
Next Post: Utazzon hajóval a vizes vb helyszínére

Kapcsolódó cikkek

  • A BMW Z4 M40i lett a Magyar Év Autója díj sportautó kategóriájának győztese Ctrl+C - Ctrl+V
  • Egy lépéssel a világ előtt – Megérkezett az önvezető Audi A8 Bemutató
  • Több kilométeres torlódás az M3-ason a főváros felé Ctrl+C - Ctrl+V
  • Még öregebb autókat importáltunk az első negyedévben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kiélezett éjszakai versenyek Daytonában Hírek
  • Előre szólunk, a délután se’ lesz jobb! (fotók+videó) Hírek

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT