Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Egy defekt döntötte el a gigászok csatáját Monte Carloban

Posted on 2022.01.25.2022.01.25. By AztaCARom

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team erősen kezdett az idei bajnokság első fordulójában. Az új GR YARIS Rally1 versenyautót vezető Sébastien Ogier összetettben a második helyen futott be, Kalle Rovanperä pedig negyedik lett Monte Carlóban. A versenyen szinte végig az élen álló Ogier-t egy defekt fosztotta meg az újabb Monte Carlo-i bajnoki címtől, a Toyota azonban így is szép eredményt ért el és értékes tapasztalatokat gyűjtött az új 520 lóerős hibrid elektromos versenygéppel a Rally Világbajnokság évadnyitó futamán.

[envira-gallery id=’210880′]

Egészen az utolsó pillanatokig úgy tűnt, hogy Ogier tovább bővíti a rekordját, és immár a kilencedik alkalommal arat győzelmet a Monte Carlo Rallyn, ám az utolsó előtti szakaszon váratlan csavar nehezítette meg az izgalmakkal teli hétvégi küzdelmet. A bal első abroncs defektje miatt a 24,6 másodperces előny 9,5 másodperces hátránnyá változott. Az új navigátorral, Benjamin Veillas-szal közösen Ogier mindent beleadott az utolsó szakaszon, hogy behozza ezt a különbséget, de a 10 másodperces büntetéssel együtt, amit kiugrásért kapott, végül 10,5 másodperces hátránnyal a második helyen végzett.

Rovanperä és navigátora, Jonne Halttunen a negyedik helyen végeztek, ami szintén komoly előrelépés – a hétvége során folyamatosan sikerült növelniük a tempót. Végül három szakaszgyőzelemmel zárták a hétvégét – köztük a rallyt záró Power Stage megnyerésével. Ennek köszönhetően öt bónuszpontot kaptak Rovanperäék, amivel jelenleg a harmadik helyen állnak a bajnokságban – a legelőkelőbb pozícióban a teljes szezonban küzdő pilóták közül, mivel többek között Ogier is csak néhány jeles eseményen vesz részt az idén.

Elfyn Evans szintén harcban volt az első helyért, de szombaton kicsúszott, amivel 20 percet veszített. Az utolsó napon a Power Stage bónuszpontjaira koncentrált és második helyen futott be a GR YARIS Rally1 versenyautó kettős győzelmét eredményezve.

A csapat mindhárom különítménye szakaszgyőzelmekkel bizonyította képességeit a hétvégén – az új versenyautó a 17-ből kilencen volt a leggyorsabb. Mindez azt bizonyítja, hogy az új Rally1 szabályozás szerint is gyors és megbízható autót sikerült alkotni – a rally csúcskategóriájának történelmében elsőként hibrid hajtással. Monacóban Kazuki Nakajima is jelen volt, akik a TOYOTA GAZOO Racing Europe frissen kinevezett alelnökeként lehetett szemtanúja a GR YARIS Rally1 sikeres debütálásának.

A TGR WRC Challenge Programban vezető Takamoto Katsuta már a harmadik egymást követő alkalommal ért célba a Monte Carlo Rally sikeres teljesítésével, és egyben a nyolcadik helyet hódította el. Az utolsó napon néhány szakaszon már a legjobb háromba is bekerült, elhódítva néhány pontot az újonnan létrehozott TGR WRT Next Generation csapat számára.

A Toyota világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyota ekként kommentálja az évadnyitó futam eredményét: „Seb nagyon közel állt ahhoz, hogy behúzza kilencedik győzelmét is a Monte Carlo Rallyn, és örömmel láttam, hogy az új navigárorral, Benjaminnal nagyon jól ment a közös munka. Új versenyautónk, a GR YARIS Rally1 szintén nagyon jól viselkedett a kezei alatt. Az újdonság az új szabályozásnak megfelelő, elektrifikált autóként teszi fenntarthatóbbá a sportot. Úgy vélem, kimagasló teljesítménye mellett is kifinomult kezelést igényelt, de Seb a komoly kihívás ellenére is gyorsan barátságot kötött vele. Tisztelem őt a képességeiért. Emellett szeretném kifejezni tiszteletemet a FIA vezetősége, a WRC szervezője és a felkészülést elősegítő minden más személy és szervezet iránt, akik elősegítették, hogy a gazdag történelemmel és hagyományokkal rendelkező Rally Világbajnokság elektrifikált versenyautókkal és új üzemanyaggal léphessen előre a karbonsemlegesség irányába. A többi csapatunk egyelőre úgy tűnik, hogy még az ismerkedési fázisban tart az új versenyautóval, de öröm volt látni, hogy TGR pilótánk ilyen jó időket futott a harmadik napon. Az, hogy miképpen alakul a csapatok és az új GR YARIS Rally1 viszonya eseményről eseményre, egy különösen izgalmas évet vetít előre, ugyanakkor egy kicsit úgy érzem, hogy valami hiányzik, amikor azt látom, hogy a versenyautók teljesen csendben hagyják el a szervizparkot. A versenyautónk alapját a Yaris adta a tavalyi évig, ami idéntől a GR Yarisra változott. A GR Yaris egy sorozatgyártású sportautó, amit mi pontosan azért készítettünk a Toyotánál, hogy győzelmeket hozzon a motorsportban. Most végre rajthoz állhatott az újdonság. Büszke vagyok a teljesítményünkre és szeretnénk megköszönni mindenkinek, aki segített nekem a GR Yaris létrehozásában. Tudom, hogy azon csapattársainknak se volt könnyű dolga, akik a GR Yarist GR YARIS Rally1 versenyautóvá alakították és nagyon keményen dolgoztak. Szeretnék köszönetet dolgozni a finnországi és kölni központunk minden tagjának és vezetőjüknek, Jari-Mattinak. A szezon még csak most kezdődött és úgy hiszem, hogy folytatni tudjuk a közös, jó munkát. Emellett nagyra értékelem a rajongók folyamatos támogatását, ami nélkül nem tartana ott a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, ahol tart. Nagyon köszönöm. Külön köszönet azoknak a rajongóknak és nézőknek, akik Elfyn-t és Takamotót segítették a szakaszokon. Láttam videókat erről a közösségi médiában. Nagy segítségüknek köszönhetően a két autó folytathatta a versenyt. Ezúton is köszönöm!”

„Természetesen egy kicsit csalódottak is vagyunk jelenleg, hiszen nagyon közel álltunk az abszolút győzelemhez, ám a motorsport néha ilyen, ezt pedig el kell fogadnunk. A legfontosabb, hogy tudjuk, hogy olyan versenyautónk van, amivel képesek vagyunk a győzelemre, emellett pedig az újdonság megbízhatósága is optimizmusra ad okot a szezon többi versenyére. Seb nagyon jó munkát végezett, de sajnos a szerencse most nem az ő oldalán állt. Kalle sokat fejlődött a rally kezdetéhez képest és nagyon jól teljesített a Power Stage-en. Elfyn szintén jól teljesített itt, de a szombati hibája hátráltatta a jó összetettbeli szereplésben. Szeretnék gratulálni az M-Sportnak és a Fordnak, akikkel jó újra harcba szállni, valamint Sébastien Loebnek a lenyűgöző teljesítményért; elképesztő győzelmet arattak ezen a hétvégén, amit a rajongók nagyon élveztek.” – teszi hozzá Jari-Matti Latvala csapatvezető

„Hatalmas öröm volt ismét rajthoz állni ezen a különleges eseményen, főleg, hogy ilyen lenyűgöző küzdelemben vehettem részt. Végül nem tudtam győztesként zárni a hétvégét, de büszkék lehetünk magunkra. Benjamin és a csapat is kiváló munkát végzett. Remek teljesítményt mutattunk végig és nem volt semmi gondunk az autóval, ami fantasztikus eredmény. A sors másként döntött, de még így is mosollyal tölt el a visszaemlékezés az izgalmas küzdelemre. Úgy hiszem, hogy semmit nem tehettem az utolsó előtti szakaszon elszenvedett defekttel szemben. Ez egy olyan részen történt, mit az első futamon sikerült kikerülnöm, ám a második alkalommal lehetetlen volt megkerülni az akadályt: a pálya nagyon sáros volt és a többiek nyomvonalát kellett követnem. Gratulálok Sébastien és Isabelle győzelméhez – lenyűgöző teljesítményt nyújtottak egy nagyon szoros küzdelemben. Kiváló hétvége volt ez a sport számára.” – kommentálja az eredményt Ogier.

„Izgalmas hétvége volt ez sok tekintetben, de meglehetősen frusztráló volt elszenvedni a hibát, ami nagyon sokba került szombaton. Jól tudtam dolgozni az autóval, de ez nem sokat számít, mivel kevés ponttal zártuk a rallyt, ami egyértelmű csalódás. Jó időt futottam a Power Stage-en, de talán a legvégén nem hoztam ki a legtöbbet a hibrid rendszerből a trükkös körülmények miatt. A csapat viszont kiváló munkát végzett. Nem tudtunk sokat tesztelni, ám még így is jól működött az autó a hétvégén. Abszolút hibamentesen tudtunk harcba szállni, amit nagyon köszönök a csapatnak.” – teszi hozzá Elfyn Evans.

„Örömmel láttam, ahogy a hétvége során folyamatosan javult a teljesítményünk. Nem igazán tudtam, hogy az elején mi történik, de hittünk magunkban, nagyon odatettük magunkat és egyre inkább megtaláltuk a közös hangot az autóval. Mindent megtettünk, sokat javítottunk a beállításokon és még jobban megismerhettem az autót. Nagyon köszönöm a mérnökeinknek, hogy segítettek egyre többet kihozni magamból és az autóból. Így végül egy egészen pozitív hétvégét zárhattunk, jó szerepléssel a Power Stage-en. Ezek fontos pontok és így vezető helyen tudunk majd nekivágni a Svéd Rallynak, ami jó dolog, még akkor is, ha nekünk kell elsőként elrajtolni a szűz szakaszokon. Ez trükkös feladat lesz, de mindent beleadunk majd.” – avat be Kalle Rovanperä.

A Monte Carlo Rally végeredménye

1 Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1) 3h00m32.8s

2 Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (Toyota GR YARIS Rally1) +10.5s

3 Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) +1m39.8s

4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +2m16.2s

5 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1) +6m33.4s

6 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +7m42.6s

7 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 evo) +11m33.8s

8 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1) +12m24.7s

9 Erik Cais/Petr Těšínský (Ford Fiesta Rally2) +12m29.2s

10 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia Rally2 evo) +13m41.3s

21 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +23m10.5s

Mi következik?

A Svéd Rally (február 24-27.) a szezon egyetlen versenye, amely teljes mértékben téli körülmények között, hóban és jégen zajlik. Idén még északabbra költözik a megmérettetés – az új helyszín Umeåban azt jelenti, hogy a pilóták kizárólag új szakaszokkal találkozhatnak. A szöges gumik kivételesen gyors száguldást eredményeznek majd a különleges körülmények dacára, az év egyik leggyorsabb megmérettetését eredményezve.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Aaron Johnston, Benjamin Veillas, Breen, Craig Breen, Craig Breen/Paul Nagle, Elfyn Evans, Elfyn Evans/Scott Martin, Evans, FIA Rally Világbajnokság, Ford, Galmiche, GR YARIS Rally1, Halttunen, Isabelle Galmiche, Jari-Matti Latvala, Johnston, Jonne Halttunen, Kalle Rovanpera, Kalle Rovanperä, Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen, Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen, Katsuta, Latvala, Loeb, M-Sport, M-Sport Ford World Rally Team, Martin, Monte Carlo rali, Monte Carlo Rally, Nagle, Ogier, Paul Nagle, Power Stage, Rally Világbajnokság, Rovanperä, Rovanpera, Scott Martin, Sébastien Loeb, Sebastien Loeb, Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche, Sebastien Loeb/Isabelle Galmiche, Sébastien Ogier, Sebastien Ogier, Sebastien Ogier/ Benjamin Veillas, Sébastien Ogier/Benjamin Veillas, Takamoto Katsuta, Takamoto Katsuta/Aaron Johnston, TGR WRC Challenge Program, TGR WRT Next Generation, TOYOTA GAZOO Racing Europe, TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team, Veillas, WRC Rally Világbajnokság

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tavasztól jöhetnek az időalapú jegyek a BKK járatain
Next Post: Nem műszaki hiba okozta a péntek éjszakai metróbalesetet

Kapcsolódó cikkek

  • Jó úton a dobogó felé! Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szalayék éjjel értek célba  Hírek
  • Hertlik Donoven számára egy második helyet ért a béri kaland Ctrl+C - Ctrl+V
  • Michael Lohscheller: „2022-ig húsz új exportpiacra lépünk be” Ctrl+C - Ctrl+V
  • VPS Hírek
  • Ismét Kelenföld vasútállomás környéke volt a BKK köztisztasági akciójának helyszíne Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Ettől függ mennyi buborék van egy szénsavas frissítőben
  • Új erőre kapott az ingatlanpiac májusban
  • Űrtémájú LEGO® Technic™ készlet arra ösztönzi a rajongókat, hogy “lőjenek” a csillagokra
  • Az online vásárlók számára a gyors házhoz szállítás kiemelten fontos egy felmérés szerint
  • Az MI terjedésével emberek tömegei veszíthetik el az állásukat
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Verstappené a harmadik is
  • Kezdődjön a játék! Együtt alkot különleges digitális világot az Emirates és az AWS
  • Van képünk hozzá (23.06.03.) –  Toyota Gazoo Racing Europe múzeum
  • A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team több mint 60%-os károsanyag-kibocsátás-csökkentést és 200 tonna CO₂ megtakarítást céloz meg a bioüzemanyag használatával az F1 európai szezonjában
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Több mint 50 ráktípust kimutató vérvizsgálatot teszteltek biztató eredményekkel
  • Sikeresen szerepelt sarkkör-közeli extrém fagytesztjein a Kodiaq és a Superb új generációja
  • Barcelona-drukker nyerte az országos foci tesztet
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • Jelentősen növelte árbevételét a Pick Szeged Zrt.
  • Az első a Platán Gourmet Étterem
  • A vidéki vendéglátás virágzik
  • Fejleszti gyártási és logisztikai kapacitását Dunaharasztiban a Coca-Cola
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT