Egy horvát sikertörténet


A horvát, mérnök és futurista, Nikola Tesla zsenialitása inspirálta Mate Rimac első elektromos projektjét, amikor 1984-es BMW 3-as E30-asát 20 évesen a garázsában akkumulátorosra alakította át. 2008-ban megalapította a Rimac Automobilit. 2009-ben, és mindössze 11 évvel később a cég ünnepelte 1000. alkalmazottjának felvételét.
Az örökölt, többrétegű eljárások és protokollok által meg nem terhelt Rimac agilis megközelítése lenyűgöző fejlődést hozott hihetetlenül rövid idő alatt. Ma a vállalat nagy teljesítményű elektromos hajtáslánc- és akkumulátorrendszereket fejleszt a világ számos legnagyobb autógyártója számára. Ügyfelei közé tartozik az Aston Martin, a Porsche, a Pininfarina, a Hyundai, a Kia, a Koenigsegg, a Renault, a Cupra és még sokan mások. Folyamatos növekedésének megfelelően a cég a közelmúltban bejelentette terveit egy új, korszerű otthonra – 200 millió eurós, 200 000 m2-es Rimac Campusra, amely 2500 alkalmazottnak ad majd otthont Zágráb külvárosában. hiperautóinak gyártása, valamint élvonalbeli elektromos technológiai projektek kutatása és fejlesztése.


Egy természeti erőről kapta a nevét
Illetve a Nevera büszke horvát nevet visel, amely valóban tükrözi azt a csodálatos teljesítményt, amelyet az autó egy szempillantás alatt felszabadíthat. A helyiek elnevezése egy gyors, váratlan és hatalmas mediterrán vihar, amely Horvátország partjainál száguld át a nyílt tengeren, egy nevera rendkívül erős és villámlás.
A kivételes sebességgel és erővel megjelenő Rimac következő generációs hiperautója a Nevera nevét viseli, és úgy tűnik, hasonlóan bomlasztó hatást fog hagyni a globális hiperautó-piacon. És a természet erejéhez hasonlóan, amelyről elnevezett, ugyanolyan ügyesen képes egy pillanat alatt átalakítani a karakterét – a biztos és kényelmes grand tourerből az ultrafókuszos teljesítményű géppé.

Az űrlap a függvényt követi
A Rimac minden szakaszában a karcsú és hatékony tervezést részesíti előnyben, és ezt a filozófiát a Nevera időtlen, elegáns dizájnjának formakövető jellege is jól mutatja. Minden egyes részletre alkalmazzák, beleértve a Rimac jellegzetes „cravat” funkcióját is, amely az oldalakon található.
„A 17. század óta a nyakkendő a horvát erő és identitás szimbóluma, és először 2011-ben a Concept _One hiperautónknál tisztelegtünk előtte” – árulta el Adriano Mudri, a Rimac tervezési igazgatója. Az autó dizájnja miatt ez a Nevera teljesítményének kulcsfontosságú funkciója, légbeömlőként szolgálva a hátsó hűtőrendszerek számára.”


A Nevera karosszériáján, légbefúvóin és beömlőin végrehajtott átfogó változtatások sora 34 százalékkal jobb aerodinamikai hatékonyságot eredményezett a korai prototípusokhoz képest. A motorháztető profilját, az oszlopok formáját, valamint a diffúzorok, osztók és radiátorok kialakítását intenzíven elemezték és finomították a légáramlás és a leszorítóerő javítása érdekében. A beömlőnyílásokat és a hűtőcsatornákat gondosan fejlesztették ki, hogy növeljék a fék- és a hajtáslánc-rendszerek hűtési hatékonyságát, ami alacsony sebességnél 30 százalékos, nagy sebességnél pedig hét százalékos javulást eredményez.


A Rimac számos új, innovatív aktív aerodinamikai elemet is készített, hogy javítsa a Nevera hűtését, teljesítményét, stabilitását és hatékonyságát. Az első motorháztető-profil, a karosszéria-fedél, a hátsó diffúzor és a hátsó szárny egymástól függetlenül mozoghatnak, összetett algoritmusok hajtják, amelyek minden vezetési helyzethez optimális aerodinamikai konfigurációt biztosítanak. A „nagy leszorítóerő” módról az „alacsony légellenállás” módra váltás 17,5 százalékkal csökkenti az aerodinamikai légellenállást, így 0,3-as légellenállási együttható jön létre. Ha visszaváltunk „nagy leszorítóerő” üzemmódba, a leszorítóerő 326 százalékkal nő.
Annak ellenére, hogy rengeteg aktív aerodinamikai elemet, valamint számos kamerát és érzékelőt tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a Driver Coach funkciót, a Nevera karosszéria kialakítása továbbra is koherens grafika. Egyesíti a hiperautó drámaiságát és szépségét, és egyszerre jelenik meg a levegő által formált és technológiával összekovácsolva. A lenyűgöző pillangós ajtók elegánsan elválik az autó széles küszöbétől, amikor kinyitnak, tágas teret teremtve a könnyű be- és kiszálláshoz.


A könnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák egyedi aerodinamikai kialakítással rendelkeznek, amely a hűtőlevegőt a Brembo szén-kerámia fékrendszerhez vezeti, és egyenletes légáramlást biztosít az autó oldalain.