Egy legendás V8-as ereje – Végre egy Ford erőforrás, ami nem akar eco-nak látszani

A Mustang Mach 1-est a Ford 5,0 literes, alumínium építésű V8-as benzinmotorjának 460 lóerős változata hajtja; a blokkot úgy módosították, hogy országúton és versenypályán egyaránt élvezetes teljesítményt nyújtson.

Az észak-amerikai Ford-vásárlók már jól ismerik a Mustang Shelby GT350 modell motorját bőséges levegővel ellátó, 87 mm átmérőjű fojtószelep-házakkal kialakított Alacsony Ellenállású Szívórendszert. A javított légszállításhoz a mérnökök átkalibrálták a motorvezérlő szoftvert, emellett pedig a kis nyomású port rendszerű befecskendezés és a nagy nyomású közvetlen befecskendezés kombinálásával pörgősebbé varázsolták a motort, így a fordulatszámmérő mutatója immár a 7500-as értéknél éri el a piros mezőt. A csúcsteljesítményt 7500 1/percnél, a legnagyobb, 529 Nm forgatónyomatékot pedig 4600-as fordulatszámnál adja le a blokk.

Az ugyancsak a Shelby GT350-ből származó kiegészítő motorolajhűtőt összehangolták az új olajszűrővel, hogy az olaj optimálisan áramolhasson, nagy terhelés mellett is állandó teljesítményt biztosítva. A Mach 1 egyedi hangolású Aktív Szelepes Kipufogórendszere még karakteresebbé formálja a Ford V8-asának jellegzetes hangját.

A sebességváltókat a teljesítmény, a vezethetőség és versenypálya-képességek maximális kiaknázására tervezték. A TREMEC 3160 hatfokozatú manuális egység kettős tengelykapcsolójával magabiztosan végezhetők el az agresszív, nagy fordulatszámú fokozatkapcsolások a pályán, és a rövid úton járó váltókar gyors működése segít a teljesítményveszteség elkerülésében, így az autó mindig élvezetesen, lendületesen vezethető.

A TREMEC hatfokozatú sebességváltó fordulatszám-szabályozó technológiájának köszönhetően a fokozatváltások simák és zökkenőmentesek; ez az országúton kifinomultabb működést, a versenypályán pedig nagyobb teljesítményt jelent. A rendszer a motorvezérlő elektronika használatával rövid “gázfröccsöt” ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz. A sebességváltóval úgy is kapcsolható a következő fokozat, hogy a vezető közben lenyomva tartja a gázpedált. A váltómű kimagasló teljesítményét többek közt a különleges tervezésű olajhűtő rendszer biztosítja, amit kifejezetten a nagy igénybevételhez méreteztek.

A Ford fejlett tízfokozatú automata sebességváltójában egy továbbfejlesztett nyomatékátalakító működik, amit külön a Mustang Mach 1-hez kalibráltak, optimalizálva a vonóerő átadását, a kapcsolási karaktert, és ezzel együtt a teljesítményt. Egy második, levegő-olaj rendszerű motorolajhűtő 75 százalékkal javítja a hűtési teljesítményt a nagy terhelést jelentő helyzetekben. Mind a manuális, mind az automata váltós modellekben megtalálható a kiegészítő hátsótengely-hűtés, ami még hatékonyabb versenypálya-menetet biztosít, illetve a részlegesen önzáró differenciálmű, ami az egyenesekben és a kanyarokból kihajtva egyaránt remek tapadást ad.