Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Egy lépéssel a világ előtt – Megérkezett az önvezető Audi A8

Posted on 2017.07.24.2020.05.08. By AztaCARom

A márka zászlóshajójának negyedik nemzedéke, az új A8 a világon az első, sorozatban gyártott gépkocsi, amelyet a magas szinten automatizált vezetés igényeihez fejlesztettek.

Az Audi AI közlekedésitorlódás-asszisztens (traffic jam pilot) rendszere átveszi a vezetés feladatát a lassan haladó forgalomban egészen 60 km/órás sebességig gyorsforgalmi utakon és autópályákon, ahol fizikai akadály választja el az útpályákat egymástól. A rendszer a középkonzolon elhelyezett AI gomb segítségével aktiválható.
A közlekedésitorlódás-segéd vezérli az indítást, a gyorsítást, a kormányzást és a fékezést. A vezetőnek így már nem kell állandóan felügyelnie az autót. Sőt, tartósan leveheti a kezét a kormányról, és a helyi jogszabályoknak megfelelően az autóban elvégezhető más tevékenységekre összpontosíthat, például a fedélzeti televíziót nézheti. Amint a rendszer eléri a korlátait, felszólítja a sofőrt, hogy vegye vissza a vezetést.

Műszaki szempontból a közlekedésitorlódás-segéd forradalmi fejlesztés. Az automatizált vezetés ideje alatt a központi szabályozóegység (zFAS) valós időben modellezi a jármű környezetét az érzékelők adatainak összegzésével. Az Audi az első autógyártó, amelyik a radarszenzorok, az első kamera és az ultrahangos érzékelők mellett lézerszkennert is alkalmaz. Az Audi AI közlekedésitorlódás-segéd bevezetése azt jelenti, hogy a jogszabályi hátteret minden önálló piacon tisztázni kell, az alkalmazás definiálását és a rendszer tesztelését pedig az országok sajátosságai szerint szükséges elvégezni.
A márka magas minőségi előírásai az automatizált vezetés világában is alkalmazhatók. Emellett szükséges világszerte megfigyelni a jóváhagyási eljárások menetét és a hozzájuk szükséges időt. Az Audi ezért lépésről lépésre haladva vezeti be a közlekedésitorlódás-asszisztens rendszerét a sorozatgyártású modellekben.
 
Az Audi AI távirányítású parkolósegéd és a távirányítású garázssegéd önműködően kormányozza az A8-at ki és be a parkolóhelyre vagy garázsba, miközben a manővert a vezető felügyeli. A járművezetőnek ehhez még az autóban sem kell ülnie; a megfelelő rendszert az okostelefonjáról aktiválhatja a myAudi alkalmazással. A parkoló manőver figyelemmel kíséréséhez a vezető okoseszközén az Audi AI gomb lenyomva tartásával élőben követheti az autó 360 fokos kameráinak képét.
Az új A8 két alapvetően átdolgozott V6-os turbófeltöltésű motorral érkezik a német piacra: ezek a 3.0 TDI és a 3.0 TFSI. A dízel 210 kW/286 LE teljesítményt ad le, a benzines változat teljesítménye 250 kW/340 LE. Őket két nyolchengeres – egy-egy 4.0 TDI 320 kW/435 LE és 4.0 TFSI 338 kW/460 LE teljesítménnyel – követi majd valamivel később. Az exkluzív csúcserőforrás a 6 literes W12 lesz. (Ezek a járművek jelenleg nincsenek kereskedelmi forgalomban, mert a típusjóváhagyást még nem szerezték meg.)
Mind az öt erőforrást szíjjal hajtott indítómotor-generátorral (BAS) szerelték fel, amely a 48 voltos elektromos rendszer „agya”. A mild-hibrid technológia (MHEV) lehetővé teszi, hogy az autó leállított motorral is tudjon még haladni (vitorlázni), majd finoman újraindulni. A rendszert kibővített start-/stop-funkcióval látták el, energia-visszanyerő rendszere pedig akár a 12 kW teljesítményt is elérheti. E megoldások kombinációja azt a célt szolgálja, hogy tovább csökkentse a már eleve hatékony motorok üzemanyag-fogyasztását – a megtakarítás a 0,7 litert is elérheti 100 kilométerenként, valós vezetési körülmények között.
Az A8 L e-tron quattrot erőteljes plug-in hibrid hajtásával egy későbbi időpontban küldi piacra a cég; 3.0 TFSI aggregátja az erőteljes elektromos motorral kiegészítve 330 kW/449 LE rendszerteljesítményt és 700 Nm rendszer-forgatónyomatékot érhet el. A lítium-ion-akkumulátor egyszeri töltéssel mintegy 50 kilométerre elegendő elektromos üzemmenetben. Opcionálisan a vezeték nélküli Audi Wireless Charging rendszerrel is tölthető. Ilyenkor a garázs padlójába épített töltőpad továbbítja az energiát, amelyet az autóban elhelyezett tekercs fogad. A rendszer teljesítménye 3,6 kW.
Az Audi A8 és A8 L a cég neckarsulmi üzemében készül, bevezetése a német piacon az idén késő ősszel várható. Az A8 várható ára 90 600 euró, az A8 L 94 100 eurótól lesz elérhető.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:A8, Audi, Audi A8, autó, bemutató, car, jármű, kocsi, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Szopóállarc az M0-áson, az M43-ason, és a 4-es főúton is
Next Post: Újabb baleset az M3-ason

Kapcsolódó cikkek

  • Offroad plug-in hibrid NX és hidrogénhajtású buggy járt a Lexus standján a Tokiói Autószalonon Bemutató
  • Mangahős Lexusok Hírek
  • Felborult autójában halt meg egy ember Zalában Hírek
  • ZISZ 110 Hírek
  • Ez is megérkezett Hírek
  • A hamarosan érkező új Kia XCeed első
    vázlatai
    Bemutató

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT