Egy, vagy egyből három új modell a vadonatúj Corolla?

A világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla három karosszéria változatban is elérhető legújabb generációja a világ első olyan autója, amely kétféle öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal rendelhető. Az új ötajtós (Hatchback), kombi (Touring Sports) és kombi szedán (Sedan) modellváltozat egyértelműen ugyanannak a – jó eséllyel továbbra is világverő – modellnek három variánsa, mégis mindegyiknek annyira különleges, eltérő és önmagáért szerethető karaktere van, hogy az embernek szinte az az érzése, mindjárt három Toyota modellről van szó. A Toyota új GA-C elnevezésű platformja ugyanis lehetővé tette a formatervezők számára, hogy egyedi, jellegzetes ferdehátú, kombi és szedán kiviteleket alkossanak. Az alacsonyabb tetőlemez, motorházfedél és ülés csípőpontok, illetve a szélesebb első és hátsó nyomtáv együtt mélyebb tömegközéppontot és sportosabb kiállást eredményez mindhárom karosszériaváltozat esetében. Miközben ugyanakkor a Hatchback és a Touring Sports változat izgalmas formavezetése első pillantásra és vérpezsdítő dinamizmust, sportosságot sugároz, addig a Sedan finoman visszafogottabb, elegánsabb orr- és farkialakítást kapott. Érdekes lesz látni melyikből lesz Európa új kedvence, különösen annak ismeretében, hogy a Touring Sports változat kizárólag Európában lesz elérhető, ennek formavilágát kontinensünkön, a közelmúltban megnyitott Belgiumi Formatervezési Központban álmodták meg.

A Toyota TNGA padlólemez filozófiája új, pontosan körülírt szabályokat fektet le, amelyek meghatározzák az egyes komponensek elhelyezkedését, és ezáltal leegyszerűsítik a járművek szerkezetét. A TNGA javarészt az autó azon komponenseit érinti, amelyek kívülről nem láthatók, így a formatervezők karakteres, egyedi megjelenéssel, az aszfaltra lapuló kiállással és kívánatosabb arányokkal ruházhatták fel az új Corolla minden egyes karosszériaváltozatát.

A dinamikus, kompakt Hatchback

Az új Corolla Hatchback számottevően