Egyre veszélyesebb a Toyota a Dakaron

A Dakar rali pihenőnapja után fordult a kocka, Nászer el-Attija az összesített második helyre lépett előre.

A pénteki pihenőnap után újult erővel vágtak neki a hétvégén a Dakar rali hátralévő távjának a csapatok. Ez hatványozottan igaz a Toyota Gazoo Racing South Africa három párosára, akik állhatatos szívóssággal, lépésről lépésre kerülnek egyre közelebb a végső célhoz.

Miután csütörtökön a helyenként közel 4800 méteres tengerszint feletti magasságon légszomjjal küzdöttek a nagy lökettérfogatú Toyota szívómotorok, szombatra, a Dakar hetedik versenynapjára megtáltosodtak a Hiluxok. Nászer el-Attija elképesztő erővel kezdett, és bár később veszített lendületéből, Giniel de Villiers-vel az abszolút élbolyban maradt, majd amikor a Dakart addig vezető Stephane Peterhansel autója közel két órára megállt (és csak csapattársa, Cyril Despres önfeláldozó segítségnyújtásával tudott újra elindulni), a Toyota Gazoo Racing South Africa két pilótája dobogós helyen folytatta a futamot.

A szombati nap zárásakor el-Attija a második helyről várhatta a vasárnapot, míg de Villiers mindössze nyolc másodpercnyi távolságba került a harmadik helyezéstől.

A Dakar nyolcadik, leghosszabb versenynapján (498 kilométeres gyorsasági szakasszal) félelmetesen szoros küzdelem bontakozott ki. Hárman is versenyben voltak a szakaszgyőzelemért, az egyensúly folyamatosan változott; előfordult, hogy Peterhanselt, Despres-t és el-Attiját mindössze 16 másodperc választotta el egymástól! Végül a katari pilótának rosszkor fogyott el a lendülete, de így is dobogón zárta a napot, pontosan öt perccel megelőzve csapattársát, a holland Bernhard ten Brinkét, aki a balszerencsés napot kifogó Giniel de Villiers-vel helyet cserélt az összesítésben a negyedik, illetve ötödik helyen.

Ami Nászer el-Attiját illeti, teljesítményével nemcsak megőrizte összesített második helyét, de napról napra közelebb kerül az összetettben jelenleg vezető Carlos Sainzhoz.

Ami a többieket illeti, Peter van Merksteijn stabilan őrzi kilencedik helyét az Overdrive Toyota színeiben, Alejandro Miguel Yacopini és Lucio Alvarez szerencséje forgandóbb, de mindketten a legjobb 15 között várják a rali második hetét, amikor a mezőny átlépi az argentin határt. Akira Miura és dízelmotoros Toyota Land Cruisere napról napra araszol előre az abszolút összesítésben, miközben megkérdőjelezhetetlenül őrzi vezető pozícióját a sorozatgyártású modellek versenyében.