Egyszer fenn, egyszer lenn
A TOYOTA GAZOO Racing a Spanyol Ralin
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a fordulatokban bővelkedő Rally de España után, az évad utolsó versenye előtt változatlanul vezeti a konstruktőri világbajnokságot. Ott Tänak szintén megőrizte az esélyt az egyéni világbajnoki cím megszerzésére, miután maximális pontszámmal teljesítette a Power Stage-et, és az összesített hatodik helyen zárta a versenyt, közvetlenül megelőzve csapattársait, Esapekka Lappit és Jari-Matti Latvalát.
A Toyota Yaris WRC ez alkalommal is ütőképesnek bizonyult a nehéz ralin, ahol nem csupán murvás és aszfaltos útszakaszok váltották egymást, de az időjárási viszonyok is rendkívül változékonyak voltak. Tänak egészen szombat reggelig az első helyen autózott, amikor is egy defekt hátrébb sorolta őt a mezőnyben. A rali zárónapján azonban feljött az összesített hatodik helyre, a legkiválóbb időt futva meg a Power Stage-en. Az ezzel megszerzett öt bónuszpontnak köszönhetően jelenleg 23 pont hátránnyal áll az egyéni világbajnokságban, miközben az utolsó versenyen még 30 pontot szerezhet.
Latvala szombat este lenyűgöző teljesítménnyel tért vissza pénteki defektjét követően, egy félelmetesen szoros, hatos küzdelem élén harcolva. A második helyen autózott, esélyesként a győzelemre, amikor autója az utolsó előtti szakaszon szalagkorláttal érintkezett, megrongálva keréktárcsáját és abroncsát. Miután az utolsó szakaszon biztonságra törekedve kellett autóznia, az abszolút nyolcadik helyen zárta a ralit. Ezzel csapattársa, Lappi léphetett a hetedik helyre, aki egy problémás péntek után visszatérve, szombaton remek tempót diktált. Vasárnap Lappi sikeresen célba ért, és így Tänakkal karöltve értékes pontokat szerzett a konstruktőri világbajnokságban: a csapat 12 pontos előnnyel áll az élen, és ezzel már a Toyota visszatérésének második évadában megszerezheti a hőn áhított koronát.
Idézetek:
Tommi
Mäkinen
(csapatfőnök)
„Hihetetlen hétvégén vagyunk túl, sikerek és kudarcok váltották egymást, az első pillanattól az utolsóig lenyűgöző csatákat vívtunk. Sokkal jobban is sikerülhetett volna számunkra. Ugyanakkor mindhárom pilótánk célba ért, pontot szerzett a konstruktőri világbajnokságban, Ott pedig fantasztikus teljesítményt nyújtott a Power Stage-en, és ezzel továbbra is esélyes az egyéni vb-cím megszerzésére. Magabiztosan készülünk az Ausztrál Ralira: gyorsak a pilótáink, megbízható és gyors az autónk.”
Jari-Matti Latvala (pilóta, 7. sz. autó)
„Túlságosan lágy abroncsokat és beállítást választottunk első reggel, de a második szakasz sokkal jobban ment, így töretlenül küzdhettünk az elsőségért. Nagyon jónak tűnt az autó, remekül mentek a dolgok. Sajnos túl szűken vettem az egyik kanyart, és ütköztem a szalagkorlát tartóoszlopával. Azonnal megsérült az abroncs, így a szakasz felét defekttel tettük meg. Nagyon sajnálom, hogy hibáztam, de ez benne van a pakliban, ha az ember a tizedmásodpercekért harcol. Nem ilyen eredményre számítottunk, összességében mégis elégedett vagyok a hétvégén nyújtott teljesítményünkkel, nagyon várom az Ausztrál Ralit.”
Ott Tänak (pilóta, 8. sz. autó)
„Végig nagyon élveztem a vezetést. A tegnapi, trükkös körülmények után az utolsó nap azokkal a jellegzetes katalán aszfaltutakkal találkoztunk, amikre számítottam. A Power Stage-en tulajdonképpen már nem volt veszítenivalóm. Persze célba kellett érnünk, de mindent beleadtam, mert csak így maradt matematikai esélyem a világbajnoki címért folyó küzdelemben. Teljes erőmmel küzdöttem, és a továbbiakban sem adjuk fel a küzdelmet. A konstruktőri világbajnokságban pedig változatlanul erőteljes a pozíciónk.”
Esapekka Lappi (pilóta, 9. sz. autó)
„Kemény hétvégén vagyunk túl, de jó érzés, hogy most először célba értem ezen a ralin. Ez most mindennél fontosabb volt, és úgy érzem, sokat tanultam a hétvégén. Az utolsó napon már nem igazán volt miért küzdenem, nem volt más feladatom, mint biztonságosan eljutni a célig, és pontot szerezni a konstruktőri világbajnokságban. Ha így nézzük, minden a legnagyobb rendben ment.”
ELŐZETES VÉGEREDMÉNY, SPANYOL RALI:
- Sebastien Loeb/DanielElena (Citroen C3 WRC) 3 óra 12 perc 08,0 mp
2. SebastienOgier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +2,9 mp
3. ElfynEvans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +16,5 mp
4. ThierryNeuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +17,0 mp
5. DaniSordo/Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +18,6 mp
6.Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +1 perc 03,9 mp
7.Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +1 perc 16,6 mp
8.Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1 perc 26,4mp
9.Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +2 perc 07,0 mp
10.Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2 perc 48,2mp
(A vasárnapi, 15.30-kor rögzített eredmények szerint; alegfrissebb eredmények a www.wrc.com oldalon.) http://www.wrc.com/en/wrc/livecenter/page/4175—-.html
Hogyan tovább?
A 2018-as FIA rali-világbajnokság utolsó versenyére november 15-18. között kerül sor Ausztráliában. Az Ausztrál Ralit változatos, murvás felületeken, szűk fordulókkal tarkított, kanyargós erdei utakon és lendületes országúti szakaszokon rendezik. Sok helyen fasorok között fut az út, amelyeken fennakadhatnak az óvatlan pilóták; a versenyzést a lassan leülepedő por is tovább nehezíti.
Kövessen bennünket!
Kövesse a TOYOTA GAZOORacing WRT-t:
Facebook:https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
Twitter:https://www.twitter.com/TGR_WRC(@TGR_WRC)
Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/(@TGR_WRC)
YouTube:https://www.youtube.com/channel/UCCtALHup92q5xIFb7n9UXVg